Detta med fysisk fjärrkontroll till hemlarm, är de nödvändigt då det finns både taggar och appar som används vid på/av larm?

För/nackdelar med fjärrkontroll tas gärma emot.

Fjärrkontroll känns lätt att tappa och förlägga.

En tag har iaf jag i nyckelknippan och den håller man förhoppningsvis lite mer hårt i.
Även om jag faktiskt är tveksam till hur säker en tag egentligen är.

D
Fördel:
Det är enkelt att använda.
Du kan ställa in så att larmet går direkt utan ingångsfördröjning.

Nackdel:
Den som kommer över fjärrkontrollen kan ta sig in utan att larmet går.
Signalen går att blockera och avlyssna i vissa fall.

Bästa kompromissen är en fjärr med numpad.
En svart larmsändare med knappsats och funktionstangenter på en nyckelring, mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

@DMOL: Visst, den fjärren känns komplett men en sådan är det inte många "svensson"-larm som har, men i det vardagliga livet så borde taggar+app fungera tillfredställande?

D
Tagg har samma problematik i princip beroende på installation, men det går att kombinera tag med kod så ökar man säkerheten.

Tänkte mest om det var nödvändigt att ha både taggar och fjärr i samma installation eller om man klarade sig bra med enbart taggar och appstyrning. Frågan ställs eftersom jag ska plocka ihop ett larm och undrar då om jag ska köpa med BÅDE fjärr och taggar.

D
Det är inte nödvändigt att ha någon av vardera. Det är bara en bekvämlighetsfråga i förhållande till ökad säkerhetsrisk.
De flesta klarar sig med att slå in kod på manöverpanel, medan det kanske är enklare för barn att använda tagg. Du kanske vill använda en fjärr när du är ute på joggingrunda etc...
Att stå utanför dörren och larma av med mobilen ser jag som rätt poänglöst, medan andra inte kan leva utan telefonen.

Använder alltid fjärrkontroll.
Appstyrningen litar jag inte på 100%.

Kör också bara med fjärrkontrollen (som sitter på nyckelringen). Lyssnar på röstsyntes vid aktivering samt har även en lysdiod vid ingången som indikerar till/från av mina två enkla "wisdom-system".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.