Hej,
Här precis monterat SPC central med tillbehör. Allt funkar utom de trådlösa IR-detektorerna (ADM-I12W1) som finns med i systemet o syns i programmeringen. De reagerar på sabotagelarmet men inte alls på IR. Vad har jag missat tror ni?
Hälsningar från Håkan

RilleRock
H Håkan ekeby skrev:
Hej,
Här precis monterat SPC central med tillbehör. Allt funkar utom de trådlösa IR-detektorerna (ADM-I12W1) som finns med i systemet o syns i programmeringen. De reagerar på sabotagelarmet men inte alls på IR. Vad har jag missat tror ni?
Hälsningar från Håkan
För att spara ström så stänger trådlösa detektorer ner 2-3 minuter efter påverkan.
Så låt dem vara en stund och testa sedan igen.

Tack för ditt svar ...hjälpte dock inte....fyra stycken detektorer som inte funkar...vad kan man göra fel, ska väl bara funka?

H Håkan ekeby skrev:
Tack för ditt svar ...hjälpte dock inte....fyra stycken detektorer som inte funkar...vad kan man göra fel, ska väl bara funka?
Vad är det mer precist som inte funkar? Får du inte in några händelser från PIR-enheterna överhuvudtaget eller är det bara larmen som uteblir?

Jag får in indikeringar för sabotage men inte för rörelser.

H Håkan ekeby skrev:
Jag får in indikeringar för sabotage men inte för rörelser.
Får du inte heller lysdioden på PIR:en att funka?

Lysdioden blinkar till när jag t ex håller en magnet vid sidan om IR-detektorn men de blinkar inte vid rörelse.

H Håkan ekeby skrev:
Lysdioden blinkar till när jag t ex håller en magnet vid sidan om IR-detektorn men de blinkar inte vid rörelse.
Har inte just den PIR:en själv, men det brukar vara så att du får lysdioden att blinka vid rörelse om du inte aktivt valt bort det med switcharna. Och du har kollat i ingångens händelselista att du inte får händelser varken vid normal rörelse eller när du aktiverar den med magneten? Och du har typat ingången som "larm"?

Tack för ert engagemang :) Nu har jag fått IR-detektorerna att funka.....dock blinkar dioden endast vid "walk-test" och inte i normalläget men det kvittar....sen reagerar det inte i händelselistan som finns i installationsprogrammet men det syns om man hämtar loggen ifrån resp IR-detektor att de reagerat....så nu funkar det utan jag egentligen vet vad som var tokigt, om det inte var att jag gjorde "walk-testet" på något felaktigt sätt för jag fick göra det några gånger innan det till sist började funka.

RilleRock
H Håkan ekeby skrev:
Tack för ert engagemang :) Nu har jag fått IR-detektorerna att funka.....dock blinkar dioden endast vid "walk-test" och inte i normalläget men det kvittar....sen reagerar det inte i händelselistan som finns i installationsprogrammet men det syns om man hämtar loggen ifrån resp IR-detektor att de reagerat....så nu funkar det utan jag egentligen vet vad som var tokigt, om det inte var att jag gjorde "walk-testet" på något felaktigt sätt för jag fick göra det några gånger innan det till sist började funka.
Dioden är endast till för walktest/driftsättning så man ser täckningsområdet sen skall den vara släckt.

• Gilla
Håkan ekeby
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.