Vad väljer ni för larm?
För och nackdelar?

Funderingar går kring

Eget installerat spc med kamera ev uppkopplat.

Eller typ Verisure .

Tacksam för tips.

Enligt dina kriterier på larm så finns det en hel del att välja.... Kan du specificera lite mer kanske? Trådat, trådlöst, kostnad, montera själv eller inte etc? Alla larm har sina för-och nackdelar.
Jag personligen har beställt ett Powermaster-10 med kameradetektorer, magnetkontakter mm. Valde detta för att jag ville ha trådlöst, ingen månadskostnad men ändå möjlighet till bildverifiering via epost och att jag monterar upp det själv.
Sen kommer du troligt få råd av andra att köra både trådlöst och trådade komponenter för större säkerhet mm. Men som sagt, specificera dina kriterier lite mer så kanske du får lite bättre hjälp och läs trådar i denna sektion angående val och tips om villalarm.

Är ju ett av valen man får göra om man vill ha tråd eller inte.

Väljer man tråd så slipper man kostnaden för batteri. Vad kostar batteri för ett år?

Möjligheten finns att tråda larmet. Installationen gör jag själv.

• Gilla
Mr Steed
  • Laddar…
Dessa batterier har vi till vårt larm:
Magnetkontakt, 3V, CR2
Rörelsedetektor, 3V, CR123A
Manöverpanel, 3V, CR123A
Rök/värmedetektor, 3V, CR123A
Fjärrkontroll 2-vägs, 1,5V, AAA
Fjärrkontroll 1-vägs, 12V, GP23A
Tråd- till-trådlös, 3V, CR2
Batterierna håller två till fem år för oss.
Billigast batterier har vår lokala matvaruhandlare.

RilleRock
Berg Skogen skrev:
Är ju ett av valen man får göra om man vill ha tråd eller inte.

Väljer man tråd så slipper man kostnaden för batteri. Vad kostar batteri för ett år?

Möjligheten finns att tråda larmet. Installationen gör jag själv.
Tådlöst är en nödlösning av många aspekter som du kan läsa i flertalet trådar på forumet.
Att slippa byta batteri är bara en väldigt liten del av det.
Kan man så bör man ansluta trådbundna detektorer till sitt system.

Då blir det spc om det inte finns andra bra alternativ?

K
Jag kör Ksenia och är väldigt nöjd, men i huvudsak gälelr det väl att välja ett system är godkänt för den larmklass man strävar efter, då kan det nästan inte gå fel. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.