P
Anonymiserad 197593: Hej! Vore kul att höra vad ni har för erfarenhet av securitashome.se? Alltså inte Securitas direct eller Verisure. Vi har tidigare haft verisure, men tänkte byta nu till securitas home. Tack!
0 svar · 1,2k läst
·
ltfrebac
ltfrebac: Hej Har köpt ett beggat SPC 4300 och nu försöker jag få in detta i SPC Connect. Jag reggar panelen med en administratör-user och panelen dyker upp OK. Men jag antar att jag efter detta ska begära panel manager-access och då ändras "User access" till "Waiting For Panel Manager Approval" i spc connect-gränssnittet. Men var/hur ska jag approva detta?
12 svar · 16,1k läst
·
H
hardbigfoot: Kan även en vanlig shelly funka? då det är en bråkdel av priset och den klara 16A https://www.m.nu/rela-wifi/enkanalig-fjarrstrombrytare-for-inbyggnad-wifi-shelly-1
1 svar · 1,2k läst
gol
gol: [citat] Användaren du är inloggad som måste tillhöra en användarprofil som har rättighet att uppgradera FW. Kolla även dina inställningar i Konfiguration > System > Systemegenskaper > Installatör
148 svar · 63,9k läst
·
P
Anonymiserad 197593: Hej! Jag söker efter det billigaste larmet som är kopplat till securitas larmcentral. Har hittat dessa hittills: Protexus = 225kr/mån kopplat till securitas larmcentral, dock kostar deras larm minst 10.000kr+ Securitashome = 300kr/mån kopplat till securitas larmcentral, larmet kostar ca 4.000kr för ett normalt paket. Verisure = väldigt dyra, undviker. Tacksam för fler tips! OBS! Det ska
0 svar · 1,1k läst
D
Dan_karlsson: [citat] Tack. Ska kolla lite på dom.
55 svar · 6,3k läst
harlah
harlah: Har precis installerat ett par Arlo 3 kameror. Får en massa ljudnotiser när tex bilar kör förbi eller fåglar kraxar i närheten. Har försökt att slå av funktionen på olika sätt utan att lyckas. Tycker användargränssnittet är ganska otydligt. Någon som kan guida mig rätt?
0 svar · 1,2k läst
F
Fixarjon: Perfekt! Ska testa dem. Då ryker ev även den
2 svar · 1,0k läst
E
etompau: [citat] Ta loss ledarna för en ingång åt gången, häng på en summer/multimeter på de fria kabeländarna Var två personer, och gå över kontakter och detektorer och se vilka som är kopplad till respektive ingång.
5 svar · 1,9k läst
·
F
frehar: fel tråd, sorry!
4 svar · 1,9k läst
J
Jocke Best: Det jag skulle satsa på om jag bytte ut rubbet idag är att behålla de fysiska brytarna om de duger i utseende och funktion, men istället sätta in smarta switchar bakom. Det finns många fabrikat och prisklasser. Innan det är läge för tips så är det bra om du har en uppfattning om det är pris eller varumärke som är viktigt. Även om du har nolla framdraget bakom uttagen. Utan nolla
1 svar · 1,3k läst
·
L
Laso2: Liten sent svar, du Sweedbanana har kanske redan skrivit avtal, men slå till, även om det kanske är ett "öppningserbjudande". Eller så valde du annat. Betalar drygt 500 för 3 kamera, 3 rök och 2 magnkontakt. Då ingår också dygnet runt 24/7 utryckning, dom ringer alltid först, om någon sensor går igång.
1 svar · 2,1k läst
P
Anonymiserad 197593: Hur gör ni som har kamera hemma? Jag menar, hur känner ni er trygga att inte larmbolaget tjuvkikar? Finns det någon lösning där man kan stänga av kamerorna helt och hållet när man är hemma? :O
8 svar · 3,7k läst
·
W
Wittlock: Jellyfin är en open source "utmanare" till Plex. Jag använder den själv och har inte märkt av några problem med filformat eller filnamn, men jag kanske följer en bra standard. Oavsett så borde det vara väldigt enkelt för dig att testa att installera det på din befintliga mediadator. Klienter finns på de flesta plattformar, web, android, ios etc. https://jellyfin.org/
2 svar · 1,3k läst
T
tobbbenn: [citat] skicka mig ett pm! :)
45 svar · 10,9k läst
·
S
sunqan: [citat] Jag har någon/några grannar som har rökdeckare som går på 434MHz. Det är 5-6 deckare och de verkar larma hela tiden, åtminstone tycker mina mottagare det. Jag vet nu inte vilken/vilka grannar det är, och vet inte hfller var de sittet. Men det känns inte stabilt :-) Vill man ha ett larm som är godkänt av försäkringsbolagen är 433/zwave/zigbee troligtvis inte att räkna med,
5 svar · 1,4k läst
A
Andreas Söder: [citat] Efter 20 timmars letande på olika forum, guider och manualer hittade jag att mitt GSM kort som var ett IoT från Telenor hade ett data telefon nr som bara Telenor kunde uppge. Detta nr skulle sedan laddas upp under kommunikation up/down eller nått sånt. Nu kan vi prata med varandra mitt larm och jag ❤️
1 svar · 917 läst
J
Jag_kan: Tack för tipset Hakan! Jag har aldrig använt Pushover, men jag ska titta på detta. Kostnaden för Pushover-appen verkar överkomlig.
2 svar · 2,1k läst
·
Patrik_Hed
Patrik_Hed: [citat] Thebens svenska sida är lite dåligt uppdaterad. Denna tempgivaren för montage bakom ramen på en tryckknapp finns också. Den är väldigt liten. Det är förvisso en fördel med eelectron att det är PT1000-givare som passar till deras. https://www.theben.de/en/flush-mounted-temperature-sensor-9070496 Här finns ett applikationsexempel från Theben också. Både Theben och Zennio har
14 svar · 2,9k läst
·
Joller
Joller: Köpte från Amazon en kamerabevakning till vårat hus. Fabrikatet är Sannce. Jag får inte till rörelseövervakningen. I manualen står det att man kan ha "Human detect", hittar inte det. Vid försök till nedladdning säger min pc att nedladdning inte kan göras på ett säkert sätt. Deras support verkar ha somnat in. Känner mig frustrerad!!
0 svar · 681 läst
S
SCD: Hej, en gammal fråga du aldrig fick svar på. Funkade det att göra så? Har försökt att koppla så i en trappkoppling vilket ska fungera enligt min elektriker, men dimningen funkar inte, enbart tända och släcka från båda brytarna. De två L:en är ju en och samma punkt vad jag förstår, så jag vet inte varför man behöver båda egentligen, en det kanske du vet :) ? Mvh Stefan
1 svar · 1,4k läst
·
T
TechChad: Jag skulle nog säga att glipan mellan dörrbladet och karmen är för stor. Avkänningen är ju den lilla plutten och den kan vara ganska känslig. Så för att få bukt på det behlver du nog justera partiet så att glipan blir mindre.
1 svar · 3,2k läst
J
jlunse: Tack för tips! Nu funderar jag lite på att prova det kinesiska Xiaomi Aquara-sensorer, men tar tacksamt emot fler tips på enkla system som ni har provat och vet fungerar. Jag gillar Xiaomi's produkter och jag har idag många. Lite blandad kvalité. Samtidigt funderar jag... (sen fredagkväll) ...i ett land där vi har så mycket kall fukt borde det finnas en extremt stor marknad för enkla,
15 svar · 30,1k läst
·
B
berrabongo: Normalt brukar man ha en knapp till varje port, som både öppnar och stänger
4 svar · 1,6k läst
G
Gunnar Johansson69: [citat] Safeland har en sådan lösning! https://www.safe.land/se/grannsamverkan/
36 svar · 5,0k läst
S
sprucetwig: Det mest flexibla är en dator, typ raspberry pie eller NUC, som kör Home Assistant. Då kan du i princip få in allting i samma system. Men det kräver ju att man är villig att lägga lite tid på att lära sig. Vill du ha något enklare finns det färdiga produkter att köpa som t.ex. Homey. Telldus är väl ganska uträknade numera så det är nog inget att satsa på. 433 MHz-prylar saknar
1 svar · 1,6k läst
Norrtull
Norrtull: Vi använder Telia obegränsad datamängd. Ihop med någon Elgiganten router på rea. Har fungerat perfekt i 3-4månader nu. Kör tv och paddor, telefon och en LLVP ihop med 4xArlo. Inte ett litet strul än.
9 svar · 4,4k läst
C
cpalm: [citat] He he, jorå, brukar faktiskt läsa där emellanåt. Det är väl framför allt därifrån jag fått uppfattningen att brandlarmsbiten i SPC är rätt banal. Tänker t.ex. på kvittering av larm som diskuterats där. Vad är din egen uppfattning om brandlarm i SPC? Går det att implementera förlarm, paus och lokalisering på något vettigt sätt?
4 svar · 1,7k läst
T
tunellm: Hallå, Långt ifrån expert på detta men flyttar snart till hus och sitter precis och kollar på larm själv. Det jag kommer fram till när jag läser runt är att Ajax verkar vettigt. Finns andra butiker också men här kan du läsa lite mer om det i alla fall: https://www.safe.land/butik/ajax/ Abonnemang behövs inte men går att välja till om man känner för det.
1 svar · 4,1k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: Funkar någon annan kod/huvukoden ? Känns som om låset har "nollställt" eller låst sig på något sätt annars. Det lättaste är kanske att nollställa det och lägga till nytt huvudkonto + nya konton ?
1 svar · 8,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.