Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Fjärrkontroll känns lätt att tappa och förlägga.
En tag har iaf jag i nyckelknippan och den håller man förhoppningsvis lite mer hårt i.
Även om jag faktiskt är tveksam till hur säker en tag egentligen är.
En tag har iaf jag i nyckelknippan och den håller man förhoppningsvis lite mer hårt i.
Även om jag faktiskt är tveksam till hur säker en tag egentligen är.
Fördel:
Det är enkelt att använda.
Du kan ställa in så att larmet går direkt utan ingångsfördröjning.
Nackdel:
Den som kommer över fjärrkontrollen kan ta sig in utan att larmet går.
Signalen går att blockera och avlyssna i vissa fall.
Bästa kompromissen är en fjärr med numpad.
Det är enkelt att använda.
Du kan ställa in så att larmet går direkt utan ingångsfördröjning.
Nackdel:
Den som kommer över fjärrkontrollen kan ta sig in utan att larmet går.
Signalen går att blockera och avlyssna i vissa fall.
Bästa kompromissen är en fjärr med numpad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte mest om det var nödvändigt att ha både taggar och fjärr i samma installation eller om man klarade sig bra med enbart taggar och appstyrning. Frågan ställs eftersom jag ska plocka ihop ett larm och undrar då om jag ska köpa med BÅDE fjärr och taggar.
Det är inte nödvändigt att ha någon av vardera. Det är bara en bekvämlighetsfråga i förhållande till ökad säkerhetsrisk.
De flesta klarar sig med att slå in kod på manöverpanel, medan det kanske är enklare för barn att använda tagg. Du kanske vill använda en fjärr när du är ute på joggingrunda etc...
Att stå utanför dörren och larma av med mobilen ser jag som rätt poänglöst, medan andra inte kan leva utan telefonen.
De flesta klarar sig med att slå in kod på manöverpanel, medan det kanske är enklare för barn att använda tagg. Du kanske vill använda en fjärr när du är ute på joggingrunda etc...
Att stå utanför dörren och larma av med mobilen ser jag som rätt poänglöst, medan andra inte kan leva utan telefonen.
Klicka här för att svara