8 589 läst ·
11 svar
9k läst
11 svar
Bästa 125mm Excenterslipen ?
Håller på att slipa spånväggar för fullt hemma och nu har den lånade slipen gjort sitt.
Är en Skil excenterslip 125mm med dammsugaranslutning.
Den har fungerat fint men som sagt nu ska jag köpa en egen.
Vilken ska jag köpa ??
Vill ha kvalité men inte till ett allt för högt pris, kommer att använda den till hela övervåningen och garaget ( är spån överallt ! ) så den kommer att gå varm !
Har funderat på en Bosch PEX 400 AE
Skulle bli tacksam för lite tips
Är en Skil excenterslip 125mm med dammsugaranslutning.
Den har fungerat fint men som sagt nu ska jag köpa en egen.
Vilken ska jag köpa ??
Vill ha kvalité men inte till ett allt för högt pris, kommer att använda den till hela övervåningen och garaget ( är spån överallt ! ) så den kommer att gå varm !
Har funderat på en Bosch PEX 400 AE
Skulle bli tacksam för lite tips
Jag hade just en AEG 460 nånting?, men gjorde mig av med den och köpte en Festool RO 125. AEG:n är en helt OK maskin. Den kommer att hålla hela vägen. Den kan emellertid inte mäta sig med Rotexen när det gäller prestanda och förmåga att suga upp damm. Man får tre AEG för en Festool.
Jag kör en Metabo SX E 425.
Hiskeligt bra maskin (vi har en likadan där jag jobbar) med löjligt bra livslängd.
Papprena sitter stenhårt men är ändå väldigt smidiga att byta.
Dessutom är dammsugarmunstycket av "standard" storlek, så nästan vilken dammsugare som helst passar utan några fåniga adapters.
Pris? Ptja, min var ett demoex så jag fick den för fjuttiga 650.- inklusive fyra meter riktig gummikabel.
Annars cirka 1500.- inkl. moms.
Hiskeligt bra maskin (vi har en likadan där jag jobbar) med löjligt bra livslängd.
Papprena sitter stenhårt men är ändå väldigt smidiga att byta.
Dessutom är dammsugarmunstycket av "standard" storlek, så nästan vilken dammsugare som helst passar utan några fåniga adapters.
Pris? Ptja, min var ett demoex så jag fick den för fjuttiga 650.- inklusive fyra meter riktig gummikabel.
Annars cirka 1500.- inkl. moms.
Illunion, hur tycker du att dammutsuget fungerar till Metabon? Jag är på jakt efter en excenter med hör verkningsgrad och bra dammutsug, men bryr mig mindre om ytfinish och buller (kolla in min excentertråd så fattar du varför...)
/Englund
/Englund
Englund, hm ärligt talat så vet jag inte riktigt.
På jobbet har vi aldrig anslutigt någon dammsugare någonstans (det SKA vara spån på golvet i en snickarverkstad!) och hemma har jag ännu inte använt den riktigt för att kunna testa ordentligt.
Men i vilket fall som helst så blåser det en rackarns massa damm ur utsuget när det är öppet, alltså när ingen dammsugare är ansluten.
På jobbet har vi aldrig anslutigt någon dammsugare någonstans (det SKA vara spån på golvet i en snickarverkstad!) och hemma har jag ännu inte använt den riktigt för att kunna testa ordentligt.
Men i vilket fall som helst så blåser det en rackarns massa damm ur utsuget när det är öppet, alltså när ingen dammsugare är ansluten.
Klicka här för att svara