Byggahus.se

Vilket larm rekommendationer du?

1. Hannibal65
    Medlem Nivå 1
    Vi står i grepp att installera ett larm och jag har gått vilse i alla företag.
    Bor på en gård och skulle vilja ha mer än boningshuset övervakat.

Vad kan du rekommendera?

2. Per Kall
    Husägare Nivå 1
    Ajax har fantastisk bra räckvidd och med deras signalförstärkare täcker du in alla fastigheter på gården. Lycka till

3. Hannibal65
    Medlem Nivå 1
    Oj Tack. Har aldrig hört talas om.

• Laddar…
  4. Per Kall
    Husägare Nivå 1
    Det finns en låååång tråd här i forumet om Ajax

5. Hannibal65
    Medlem Nivå 1
    Då ska jag leta efter den

• Laddar…
  6. N
    Medlem Nivå 5
    I sommarhuset som jag och mina vänner disponerat har vi ställt upp massor med burkar med superhet chilipulver och så har vi en fläkt med termostat som startar om det blåser in kalluft i huset när vi är borta. Verkar nästa omöjligt att undvika inbrott i ödsliga sommarhus. Men när banditerna petar ner burkarna som står högst upp i skåp och hyllor verkar dom av någon helt okänd anledning lämna huset.
    Brukar tjuvlyssna på vaktbolagens komradio. Vanligtvis går det ut ett anrop för att få fram vilken väktare som är närmast larmställe och så är det någon som först måste åka till kontoret för att hämta nycklarna till stället där det är inbrott.
    Gissar själv att utomhusbelysning och larm är lämpligast för att skrämma bort bovarna. Vaktbolag är sämsta alternativet.
    Har man haft inbrott kan det vara lämpligt att söka igenom närområdet för i skärgårdsområden är det vanligt att man gömmer stöldgodset och sedan hämtar upp godset efter någon vecka.