2 304 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Nexa WMR-252 - Är den defekt?
Kontaktade nexas support för 8 dagar sen men otålig som man är försöker jag här istället och tänker att det lustigt nog säkert går fortare.
Tydligen dessutom lat så tänker att klistra in samma fråga jag ställde till Nexa är optimalt
-
Hej
Jag har fått installerat en Nexa WMR-252 bakom min befintliga strömbrytare.
Det fungerar så långt så att jag kan tända och släcka lampan som vanligt med fysiska strömbrytaren.
Men när jag trycker på inlärnings knappen på WMR-252 så börjar den blinka rött för att indikera att den är i lärningsläget, dock kan varken fjärrkontroll eller min Telldus Znet Lite V2 hitta enheten, dessutom så lämnar den aldrig inlärnings läget, det stod att den skulle göra det efter 12 sekunder i manualen.
Har ni några ideer eller verkar det så illa att enheten är defekt?
Tydligen dessutom lat så tänker att klistra in samma fråga jag ställde till Nexa är optimalt
-
Hej
Jag har fått installerat en Nexa WMR-252 bakom min befintliga strömbrytare.
Det fungerar så långt så att jag kan tända och släcka lampan som vanligt med fysiska strömbrytaren.
Men när jag trycker på inlärnings knappen på WMR-252 så börjar den blinka rött för att indikera att den är i lärningsläget, dock kan varken fjärrkontroll eller min Telldus Znet Lite V2 hitta enheten, dessutom så lämnar den aldrig inlärnings läget, det stod att den skulle göra det efter 12 sekunder i manualen.
Har ni några ideer eller verkar det så illa att enheten är defekt?
Bästa svaret
Låter som den är någorlunda hel.
Observera att din Telldus-enhet eller fjärrkontroll inte "hittar" WMR-252 utan det är WMR-252 som snappar upp utsänd (till)kod från Tellstick/fjärrkontroll.
Testa med att radera minnet i den och gör om upplärningen.
Observera att knappen på enheten bara ska tryckas ner ett kort stund för att inlärningsläget ska aktiveras.
Observera att din Telldus-enhet eller fjärrkontroll inte "hittar" WMR-252 utan det är WMR-252 som snappar upp utsänd (till)kod från Tellstick/fjärrkontroll.
Observera att knappen på enheten bara ska tryckas ner ett kort stund för att inlärningsläget ska aktiveras.
Den var någorlunda hel och dina instruktioner fungerade perfekt på min något defekta förmåga att läsa instruktioner från Nexa.E etompau skrev:Låter som den är någorlunda hel.
Jag insåg när jag raderade minnet att det är i stort sett vad jag gjort hela tiden, har missat "tryck en gång" hela tiden. Stort tack för mer eller mindre omedelbar hjälp och lösning
Klicka här för att svara