A
apan: Kanske inte helt omöjligt med ett 2-batteri-scenario ;)
10 svar · 3,4k läst
K
Anonymiserad 23608: [citat] Visst är den det, men den får finna sig på andra plats (förste förlorare..) i jämförelse med "Tors Hammare" från Hultafors. Den kan jag sitta och smeka länge...linoljat Hickoryskaft, 18 oz handsmidd skalle som fortsätter ner i skaftet och är fäst med tre stycken genomgående mässingsnitar och som avslutning en motvikt av mässing i skaftets ände. Jummy! Börjar bli många
15 svar · 13,4k läst
Rostig_9000i_-88
Rostig_9000i_-88: [smiley=tekst-toppie.gif] Håller med mikko, har själv en Raaco från CO -helt suverän!
3 svar · 2,1k läst
M
mikko: Nä det gick betydligt färre än jag själv trodde, men de kostade väl runt 50-60 spänn / blad. /m
12 svar · 5,8k läst
W
Wodie: [citat] Vi kör med lite trycklufts verktyg från kuken på jobbet. Det är rätt bra grejer :)[/quote] ' haha nice :D
15 svar · 2,9k läst
·
B
brevik: Tanken har faktiskt slagit mig. Har tidigare kollat upp priser och som du säger så kostar det inte mycket att hyra. Däremot så tror jag knappast att CT22an skulle gå sönder av det. Vi har precis haft en ventilationsfirma hos oss hela denna vecka som har installerat FTX ventilation och då var det ca 7st 200mm hål och ca 15st 100-160mm hål som borrades i vanlig betong och lättbetong och
13 svar · 2,0k läst
M
MrMagic: Alla bra rotationslasers är gula (utom Hilti)........
6 svar · 3,2k läst
snickarboden
snickarboden: Tipsar om att förutom att borra hålen även köra ner en avrundningsfräs och på så vis bryta kanterna på borrhålet. Gjorde så på inredningen på en skola där jag var slöjdlärare, det ser lite bättre ut så... Likaså kan man få ideer av att se på hur verktygen sitter i slöjdskåp, en del är rätt genomtänkt och det mesta där är gjort i just... trä... /Kent
3 svar · 10,1k läst
snickarboden
snickarboden: pernitta>För att borra exakt så en tolk, dvs en med skjutmått mätt passbit som används för förflyttning av arbetsstycket. Daniel>Nope, får se om jag kan dyka inom snickeriet där jag byggde den och se om den finns kvar. Den och en jigg för fingersinkning (på bordssåg utan wobbelklinga) är kvar där (tyvärr). Skall ta några bilder på lite andra jiggar i dagarna och starta upp
21 svar · 7,6k läst
M
matshermansson: Hej, För dom som är intresserade av att tillverka en egen sågskena enl Pernittas exemplariska modell i tidigare tråd, så har nu K-Rauta ett bra pris på sågen. SEK 1495:-- Borde väl vara bra!? Mats
0 svar · 1,4k läst
T
Tomtebo: Ah tack för alla svar. Ingen risk att den krymper i tvätten då? ::)
6 svar · 5,7k läst
M
maskinspec: Ta bort fraenkel där :) Fraenkel och Ahlsell är idag samma företag. Ahlsell köpte Fraenkel för några år sedan.
3 svar · 3,8k läst
M
maskin_johan: [citat] blocket bryr sig inte om det i verkligheten...bara ett spel för galleriet med artikeln tråden startade med....
32 svar · 18,9k läst
M
matshermansson: Jo, nu har jag en TS 55. Och jäkl... vilka snitt. Har kört i ek på längden och tvären. Kapat/girat och klyvt hyvlad gran till smygar. MDF till salning mm. Nu får tanten vara ifred på kvällarna. Jag får mitt vid sågen. ;D ;D I granen ser man små märken efter tänderna på den klyvda ytan. Pa ekskivorna jag klyvt, syns ingenting. Bara en slät fin yta. Har redan spara in lite pengar på
19 svar · 6,7k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Det här är Boschs attack mot spotmarknadsförsäljning. Garanti börjar i praktiken löpa när maskinen lämnar en ÅF. Lämnas den då till partihandelsplatser blir det bara problem för slutkund (som får en "begagnad" maskin) och Bosch som får hantera garantianspråk som inte existerar (fel ägare).
3 svar · 2,9k läst
F
Framerate: Jag tycker att den blå är lite för stor för mitt hobbybruk (trots att den är liten), men hittar man en för 895 och en 200 LI kostar bara hundralappen mindre, så är det nästan lite taskigt läge. IXOn ligger oerhört fint i handen alltså och jag inbillar mig att 200 LI är lite åt det hållet, fast fyra gånger starkare, vilket då gör den väldigt intressant. IXO 300g 3Nm 200 450g
4 svar · 1,9k läst
M
Midas: Hej! Hittade denna när jag surfade omkring lite: http://www.tool-up.co.uk/shop/diy/C/M33002.html Input 240v. 50 HZ Single Phase. Output 110V. Tool Rating 3300VA Output Sockets. 2 x 16amp. Pris 50£ Ser ju onekligen bra ut och gjord för att kunna användas ute
0 svar · 2,9k läst
A
apan: Ah "talmeter" tackar så mycket! Lycka till med fortsättningen på ditt funkisbygge, har följt det under en längre tid på er hemsida :) mvh Martin
2 svar · 3,2k läst
sandhall
sandhall: [citat] Konstaterades just i en annan tråd att den funktionen finns hos Festool också. I.a.f. Triton (200 vet jag inte).
17 svar · 6,1k läst
S
sville: Hört talas om bockar? Dessutom använder jag inte skena för att _kapa_ reglar. Klyver jag så kan jag mycket väl använda skenan, och då lägger jag en annan 45x70 brevid så att skenan ligger på den oxå. Vill oxå påpeka att diskutionen glidit iväg, men så kan det vara i ett forum och under en konversation.
25 svar · 5,9k läst
Illunion
Illunion: Var noga med att köpa en Stålskala och Inte en Aluminiumlinjal. Den senare håller långt ifrån samma kvalité (läs: kantstött) och du kan inte använda den som skärmall då en vass mattkniv eller dylikt gärna hugger fast i linjalen. Stålskalan kostar mer, men se det som en riktigt investering. Jag köpte en 60cm och en 30cm hos Matton. Helt underbara, kan inte arbeta hemma utan dem.
5 svar · 4,9k läst
W
Wihman: A man har ju hört om att DW744 skall riktigt bra, från flera håll. Är det någon som har jobbat men Kapsåg CS 70 EB festool som kan jämföra den med DW744 hadde varigt intresant att höra. har själv festool maskiner och är väldigt nöjd med dessa. /Ola
8 svar · 7,0k läst
S
Styx: Bauhaus hade den för (om jag inte missminner mig) 1100 inkl. stativ..
1 svar · 4,7k läst
pernitta
pernitta: Hej Jocke Lind Jag har en kompressor som ser ungefär likadan ut. På den tryckstyrda strömbrutaren har min maskin en manometer som visar trycket i tanken, samt en säkerhetsventil som öppnar vid eventuellt övertryck. På ena gaveln återfinns en kombinerad regulator/vattenavskiljare med arbetsmanometer samt en självstängande hona. Ytterligare anslutning saknas. Slangen fram till
6 svar · 1,8k läst
pernitta
pernitta: Hej Geschwint! Jag tackar för hjälpen per
13 svar · 6,7k läst
H
Habbe: Blev faktiskt en Senco Framepro 602:a Lär nog duga för mig. Jag var faktiskt på väg att köpa Biltemas för 1998 spänn. Nu gav jag en tusing till (tullat och klart) För en splitter ny Framepro 602:a
11 svar · 9,8k läst
M
maskinspec: När jag har köpt delar så har jag kollat med en serviceverkstad. Dom har för det mesta koll på vad det finns för alternativ. Kan kanske vara värt ett försök att ringa dit å kolla om det finns något bättre alternativ.
6 svar · 8,6k läst
P
ppalm: köpte mitt dewaltbord på Bauhaus för 2000:- inkl moms. Inte fel med deras lägsta prisgaranti, tyvärr så måsta man tjata om den jämt då dom alltid är dyrast. altså hitta det lägsta priset i trakten och gå till bauhaus med det så sänker dom sitt pris med 12% lägre än konkurrenten.
9 svar · 12,3k läst
A
AndersS: Men om den lägger av efter ett endast några borrhål så håller min gamla devis: Men ska tillverka prylar som är så billiga att man köper dem enbart för priset är så lågt att man bara måste köpa en för att testa. Priset ska också vara på en sådan nivå att man inte orkar med att bråka om reparation eller pengar tillbaka. Fungerar den så blir jag nöjd med mitt köp. Går den
24 svar · 9,7k läst
·
A
apan: Ringde och hörde med DUAB, det var ngn spec utgåva eller vad gubben försökte få fram. Vilken kuf :) Bara 13 mm var det som följde med/satt på. Hejja för gamla griniga gubbar, sån ska jag oskå bli ;D
3 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.