Jag skall bygga en lite större trappa och skall därför inhandla en kap&geringssåg
Jag har tittat på dessa:

Ryobi EMS1121l 1100w/210 mm klinga 139€
Makita LS1040F 1650w/255 mm klinga 249€

Hur är Ryobis kvalite?
Finns det några andra bra sågar i samma prisklass?

Max pris: 250€= 2287,28 SEK
 
ryobi är mig veterligen ett lågprismärke... säkert helt ok, men makita är ju mer ett kvalitetsmärke

ska du bara bygga en trappa kanske du tjänar mer på att köpa bättre virke och gå på den billigare sågen

 
Du vill nog ha en som kan "slajda" vilket ovanstående Makita inte kan. Det är väl tyvärr ett litet glapp i marknaden just mellan 2- och 3000. Lågprissågarna ligger ju runt tusenlappen och sen blir det DW707an för ca 3500.

Zephir
 
zephir skrev:
Du vill nog ha en som kan "slajda" vilket ovanstående Makita inte kan. Det är väl tyvärr ett litet glapp i marknaden just mellan 2- och 3000. Lågprissågarna ligger ju runt tusenlappen och sen blir det DW707an för ca 3500.

Zephir
Jå, jag har märkt det men 707 är för dyr.
 
Å andra sidan är de billiga inte alltid direkt dåliga. Jag var inte missnöjd med min Best Tools, det var först när jag testade Boschen som jag kunde konstatera att det kunde bli ännu bättre.

Sågtypen är mycket mer användbar än man först tror så fundera över hur mycket du kommer att bygga eller renovera. En kap/ger med slajd är liksom alltid på hemmaplan oavsett om det handlar om stomresning, möbler, altanbygge, socklar o foder, hyllplan mm

Zephir
 
diseelturbo skrev:
[quote author=zephir link=1148489309/0#2 date=1148887307]Du vill nog ha en som kan "slajda" vilket ovanstående Makita inte kan. Det är väl tyvärr ett litet glapp i marknaden just mellan 2- och 3000. Lågprissågarna ligger ju runt tusenlappen och sen blir det DW707an för ca 3500.

Zephir
Jå, jag har märkt det men 707 är för dyr.[/quote]


Harald Nyborg har DeWalt 707 för 2999:-. Ta med annonsen till Bauhaus och utnyttja deras 12% prisgaranti, då blir priset 2639:-. Priset är ju då marginellt högre än vad Makitan kostar (2287:-), eftersom jag antar att det där tillkommer frakt.

Själv utnyttjade jag Bauhaus prisgaranti i helgen och köpte mig en DW 707 + sågbord för 4479:-, det kändes som ett helt ok pris. :)

/Fredrik
 
Raketforskaren skrev:
[quote author=diseelturbo link=1148489309/0#3 date=1148889438][quote author=zephir link=1148489309/0#2 date=1148887307]Du vill nog ha en som kan "slajda" vilket ovanstående Makita inte kan. Det är väl tyvärr ett litet glapp i marknaden just mellan 2- och 3000. Lågprissågarna ligger ju runt tusenlappen och sen blir det DW707an för ca 3500.

Zephir
Jå, jag har märkt det men 707 är för dyr.[/quote]


Harald Nyborg har DeWalt 707 för 2999:-. Ta med annonsen till Bauhaus och utnyttja deras 12% prisgaranti, då blir priset 2639:-. Priset är ju då marginellt högre än vad Makitan kostar (2287:-), eftersom jag antar att det där tillkommer frakt.

Själv utnyttjade jag Bauhaus prisgaranti i helgen och köpte mig en DW 707 + sågbord för 4479:-, det kändes som ett helt ok pris. :)

/Fredrik[/quote]


Tyvärr så finns ej Bauhaus i Finland
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.