snickarboden
snickarboden: Misstänker det är kontraprofiler du menar? Här fräser du först alla spåren och sen med samma stål fräser du ut "tapparna" i över och understyckes kortändar. Det brukar ta ett tag innan man får rätt på alla mått så det är bara att prova sig fram. /Kent
1 svar · 1,1k läst
Lagavulin
Lagavulin: kolla även in http://www.nailzone.com Lagavulin
10 svar · 2,6k läst
T
tiggre: [bild] den ser ju bra ut... mailat å frågat
143 svar · 35,9k läst
T
tiggre: bytte upp mig idag från min 707... bidde en 743 istället... var dock sugen att behålla gamla 707an, men med vetskap om vad min sambo skulle tyckt om det så bidde det till att sälja den till en gammal polare... största skälet till att jag ville ha kvar den var att den kapar lister så OHYGGLIGT bra, hoppas att 743an med lägre varvtal inte gör det jobbet sämre :o enda nackdelen med 707
58 svar · 13,0k läst
·
T
Theander: jag håller med har också köpt en sån för att prova ingen bra investering den var kass. drog upp lim för ojämt.
4 svar · 3,8k läst
S
Stefan_h: Nix o ni andra svart -gula... Jag var på ÖB idag... Gissa vilken färgkombo deras maskiner har?? Beest tols eller vad de nu heter... Jo de e... Just de SVART - GULA!!! ;D
13 svar · 1,0k läst
T
thomasx: [citat] Låter ju som en smutt idé. Har du någon uppfattning om priser? Kanske något förslag på firma till och med? Thomas
4 svar · 3,2k läst
S
Snozzi: Bra att det löste sig för dig Estwing, då har du fått en riktigt billig kompressor nu då. Skönt att det inte alltid behöver kosta multum för att laga defekta saker. // Snozzi
10 svar · 3,6k läst
H
hoppgurkan: Det finns ju samma tillbehör till centraldammsugare som till vanliga dammsugare när det gäller att suga "skit" med dammsugaren. Skall man suga aska mm så kan man ju använda "grovis". Kolla länken http://www.canvac.se/grovis.asp. /Hoppgurkan
3 svar · 2,9k läst
spocks_beard
spocks_beard: Jag får helt enkelt ha den som huvudkudde ;D
11 svar · 9,9k läst
saturnus
saturnus: fanns ingen med toa, det är det första jag brukar få leta efter på ett nytt jobb :-[
4 svar · 6,7k läst
M
mikko: klockers beskrivning om hörnen, kanon att man lär sig nya grejjer varje dag. /m
13 svar · 7,7k läst
M
mikko: har inte kollat på dem, men tycker följande. - Om den kan köras på skena är det ett JÄTTE plus - Om man kan reglera varvtalet är det ett plus. - spaltkniven skall finnas - att den håller samma varval under sågning är oxå trevlig - mjukstart är en finness som man kan kika efter - att den känns bra i handen och trevlig i allmänhet sen e det ju beroende på vad du skall använda den
1 svar · 2,4k läst
G
glesbyggaren: Alltid intressant med tester! Vilka var de andra två som var topp tre och var det något av paketen som framstod som bättre en de andra?
3 svar · 3,8k läst
·
D
Dem00niX: Tjenare. har lånat en hemmabyggd vedkap/klyv 2 år nu. Fast jag börjar bli sugen på att ha en egen. Men är det någon som vet var man kan hitta vettiga ritningar till något sådant. Visst kan jag nog ta ut en ritning genom bilder på maskinen jag lånat. Fast lättast blir nog en riktig ritning med mått och så.
0 svar · 4,1k läst
C
cy_berg: Äsch, varför vandra över ån efter vatten? Det visade sig att min lokala bygghandel också har Senco, och dessutom har dom på lager :D
3 svar · 2,7k läst
Z
zephir: Elektra Beckum har en modell som heter PK 200. Den är rent ut sagt snordyr med tanke på den mycket blygsamma specen. Men den gör kanske det den kan riktigt bra. Liten är den iaf. Zephir
9 svar · 4,2k läst
Fein
Fein: tackar och bockar
7 svar · 1,6k läst
pernitta
pernitta: Hej! Tråden hittar Du 16 jan  15.09  och 5 mars  13.54 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=19407 per
6 svar · 4,7k läst
Daniel_N
Daniel_N: Hej, I denna tråden finns svar: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=19608/3#3 //Daniel
1 svar · 3,6k läst
E
elof: DW744XP liger ny på ~9500 exkl. moms Detta att jämföra med Bosch GTS10 som kostar ~5300 exkl. Så frågan är om DeWalten är värd nästan det dubbla :-? Jag tyckte inte det så jag köpte en Bosch, mycket bra såg, rekomenderas starkt!
11 svar · 14,1k läst
snickarboden
snickarboden: Finns som reservdel, kolla med de som säljer Gjerdesågen. /Kent
1 svar · 5,9k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Jo, där handlade jag! Om jag inte minns fel var det på rekommendation av MathiasS ;) http://www.abc-cdsug.com/[/quote] Jepp, dom är grymma på centraldammsugare. Förutom att dom inte gjort annat de senaste 25 åren så jobbar dom också med många olika märken (alla?) vilket gör att man på ett enda ställe enkelt kan få en bra jämförelse gjord.
8 svar · 2,0k läst
mattiasp
mattiasp: [citat] Tack så jättemycket för den fina ritningen! Ja, det är ju ett förslag. Vad tror du om risken för att brädorna vrider sig så mycket, med din konstruktion, så att det finns risk för att pappen spricker..? [/quote] Hej! En sån ritning gör man på 5 minuter i Sketchup. En utmärkt skissprogramvara! Om du är orolig för att brädorna skall vrida sig, kan man köra med två eller
18 svar · 31,0k läst
·
ByggaNytt
ByggaNytt: Jo, mångra skuv blev.... fick tidvis kyla ned skruvdragarna med tryckluft när tempot var som värst ;) Jag har inte märkt några problem med utvidgning, jag gjorde ju egna "vändplattor" samt limskruvade golvgips överallt så mina slangar har ingen möjlighet att ta vägen någonstans!
8 svar · 6,0k läst
J
JPM: Gå in på deras sida Metabo.se, där finns adress o telenr för kontakt. Jag har inte haft problem med dem när något strulat
12 svar · 3,1k läst
M
MrMagic: Lite klen grävare tyckte jag..... skaffade en sån här till bygget http://www.gremminger.se/service/forum/album_showpage.php?pic_id=901 , dessutom tillverkad i Eslöv !!
13 svar · 7,1k läst
snickarboden
snickarboden: DW 744 har ett par plus som bl a ett perfekt anhåll som styrs av kuggstänger och som är parallellt med klingan, det går att dra tillbaka för kapning och att höja en bit för sågning av mtrl på högkant. Sågen är stabil och med en precision som tävlar med sågar i snickerier och har samma lätthet eller mer i manövrering där såsom att höja/sänka och tippa klingan. De som vill bygga
26 svar · 21,4k läst
·
galento
galento: [citat] Inga problem Pernitta,Biltema skickade en ny bult så detta löser sej nog ;D M.v.h Galento
6 svar · 9,7k läst
·
snickarboden
snickarboden: Eftersom Järn och Trä i Bjuv (som ligger utanför Helsingborg) skall läggas ner så är det nu 50% på allt där, fyndade lite bandsågsklingor där nyss och det finns lite saker där som kan tilltala en del. Tror de har öppet idag och i morgon 7-16 och antagligen lunch 12-13. /Kent
0 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.