Duckface21
Duckface21: [citat] lite sent svar men du kan skaffa en google assistent tex google nest koppla allt till google assistenten i ewelink skapa sen macron i google assistenetn som gör det du vill det är ända jag kan tänka mig funkar så börja läsa på hur du ingrerar allt genom google assisteneten
1 svar · 1,0k läst
Peter2400
Peter2400: [citat] Svarar JA på alla frågor. Det går att göra det mesta.
3 svar · 781 läst
H
hakfre: Ett förslag som inte är "plug and play", och kräver lite programmeringskunskaper: Använd en "Shelly plug s", det är en wifi-uppkopplad smart plugg. Den konfigurerar du så att den automatiskt stängs av efter exempelvis 30 sekunder. Sen gör du ett skript som skickar http-kommandot för att slå på pluggen med jämna tidsintervall, exempelvis var 10:e sekund. Skriptet lägger man så att
9 svar · 1,3k läst
V
Vardagsrum: Använder du IKEA-bridge eller annan bridge, typ Philips Hue eller annat..? Ikea lampor som ska nollställas ska klickas av och på sex ggr för att kunna parkopplas igen. Man börjar med lampan tänd och slutar med den tänd. När lampan blinkar till och/eller börjar gå upp och ner i ljusstyrka, så vet man att man lyckats med klickandet och kan sen påbörja proceduren med att parkoppla den
11 svar · 4,2k läst
·
leby
leby: Någon som har denna? https://www.homewizard.com/ verkar kunna användas mot home assistant
15 svar · 6,1k läst
·
Demmpa
Demmpa: Här har du manualen, https://www.visonic.com/Data/Uploads/MC_303_Installer_Guide_Swedish_D-307444.pdf
2 svar · 3,9k läst
·
N
NiBaBaD: Nu har jag lusläst manualen, o testat de flesta menyer men får fortf inte larmet att agera som jag förväntar mig. Jag har två deckare som löser direkt (05), och en som bevakar dörr/larmcentral med fördröjning (01). Jag tog på mig hörlurarna för att testa "live". När jag testade "direktlarmade" sensorer tog det flera minuter innan det tjöt. När jag testade den "fördröjda" deckaren
10 svar · 2,0k läst
·
L
Lini: Funderar på att uppgradera styrningen av golvvärmen hemma till ett Smatrix wave pulse system (x-265+R208). Det jag undrar är om någon vet hur avancerad styrning man kan lägga upp av det. För mig vore det idéelt att ha tre fördefinierade scenarion: 1. Hemma 2. Borta 3. Hemma men barnen borta. Tanken är då att justera golvvärmen så att den är lägre i utrymme som inte används i de
0 svar · 650 läst
nino
nino: Helt ny på allt vad det heter med smarta hem.. Jag skulle vilja styra min värmepump enl följande Trycka på en knapp i mobilen då ska Ext ingången på pumpen triggas/slutas efter säg 2min och värmepumpen slår av Efter ytterligare 2min så slår oljebrännaren igång. Bäst vore om man via knapptryck skulle kunna stega/välja hur länge, 1 tryck = 1h tex (Alternativt så välja en timer
0 svar · 1,7k läst
fresve
fresve: Gjorde samma sak igår (la till tibber pulse), gick utan problem. Gör egen dashboard, Den där energy var ju inte till ngn större nytta.
5 svar · 2,5k läst
fresve
fresve: Tjena! Precis anslutit min via tibber till Home Assistant, gick ju hur smidigt som helst. Reggade konto på tibber via telefonen, gick inte via webben pga massa frågor om anläggnings-id mm. Är ny till Home Assistant oxå, sitter o leker med dashboards. [bild]
81 svar · 44,8k läst
·
N
NiBaBaD: Tack för svaren. Allt gick hyffsat bra efter en reset, Dock har jag lite andra småfel som jag skall ta upp i en ny tråd där rubriken stämmer bättre.
2 svar · 1,3k läst
·
N
NiBaBaD: Tack, denna gamla fråga hjälpte mig med de s**ans felet om telefonlinje fast jag inte har någon.
7 svar · 1,4k läst
murak
murak: [citat] Funkar fortfarande utmärkt, inget batteribyte ännu.
13 svar · 6,8k läst
BirgitS
BirgitS: Det är väldigt bra att ha två lås den dag det ena låset lägger av. Alla kan komma iväg på morgonen utan att en person ska fixa låset eller vänta på en jourlåssmed.
6 svar · 2,3k läst
A
alfista: Just smarta ljuskällor är jag lite avig till, sett till livslängd och risken att de skall tappa synkning med styrningen i fall som dessa där åtkomligheten är så problematisk. Jag sköter sedan fem år en lokal där man satt upp "smarta" lampor som kräver trappstege av lite högre modell för åtkomst och har behövt krångla mer med detta än jag vill tänka på. Men en liten botanisering
11 svar · 3,1k läst
·
H
Hasse C: Tack för svar. Då ska jag kolla runt lite.
5 svar · 2,9k läst
C
Candell: Hej! Som de flesta andra här i forumet så har jag kommit på att det vore lämpligt att få hemmet lite smartare gällande förbrukning, och har därför tänkt koppla bort elpatronen på värmepumpen dagtid. Jag har en liten ESP-8266 som styr ett relä för att bygla mellan stift 6-7 enligt Nibe-manualen, och det funkar bra ett tag. Efter en viss tid så dör det hela, och efter en hel del
0 svar · 1,0k läst
JLyck
JLyck: [citat] Funkar klockrent. Bort i mellan så tappar connecten wifi, men kommer tillbaka efter 5-10min. Inte försökt med ringklockan iofs, heller inget vi bryr oss om.
11 svar · 4,6k läst
·
L
Leaff: [citat] Super, stort tack för hjälpen
2 svar · 1,0k läst
Y
YuGi: Jag kommer nog inte kunna hjälpa dig med larmet men i mintelefon är din bild helt svart [citat]
2 svar · 1,5k läst
·
T
toolman77: Jag har en trappbelysning som endast styrs av en mekanisk brytare på ena våningsplanet. Väldigt opraktiskt om man vill tända från den andra våningen. Brytaren sitter dessutom väldigt dumt placerad. Det finns heller inte möjlighet att dra tråd mellan dimmerpucken och någon av brytarna utan allt måste vara trådlöst. För att råda bot på detta så har jag tidigare satt en Nexa WMR-252
0 svar · 1,8k läst
V
V1K1NG: [citat] https://www.laskompaniet.se/product/lasmodul-dorr-enhet-verisure
1 svar · 3,4k läst
M
Marcus-AA: [citat] Det är absolut ingen RS232-port, men det går bra att splitta den med en aktiv splitter. Finns färdiga att köpa. /M
4 svar · 3,4k läst
Piestr
Piestr: [citat] Tyvärr har tangenterna till displayen slutat fungera, någon form av kontaktproblem. Någon som har en lösning? Går över till SmartLife om jag inte hittar en lösning.
19 svar · 5,3k läst
·
S
Stenper: Tack för tipset RoAd! Då känns det bra att börja med Shelly och sedan lägga till den funktionaliteten när jag mer lärt mig hur det funkar. Har länge tänkt starta med rasberry pi för andra automatiseringsprojekt (automatisk fönsteröppning), så nu får jag nog ta tag i det;)
9 svar · 7,3k läst
B
Björn Pi: [citat] Man kan om man vill skynda på betala 1500 och få den bytt inom 20dagsr fick jag som svar av e.on
11 svar · 17,1k läst
P
podracer: [citat] Tack! Bra fångat! Ny uppdatering. [bild]
5 svar · 6,4k läst
·
V
Vector: Man ska ju ha i åtanke att bästa driftekonomin får man ju med termostater å ställdon fullt öppna å ha vp utegivare å ev innegivare som reglerar värmen . Sen så kan man ju strypa vissa slingor om man ev vill ha kallare i något rum. Då slipper man kostnaden att köpa grejerna å dessutom slipper man om säg 10/15/20 år att börja byta gerjerna
2 svar · 2,9k läst
B
bjuran76: [citat] Hej, det ända kravet är samma central. Räckvidden har jag för mig var upp till 500m.
10 svar · 10,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.