B
barfotalasse: Användarvänligheten verkar super. Pre-alarm på kameradetekorn är ju snygg men för mig gick JA-100 ändå bort pga täcknings- och bildområde på kameradetektorn, blixträckvidd mm. Se installationsmanualen. Hade jag kommit på ett sätt runda de begränsningarna så sutte det en jablotron hemma. Det är bara att lyfta på hatten för den där manöverpanelen med trafikljus. Bara hur snyggt
8 svar · 4,3k läst
H
hanpa: Jag skulle föredra att leverera via garaget men tyvärr godtas väl inte detta via postnord och andra paketleverantörer. Möjligen kan det godtas av matleverantörer. En funktion för kvittering distribuerat via app skulle annars behövas. Annars kan jag lätt få ett samtal om att budet står utanför på gatan. Lämpligen anmäls detta också via en app och bara registrerade/betrodda företag
4 svar · 2,4k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Ja kör på SPC :)
5 svar · 2,3k läst
·
martin43
martin43: Både Qubino och Fibaro fungerade bra att dimma 2st Gu10 5,4W led under förustättning att Fibaron var inkopplad med nolla. Fibaro är en universtaldimmer som kan stälas om för framkant/bakkant. Den fungerar även nolla om än lite begränsat (t.ex. kan man inte få ut riktigt max styrka). Qubino kräver 1A säkring och kan därför ej installeras i en normal installation. Fibaro har bättre
2 svar · 3,3k läst
M
meanmrgreen: Lutar nog åt en blinkande historia. Sen kan man sätta en vanlig sån där dosa som läser blinken som skickar vidare till smarthem kontrollern. Annars var din skenan där lämplig. Verkade inte som man kan hooka den smarta hem kontrollers dock.
3 svar · 1,6k läst
Dede77
Dede77: Bör väl bli den enheten som AndPer länkade till. Har den och de med nyare FW (över 1.7) fungerar bra till HC2:an
9 svar · 7,0k läst
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: Pma om du behöver mer hjälp om du vill.
5 svar · 1,2k läst
N
noone70: Vårt Visonic Powermax larm har jag kopplat, via powerlink, till Vera Edge (fungerar även med andra Vera controllers) Kopplingen fungerar riktigt bra, tyvärr är jag mindre nöjd med Veran i övrigt.
12 svar · 2,3k läst
Nyfniken
Nyfniken: https://mobil.byggahus.se/forum/villalarm-hemautomation/288770-knx-och-andra-hemautomationssytem-overtyga-mig.html
2 svar · 1,9k läst
Fotografen
Fotografen: [citat] Inte helt ovanligt att äldre saker som är i gott skick, tillverkade med kvalité och livslängd i åtanke är bättre än nytt skit producerat i Kina till lägsta möjliga kostnad.
9 svar · 4,0k läst
·
M
Mats789: [citat] Det blir kul att höra dina erfarenheter
8 svar · 1,5k läst
E
eikido: Jag köpte bosch blueline g2 tritech. Kanske overkill men de var inte jätte dyra :)
5 svar · 1,1k läst
H
Huberth Hernberg: Måste kolla upp lite vad Z-Uno är. Jag vet att det finns en hel del bättre varianter att styra saker vad gäller stabilitet osv. Tanken med hela projektet är att hålla nere på kostnaderna samt tid med programmering
11 svar · 1,3k läst
·
P
Anonymiserad 151941: Jag köper det Gärna @RilleRock
9 svar · 1,2k läst
K
KjellTimell: Hjälper inte dig på något vis, men vad kör du för NVR till kamerorna?
2 svar · 736 läst
K
kronholmen: Är det någon som kan hjälpa mig med lite filer, behöver uppdatera mitt spc 4320, någon som kan dela med sig av uppdateringsfilerna via droppbox, tack
0 svar · 676 läst
S
Stefan10: [citat] Ja, jag fick tag på ett annat begagnat centralkort och ersatte det som krånglade. Kräver emellertid att man har tillgång till installatörskoden på befintligt system så att man kan kopiera befintliga inställningar. Det begagnade kortet som jag fick tag på gjorde jag en fabriksåterställning på innan jag la in dom gamla inställningarna.
5 svar · 2,7k läst
S
SparveyHecter: Tack för feedbacken! Jag har sett ganska många positiva reviews omkring på nätet så jag tycker faktiskt detta verkar väldigt lovande. Finns stor möjlighet att konfigurera notifications etc själv, och man kan t o m skriva egna script osv. Det stödjer även IFTT. Så jag ska nog beställa hem lite prylar och testa snarast. Återkommer ev med resultat.
3 svar · 1,5k läst
R
Richie.se: [citat] Första tolkningarna var att Fibaros tillbehör inte lirade med Telldus, men har hittat en del som fått det att lira ändå och lagt upp förklaringar - så klart värt att testa :-)
15 svar · 3,3k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Det bästa är väl att besöka Telldus forum för att få lite mer insikt. http://forum.telldus.com
3 svar · 3,9k läst
Andper
Andper: Vera är att data på med integration av dsc
1 svar · 1,3k läst
Andper
Andper: Vera plus ska fungera, men kolla i automatiserats postar där han har testat.
1 svar · 1,7k läst
Andper
Andper: Jag gör ett DSC larm pc1864 med envisa link och det funkar klockrent [bild]
30 svar · 6,7k läst
·
Andper
Andper: Inns I scen hanteringen så finns det något som kallas för avancerad scen hantering. Det jag tänkte på
3 svar · 815 läst
H
hanpa: En liten gissning kring Gränsställarna att matningen är kopplad via två olika vända dioder via två switchar (NC) för ändlägena. Då bryter switcharna strömmen i ändlägena, dock bara i den riktningen för strömkretsen. Polvänder styrelektroniken så går strömmen via andra dioden och andra brytaren sluter kretsen tills motsvarande händer i andra läget. Borde kunna funka...
11 svar · 3,5k läst
·
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: [citat] Nu finner man sig själv sittande vid datorn så jag kan skriva några rader om programmeringen för pgm-utgångarna till ditt NEO. Det du vill är att få en förändring över en specifik PGM-utgång när det sker rörelse vid en specifik sektion. - Börja med att ta dig in i installatörsläge genom att trycka *8 INSTKOD - gå in i PGM-programmering 009 och välj din PGM-utgång tex
11 svar · 2,2k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Du måste välja partset både A och B för alla områden om det skall funka.
18 svar · 2,4k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Höna eller tupp, båda är väl värda att ta hand om? Och här händer det ibland att speciellt en ungtupp inte vågar sig in innan farsan har hoppat upp på pinnen och "somnat". Så vi räknar alltid in dem innan vi stänger till om hönsen. God Jul! (Till påsk blir det värre för de små befjädrade vännerna)
6 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.