T
Tobper12: För info så löste jag det. Var kopplat till en fel konfigurerad DNS i min router.. Om någon annan skulle hitta till denna tråd.
13 svar · 3,9k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: Jag pudlar! Fel av mig. :D
22 svar · 14,8k läst
·
N
Nicktim: [citat] Ja inga konstigheter
18 svar · 5,2k läst
·
R
redheat1: Sector alarm Honeywell Tc w1 alarm, finns det ingångar till trådbundna detektorer? Funderar eftersom det inte finns räckviddsförstäkare till Sector alarm , nyare larm Så tänkte på om man kan ansluta trådbundna detektorer istället , till dom som ligger längre ifrån centralenheten
0 svar · 2,4k läst
Y
YoDude: Vilka Verisure-produkter kan man ansluta till en mikroenhet utan abonnemang? Rökdetektorer och klimatdetektorer vet jag att man ska kunna ansluta, men hur är det övriga? Vattendetektorer och rörelsedetektorer till exempel?
0 svar · 3,8k läst
TT4F
TT4F: :D [citat] japp - håller med. Filmen är glasklar och kommer ihåg att när jag installerade min garageport så var den fysiska kontakten en återfjädrande med anslutning till Nolla. Mao nästan exakt vad jag vill åstadkomma. TACK
8 svar · 4,4k läst
R
Rockit: Haha, rejäl smäll annars.
8 svar · 4,3k läst
gol
gol: I senaste firmware 3.11 så har man tagit bort möjligheten helt och hållet att köra krypterat. Om ni uppdaterar så se till att ni först återställer till port 80, för att slippa krånglet med att det annars inte går att logga in efter uppgraderingen. (Funkar annars att ansluta med http://SPC_IP:443 efter uppgraderingen)
4 svar · 2,3k läst
Per Kall
Per Kall: Det finns även möjlighet att integrera genom Safeland Connect, exempelvis genom IFTTT, se här https://www.safe.land/se/hjalpcenter-connect/ajax-hemautomation-utan-hardvara/
4 svar · 1,8k läst
G
Gårdsboende: Securitas nya trådlösa larm är helt ändringsbart av dig själv, inga montörer som kommer ut utan du bygger larmet precis som du själv vill ha det med vilka tillbehör som är bäst för dig.
10 svar · 1,9k läst
·
N
nallepu: I sommarhuset som jag och mina vänner disponerat har vi ställt upp massor med burkar med superhet chilipulver och så har vi en fläkt med termostat som startar om det blåser in kalluft i huset när vi är borta. Verkar nästa omöjligt att undvika inbrott i ödsliga sommarhus. Men när banditerna petar ner burkarna som står högst upp i skåp och hyllor verkar dom av någon helt okänd
5 svar · 1,7k läst
·
G
GargamelSE: hur lagrades filmen? Om det finns ett löstagbar lagrinsmedia, så kan det tänkas att gå och hitta raderat, beroende på hur arlo raderar saker. Samt om det är åtkomligt för en dator att läsa filstrukturen.
2 svar · 1,7k läst
J
JoakimD: Jag har nookbox och det fungerar bra. Men idag skulle jag nog valt ajax av de två. Känns som dom utvecklar systemet mer. Har inte hänt något med nookbox senaste 2 åren.
5 svar · 7,7k läst
S
sven s: Hej. Är det någon som har erfarenhet av wi-fi kamera av typen: Nedis SmartLife Indoor WiFi PTZ Camera https://www.dustinhome.se/product/5011175154/smartlife-indoor-wifi-ptz-camera Nedis SmartLife Outdoor WiFi PTZ IP-Camera https://www.dustinhome.se/product/5011175151/smartlife-outdoor-wifi-ptz-ip-camera Ezviz C6T Mini 360 Plus https://www.dustinhome.se/product/5011140774/c6t-mini-360-plus
0 svar · 1,7k läst
K
kronholmen: Någon som har koll på dessa frågor. Om man vill lägga till en ny användare som enbart ska få notis eller enbart sms , vid utlöst larm , inga övriga notiser , hur gör man det ? i användar inställningarna kan man välja få notiser vid händelse samt få notiser vid medelande , vad är skilnaden Kan vara att man vill ha en kompis som ska få sms om larmet löser ut, men vill inte att han
0 svar · 2,0k läst
WestbergA
WestbergA: Ah, en klassiker :) Angående mätsystemet: Behöver man mäta fuktkvoten i de tryckimpregnerade stolparna eller kan det räcka med att mäta den relativa fuktigheten inne i isoleringslagret? - Sen egentligen samma fråga för betongplattan... Vi har grus - betongplatta (160mm) - sand (30mm) - cellplast (60mm) - spånskiva (19mm) - golvmatta. Kan det funka att mäta RF ovanpå betongplattan för
54 svar · 7,7k läst
Tomtom79
Tomtom79: För att väcka en gammal tråd till liv. Någon som vet om dessa Watts Vision grejor fungerar med LVI Touch E3 skärmen? Det jag egentligen var ute efter då är en termostat till golvvärme att ersätta en gammal och kan man få den att styras från Touch E3 skärmen hade det ju varit prima!
3 svar · 3,8k läst
MathiasS
MathiasS: En i hörnan mellan garage och ytterdörr. 2,8mm lins En i hörnan mellan garage och hus på baksidan. En i takfoten på högra hörnan på baksidan. En på hörnan mot vägen, riktad mot kameran på baksidan. En till på samma hörna, riktad mot infarten. Om lite offentligt plats kommer med, bry dig inte så mycket om det. Det jag tror är vanligast att missa är att fasta kameror utan zoom inte
4 svar · 4,8k läst
·
R
Anonymiserad 22996: [citat] Spännande! Vad är det för avancerade scenarios och script du kör? Jag tycker det är med just med det jag känner mig begränsad. När du kör den med Sonos är det Google eller Alexa du använder? Kör du larmet från Somfy och fungerar det bra? Jag använder bara min för att styra markiser/gardiner på ljus och temp samt tända och släcka Hue lampor.
13 svar · 3,1k läst
B
Bagar´n: Brukar gå att montera i överkant av port, eller på dragstången. Går säkert någonstans på skenorna på sidan av porten.
3 svar · 6,5k läst
·
L
LarmHåkan: Söker ett DCS Power 608 larm till sommarstugan. Saknar fast telefon där men har hittat en GSM modul som passar. PIR deckare, bandlarmsgivare, dörrkontakter kan gärna få ingå men är inget krav. Finns en extra panel typ PC5508 så är jag intresserad av av den
0 svar · 1,7k läst
S
slezi: [citat] Hej Jag har också råkar ut för det, hittade till slut att kameran reagerade på det som speglar sig i fönsterrutan
1 svar · 1,3k läst
Corpes
Corpes: Nu har samma problem dykt upp i VisonicGo-appen efter senaste uppdateringen.......
5 svar · 2,6k läst
·
J
jonas_82: Fick bra hjälp på PM så svarar på mitt egna inlägg om någon annan behöver hjälp med samma sak. 1) E4672... FFF är korrekt sätt att skriva. (Numret är dessutom uppdelat i flera sektioner av 6st siffror för att göra det extra komplext ) 2) sekvens 203 sätts IP till 127.000.000.002 3) Dra brandlarmet med snabbknapparna(går att ställa in så siren ej ljuder om man skall testa mycket)
1 svar · 1,8k läst
L
LarmHåkan: tommib: Du har nog rätt. Sidospår: Har spånat runt på nätet efter allt om POWER 608 och funnit en modul som simulerar telenätet men använder sig av GSM-nätet som var ett av mina "med-mera" funderingar. Planerar att köpa hem en sån modul och testa. Men det får väl bli en ny tråd om detta. Kolla: https://www.acandia.se/product/modul-for-fast-telefoni-via-gsm-for-larm-samtal Tack för
4 svar · 1,1k läst
MathiasS
MathiasS: Ok, ja, måste ta mig en funderare på det där utifrån den kanalisation jag förberett.
12 svar · 4,7k läst
H
hempularen: Jag tror du har svårt att hitta någon som lovar funktion under -30. Sedan kan de mycket väl fungera ändå. Det är väl i princip bara militärspecad elektronik som specas (och därmed testas) i lägre temp. Även magneter påverkas av temperatur, men om jag minns rätt så ökar magnetismen med lägre temperatur. Så en magnetswitch bör fungera bättre vid låg temperatur.
2 svar · 976 läst
MariaiÖstergötland
MariaiÖstergötland: (y)
7 svar · 1,8k läst
·
M
mst1: Kolla denna tråden Dålig räckvidd telldus https://www.byggahus.se/forum/threads/dalig-raeckvidd-telldus.369413/#post-3623138
4 svar · 4,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.