B
Brullan: Hej. Jag har en garageportmotor Hörmann pro Matic 2 samt 2 st fjärrkontroller HSM4-868 Jag inhandlade ett kodlås för jag gärna vill ha det sittande precis på utsidan vid garageporten. Ett radiokodlås FCT 3 BiSecur. Men programmeringen går fan inte få ihop. Ingenting funkar med radiokodlåset. De lyser rött o har sig. Beskrivningen går inte ihop sig. Någon som lyckats med denna
0 svar · 2,9k läst
·
D
Devonie: Hej. Vi har Arlo PRO 3 utomhus. De ligger trådlöst. Men vi önskar ha 1-2 kameror vid garaget och räckvidden från routern räcker inte. (Fiber) Vad gör vi? Finns andra kameror som kan fungera? Och sedan undrar jag - hur långt ”ser” olika kameror rätt tydligt? Arlo har ju egentligen bara kring 6 meter och vid vår infart som är lång skulle jag vilja ha en som tog upp till 10-15 meter.
0 svar · 2,0k läst
tommib
tommib: Ja, som jag skrev tidigare har jag handlat därifrån. Minns inte exakt vad frakten kostade men betalade strax under 2 kkr för hela paketet så det borde varit typ 2-300 kr. Leveransen tog väl någon vecka eller så, inget anmärkningsvärt som jag minns. Välpaketerat och exakt som beskrivet.
25 svar · 4,9k läst
J
joasva21: Hej Addz Jag ar mellan 3-4mm. Funkar bättre nu men jag tror ett problem är sidljuspartiet till dörren. Märker att det sviktar lite där vi stängning vilket gör att man måste trycka till en extra gång. TAck för svar. Med vänlig hälsning Jocke
5 svar · 1,1k läst
L
LarsHansson: Har samma fråga, någon som kunnat uppgrader från 4.11/4.12 till 5.xx? Tack! Mvh Lars
4 svar · 2,0k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] 0723123456
1 svar · 1,5k läst
M
MagHam: En enkel billig lösning är att ta en gammal mobil med SIMkort/4Gsurf och ladda in någon av de övervakningsappar som finns. Man behöver en programvara i hemmaänden också såklart. Själv kör jag At-home. Inte perfekt, men fungerar bra. Listas nr 1 på denna sidan. https://www.androidauthority.com/best-home-security-apps-android-842997/
13 svar · 4,2k läst
E
etompau: Centralen skapar väl lite egenvärme från nätdelen, så jag tror den bör stå pall på vinden.
4 svar · 1,2k läst
S
svanstrom: [citat] Körde du "direct-to-disc recording"? Det ska tydligen göra stor skillnad för CPU-användningen eftersom BI då sparar ned strömmen direkt utan att omkoda den. Vad jag har förstått så ska en i7 med Quick Sync Video-teknik med direct-to-disc-recording klara 4st 4k-kameror utan några som helst problem. Problemet med en dedikerad NVR är att jag inte har hittat någon bra som fungerar
12 svar · 3,7k läst
·
E
etompau: Koppla från nätspänning och backup-batteri, demontera grejorna och flytta dom till den nya platsen. Återmontera utrustningen.
1 svar · 2,1k läst
K
kofa: Hej Jag kör Home Assistant via Docker på Synology DSM. Jag har fått in mitt DSC-larm till HA via Envisalink, men skulle nu vilja få in dom till min Homey. Är det någon som har koll på hur man kan få in enheter från HA till Homey? Det är binära sensorer jag vill få över. Har endast hittat en guide för motsatt håll, importera från Homey till HA.
0 svar · 1,4k läst
N
NomNom: Kör bara pir, släng in husdjursimmun om du är orolig för falsklarm.. Med mikrovåg kastar du bara in massa onödig trådlös turbulens, förvisso sak samma hemma men generellt onödigt. Glaskross funkar med sk akustiska om du inte orkar limma på rutan, är det hemma är limmad overkill.
2 svar · 938 läst
Lulaua
Lulaua: Någon som har denna kamera och har fått falsklarm? Fick ett larm om rörelse ute på bygget i natt och blev en koll men inget hade hänt. Har haft den i en dryg månad utan falsklarm, sensorn känns inte direkt känslig så känns konstigt om det skulle vart något utanför fönstret. Kan den kanske gå igång om någon lyser in med ficklampa? Inget syns på bilderna den skickat men bilderna
0 svar · 698 läst
O
oneill: Hej! Hoppas att någon kan hjälpa mig för jag håller på att bli tokig. Har ett fibaro system och allt är frid och fröjd och funkar kanon. Har lagt till ett gäng scener som gör precis som det ska. Men när jag öppnar scenerna i appen på mobilen (android) ser jag bara 4 av 6 scener.vet jag gjorde något med det 4 första scenerna för länge sen så jag fick upp det i appen men nu kan jag
0 svar · 1,2k läst
mexitegel
mexitegel: [citat] Ja, det var det jag syftade på och jag tolkade nog Prototypens inlägg som @tommib skrev ovan.
42 svar · 3,9k läst
·
S
Snailhead: Jag skaffade ett Ajax-larm (Hub+) och är mycket nöjd. Mycket enkelt att konfigurera och det känns modernt. Detta var det enda larm som motsvarade mina krav: enkelt, kommunikation via IP, redundans via GSM, lätt att styra externa enheter.
10 svar · 4,0k läst
J
Jonas786: Hej Hittar ingen rfid/keypad läsare som funkar till Telldus (zipato verkar inte längre tillverkas) Någon som har något tips? \K
0 svar · 1,0k läst
V
Vickevires: [citat] Vi har gått över till Hybridlarm välutbyggt med viss automation. Väldigt smidigt! Men dessa larm är ju lite som en gammal Volvo , Bara går och går :-D Dock är det inget jag är speciellt hemma på att installera. /Viktor
6 svar · 3,7k läst
·
Per Kall
Per Kall: Yale är vad jag vet det enda friköpta larm som har stöd får Yale Doorman. Kan du tänka dig att göra avsteg från det är Ajax mångas favorit. Mycket larm för degen är SikkertHjem
3 svar · 3,2k läst
X
xLnT: Jag vet inte hur pass tekniskt kunnig du är, men du kan kika på Ajax, nookbox för lite enklare alternativ, och DSC Neo eller SPC för lite mer avancerade alternativ. Du kan även söka lite i forumet, jag tror alla de fyra jag nämnde är diskuterade sen tidigare.
5 svar · 2,5k läst
MathiasS
MathiasS: hmm...ok. Men min avsikt är att alla kablar kommer in bakom centralenheten, så jag slipper se dessa. Så jag har nog ingen nytta av distanserna egentligen...tror jag.
2 svar · 1,1k läst
·
N
Nalleboda: Hej! Jag har köpt ett beg. larm och vill komplettera med en powerlink 3-modul, visst kan man ha både den och gsm-modulen samtidigt? Vet ju att sensorerna är regionsspecifika, men gäller det även powerlinkmodulen eller kan jag köpa en på E-bay? Om någon sitter på delar till detta larm så är jag sugen på fler brandvarnare och en utomhussiren... :) /Mattias
0 svar · 2,1k läst
N
Nicke_A: [citat] Jo jag gjorde en factory default enligt tommib's beskrivning ovan
24 svar · 9,0k läst
·
M
Mats: Lägg ett inlägg i Säljes om du vill sälja det. Inga sälj trådar i övriga forumet /Mats Moderator
32 svar · 8,1k läst
·
M
marshall78: [citat] den sitter dolt men enligt manualen har den också batteribackup så tror inte man för tyst på utlöst larm med mindre än slägga
15 svar · 2,5k läst
W
wsp: Tack för svar
5 svar · 2,1k läst
W
RilleRock
RilleRock: [citat] Samma svar som i säkerhetsgruppen :cool:
1 svar · 772 läst
Martin_B
Martin_B: [citat] Fast eftersom detta brytskydd går längs hela dörrens höjd så gör det kanske inte så mycket att det inte sitter skruvar just exakt där låskistan sitter. Borde väl räcka med en strax över och en strax under.
211 svar · 67,1k läst
·
Sofjoh
Sofjoh: Var det bara att skruva ner själva larmet sen när du fått av kåpan?
7 svar · 21,6k läst
·
M
MaZk: Hej. Har Sector Alarm TC 2019 och undrar om man kan lägga till enheter i larmet själv. Någon som har koll?
0 svar · 3,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.