Byggahus.se

Styra markis med smart hem

1. T
    Medlem Nivå 1
    Låter ju genomtänkt :)

Kan Fibaro roller shutter vara utomhus? Så vi slipper sladdar i köket på väggen.

2. Nyfniken
    Medlem · Nivå 18
    De säger säkert att det inte går. Mina 50 cent: om du sätter den i en tät plastkapsling så kommer den generera tillräckligt mycket värme själv för att hålla näsan över vattenytan. Se till att sätta den så det inte blir en massa snö över bara.

• Laddar…
  3. leby
    Medlem · Nivå 20
    Shelly 2.5 är annars ett alternativ.

4. Nyfniken
    Medlem · Nivå 18
    Shelly 2.5 är helt fel val när det finns liknande produkter som är skräddarsydda för markiser.

5. T
    Medlem Nivå 1
    Varför är Shelly 2.5 fel val? Vad jag förstår kan den vara utomhus.
    På deras hemsida https://shelly.cloud/shelly-25-wifi-smart-relay-roller-shutter-home-automation/ verkar den kunna användas för markiser.

Men vet inte med vad den kan styras. Verkar kunna fungera med app i telefon, men ser inte om man alternativt kan använda fjärrkontroll eller annan sändare som man sätter på väggen.

6. leby
    Medlem · Nivå 20
    Lite osäker på vad du menar, Shelly 2.5 ÄR avsedd för markis styrning. Sen GÅR den även att använda som ett dubbelt relä

• Laddar…
  7. leby
    Medlem · Nivå 20
    Skulle säga att "Nyfniken" har fel i detta fall. De flesta som använder Shelly 2.5 använder den för markis styrning.
    Man kan styra den via app som "ingår" eller en vanlig väggbrytare eller om man vill vara avancerad via mqtt

Jag har ett par stycken men använder dem som relä men bara att byta konf så är de avsedda för markiser.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Skärmklipp.JPG

Redigerat 29 maj 20:11
  8. Nyfniken
    Medlem · Nivå 18
    Jag pudlar! Fel av mig. :D

• Laddar…