E
eikido: Jo Nu köper jag bara med färdiga eol där trådarna skruvas in på plint direkt.
37 svar · 12,3k läst
·
Erik Hellgren
Erik Hellgren: Har blandat med PoE-kameror och wifi-kameror. Kör man med onvif är man märkesoberoende. Wifi-kamerorna strömmatas från insidan och ingen synlig kabel utifrån på någon av kamerorna. Arlo är säkert jättesmidigt, men man låser sig till deras system/app vilket blir tråkigt när man vill integrera kamerorna med andra system o tjänster
19 svar · 5,1k läst
·
L
Luckie: Har ni fått detta att fungera med någon kontroller än?
2 svar · 5,2k läst
B
Bamsefar: Jag vågar just nu bara uttala mig om just Pansonics BlueRay inspelare, och den alternerar slutkoderna mellan 2710 och 2734 plus ytterligare någon parameter - så heeelt klart ändras koderna. Och det gör inte ens Logitech, baserat på min egna erfarenhet.
8 svar · 2,2k läst
E
etompau: [citat] Som jag har fattat saken fanns det inte någon brandrisk utan det var relaterat till en säkerhetsrisk när en användare drog ut pluggen ur väggkontakten. I vissa fall kunde då stiften sitta kvar i väggkontakten med risk för elstötar för användaren. Tror detta har blåst över. Det gällde ett begränsat antal enheter.
10 svar · 4,6k läst
·
S
SueCia: paralellkopplar du lysdioderna så kommer dom lysa lika starkt. Dom drar så lite ström att dom inte kommer orsaka något spänningsfall över huvud taget.
13 svar · 2,5k läst
D
DMOL: Nej, jag har själv kollat lite på autotracking men det är dyra, stora och drar till sig mycket uppmärksamhet. Jag hade i första hand satsat på att täcka all yta kring huset på lägre höjd med fler kameror, och sedan gått på någon typ av zoom för yttre ytorna. Du får nog försöka googla dig till om du hittar någon hik som ser lika ut och har samma spec. De är nog baserade på
5 svar · 1,1k läst
anders07
anders07: Jag har grävt upp halva trädgården och planerar lite bevattningssystem samtidigt. Jag skulle behöva lite batteridrivna magnetventiler som jag vill styra via RF signal (alltså trådlöst). Jag hittade denna: https://www.styrahem.se/p/344/ventil-for-vattenstyrning-5v-pulsstyrd Den kunde ju styras via batterier men då behöver jag ju någon RF mottagare och lite elektronik till så finns
0 svar · 1,6k läst
Erik Hellgren
Erik Hellgren: Fast dessa sonoff i ip-klassad dosa då? Finns 10 eller 16A https://www.styrahem.se/p/404/strombrytare-paav-16a-wifi-sonoff-th16
4 svar · 1,7k läst
E
etompau: Frågor om SPC postas med fördel här: https://www.byggahus.se/forum/threads/larminstallation-siemens-spc-larmskola.213504/
1 svar · 2,2k läst
gol
gol: Efter inloggning som Engineer måste du gå över till Installatörsläge med "switchen" längst upp till höger på startskärmen för att komma till lite mer avancerade inställningar. Är det det du missat?
1 svar · 1,4k läst
gol
gol: [citat] Vill tipsa dig om att ställa denna fråga i Facebook-gruppen Homey Homies istället, så tror jag du har större chans att få svar.
7 svar · 6,5k läst
·
tommib
tommib: Får du bara tag på koden kan du enkelt göra det själv. Det är bara några knapptryckningar på manöverpanelen. Om det skiter sig kan du ju ringa larmkillen. På så sätt får du i bästa fall mer erfarenhet och kunskap om ditt larm och i värsta fall får du betala vilket du ändå skulle gjort. DSC är en stor aktör men anses som sagt som något omodernt, framför allt i
10 svar · 3,1k läst
kashieda
kashieda: Hej, någon som har erfarenhet av styrning av en Electrolux oxy3 llvp? Exakt modellnummer kommer.
0 svar · 716 läst
Tallguy196
Tallguy196: [citat] Det var lite länkar som skulle finnas, men som var på helt andra ställen, men som sagt, bra support ordnade det! Det var just om "husdjursjusteringen" av kamerorna.
30 svar · 22,7k läst
·
P
pfv: Landade du i något, Pelikan? Är själv i startgroparna, men har svårt att motivera KNX för min bättre hälft.
11 svar · 3,0k läst
F
fredrik.johansson: Möjligen skulle du kunna använda en splitter om nätverket klarar sig på 100mbit. Då använder du 4 trådar till xbus och 4 till ethernet. Men det är ju en hobbymässig lösning och inget man normalt förknippar med ett seriöst larm, men det skulle nog kunna fungera. Allt fallerar ju om någon råkar dra ur fel sladd...
6 svar · 1,8k läst
M
majorfixer: Problemet löst, det var ett enkelt handhavandefel!
1 svar · 614 läst
R
R_Strandberg: Har du valt rätt databas?
3 svar · 1,9k läst
O
Ovebest: Mörkerseendet har upphört på en av mina arlokameror. Någon mer som har det här problemet?
0 svar · 667 läst
PatrikZX
PatrikZX: [citat] Den var någorlunda hel och dina instruktioner fungerade perfekt på min något defekta förmåga att läsa instruktioner från Nexa. Jag insåg när jag raderade minnet att det är i stort sett vad jag gjort hela tiden, har missat "tryck en gång" hela tiden. Stort tack för mer eller mindre omedelbar hjälp och lösning :)
2 svar · 2,3k läst
M
Millox: Det är nått i den stilen ja. Jag köpte dock min direkt från Dallas
36 svar · 4,8k läst
·
E
erimos: [citat] Ja, jag har minst 11 olika armaturer och dom är har strömbrytare inomhus. 9 av dom styrs i grupper om tre från samma treknappsbrytare. Det är väl främst den härvan jag drar mig för att börja greja med. Nytt hus och jag vet inte hur ledningarna är dragna än.
2 svar · 1,1k läst
R
Ronnie Lindholm: Kör en sökning på png ikoner så går det tr hitta det mesta. Gå sedan in på någon dekalsida och skapa din egna med bilderna. Sedan är det bara att klistra på. Alltid lättare att hitta ikoner om man söker på engelska, testa att skriv t.ex. i en sökmotor: cleaning png icon
2 svar · 1,2k läst
U4IC
U4IC: Fick hjälp och återställde krypteringsnyckeln centralt av en person som jobbar med detta och hepp allt fungerade på en gång! Det var absolut inte det snabbaste sättet att lösa problemet men nu har jag går igenom alla, och då menar jag alla, inställningar som finns i SPC! Har jag lärt mig något??? Mycket tveksamt! ; )
3 svar · 2,4k läst
Erik Hellgren
Erik Hellgren: Håller med Daneriks. Ska du iaf måla verisures detektorer så kan du testa med biltemas gummifärg. Inte brun, men mattsvart finns. Lätt att pilla bort sen så ska inte påverka garantin eller så https://www.biltema.se/bilvard/bilunderhall/underhallsprodukter/gummifarg-2000033341
3 svar · 4,2k läst
L
Lini: [citat] Wunderbar, mitt i prick!
2 svar · 2,6k läst
·
E
etompau: Enl. datablad har detektorn en open collectorutgång och lär inte föra mycket oväsen.
1 svar · 1,0k läst
C
Christer Bill: Hej, jag ska byta fönster och då kommer jag sätta sensorer på alla öppningsbara fönster ... Jag vill på något mycket enkelt sätt visa vid ytterdörren om något fönster är öppet... Funderade på en lampameratur med en rgb lampa, men eftersom något fönster kan vara öppet för vädring på natten så vill jag inte ha en stark lampa i hallen som lyser... Jag vill inte behöva plocka
0 svar · 1,0k läst
Erik Hellgren
Erik Hellgren: Du måste in i programmeringen och bocka i "radioväckning" för manöverpanelen. Då kommer centralen skicka ut en signal till panelen när inpasseringstiden börjar som väcker upp den. Hör av dig via PM om du vill ha assistans
134 svar · 59,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.