SPC problem att registrera enhet på SPC Connect

181 läst  3 svar

1. U4IC
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Har nu ägnat hela dj.... dagen åt att försöka få min SPC 4320 att gå att registrera i SPC connect webbplatsen och min stolthet har har hindrat mig att be om hjälp och läsa på SPC trådarna på detta forum men inser nu att jag nått vägs ände (gränsar till självskadebeteende) och ber ödmjukast om hjälp.

* Får meddelandet glatt "Det går inte att lägga till en central på kontot när centralen är offline."

* SPC ligger på mitt lokala nät och jag kommer åt det både med fast ip och dynamisk. Brandvägg avstängd. Inga varianter gör någon skillnad och enheten dyker inte upp på SPC Connect!

* Status på ATPs inom ATS
    Sekvensnr ATP namn Kommunikationsinterface ATP Status Senaste lyckade överföringNätverkslogg ATP logg Testsignal
    1 Primär ATP 1 Ethernet Fel -

All hjälp skulle vara mer än välkommen!!!

(ligger redan i en annan tråd men då jag inte vet om det är rätt så kommer det här som ett nytt inlägg)

MVH
    Anders

2. U4IC
    Medlem Nivå 1
    Löst

3. RilleRock
    Medlem · Nivå 11
    Skriv gärna lösningen så fler gör det självare får nytta av det (y)

13th Marine gillar
  4. U4IC
    Medlem Nivå 1
    Fick hjälp och återställde krypteringsnyckeln centralt av en person som jobbar med detta och hepp allt fungerade på en gång!

Det var absolut inte det snabbaste sättet att lösa problemet men nu har jag går igenom alla, och då menar jag alla, inställningar som finns i SPC! Har jag lärt mig något??? Mycket tveksamt! ; )

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: