1 110 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Honeywell Övervakningskameror
Vi ska till och installera några övervakningskameror på utsidan av vår nya villa.
Tanken är att ha en kamera som sitter på garaget och täcker hela framsidan, ca 300-400 kvm, en upp på nocken på baksidan som täcker ca 1000 kvm. (mer för avskräckande än identiferande) samt en ovanför ytterdörren för att kunna se vem som plingar på/ varit på besök när vi är borta.
Spontant tror jag mig behöva en NVR också, dock lite oklart varifrån jag fått denna känsla.
Jag har blivit rekommenderad följande produkter som jag kan köpa till vettigt pris jämfört med vad dom brukar kosta. Totalt ca 10k inkl moms.
2 st Honeywell HDZP252DI till fram och baksida
1 st Honeywell H2W4PRV3 till ytterdörren
1 st Honeywell NVR HEN08122 2 TB
Är det någon som har någon erfarenhet av dessa produkter och kan uttala sig om de är vettiga eller jag håller på och bli toklurad ?
Tanken är att ha en kamera som sitter på garaget och täcker hela framsidan, ca 300-400 kvm, en upp på nocken på baksidan som täcker ca 1000 kvm. (mer för avskräckande än identiferande) samt en ovanför ytterdörren för att kunna se vem som plingar på/ varit på besök när vi är borta.
Spontant tror jag mig behöva en NVR också, dock lite oklart varifrån jag fått denna känsla.
Jag har blivit rekommenderad följande produkter som jag kan köpa till vettigt pris jämfört med vad dom brukar kosta. Totalt ca 10k inkl moms.
2 st Honeywell HDZP252DI till fram och baksida
1 st Honeywell H2W4PRV3 till ytterdörren
1 st Honeywell NVR HEN08122 2 TB
Är det någon som har någon erfarenhet av dessa produkter och kan uttala sig om de är vettiga eller jag håller på och bli toklurad ?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Honeywell är oem'ade Hikvision
Brukar vara prisvärda o pålitliga
Svårt o säga om du blir lurad eller inte då du inte nämner någon prislapp för paketet
En nvr tycker jag du ska ha. Då har du löst lokal lagring. Sen kan du läsa in videoströmmar till vad du vill i princip tex för cloudlagring
Brukar vara prisvärda o pålitliga
Svårt o säga om du blir lurad eller inte då du inte nämner någon prislapp för paketet
En nvr tycker jag du ska ha. Då har du löst lokal lagring. Sen kan du läsa in videoströmmar till vad du vill i princip tex för cloudlagring
Svårt att uppskatta, HDZP252DI verkar vara PTZ, vilka brukar vara rätt dyra. Runt 3500kr/st och uppåt i hikvision priser
Den har ju ingen auto tracking så kommer någon sitta och manuellt styra den?
Annars kan man ju spara pengarna och köpa en vanlig kameratyp.
H2W4PRV3 är en mini dome, brukar kosta runt 1200-1500kr.
8-ch NVR kanske 2300-3500kr.
2TB disk, under 1000kr.
2TB disk, under 1000kr.
Totalt ca 10k för paketet.Erik Hellgren skrev:
2600 exkl moms för HDZP252DI
850 exkl moms för H2W4PRV3
2500 exkl moms för NVT inkl 2 TB
Näe ingen kommer sitta och styra alltså låter det som en dålig ide att inte ha autotracking. Har du något tips på kamera skulle passa bättre ?D DMOL skrev:Svårt att uppskatta, HDZP252DI verkar vara PTZ, vilka brukar vara rätt dyra. Runt 3500kr/st och uppåt i hikvision priser
2TB disk, under 1000kr.
Vet man vilka Hikvison modeller som är motsvarande ?
Nej, jag har själv kollat lite på autotracking men det är dyra, stora och drar till sig mycket uppmärksamhet.
Jag hade i första hand satsat på att täcka all yta kring huset på lägre höjd med fler kameror, och sedan gått på någon typ av zoom för yttre ytorna.
Du får nog försöka googla dig till om du hittar någon hik som ser lika ut och har samma spec. De är nog baserade på äldre utgående modeller vid det här laget.
Jag hade i första hand satsat på att täcka all yta kring huset på lägre höjd med fler kameror, och sedan gått på någon typ av zoom för yttre ytorna.
Du får nog försöka googla dig till om du hittar någon hik som ser lika ut och har samma spec. De är nog baserade på äldre utgående modeller vid det här laget.
Klicka här för att svara