screamin-daemon
screamin-daemon: Anledningen till att jag vill ha bosch är pga. jag kan köpa dem billigt. Kanske det blir en Bosch 36 v lithium ion istället mvh kent
5 svar · 2,3k läst
H
hugogilius: spara på krutet köp dig några kakelborr 6 8 10 mm finns i kit bla på biltema detta duger om teglet inte e för hårt bränt!! eller köp dig en elborrhammare good luck!
2 svar · 3,5k läst
pernitta
pernitta: Hej. På möbler och träbåtar behöver man ibland ta bort en plugg täckande skruv utan att omgivande virke skadas. Som Kent i Snickarboden säger, kan det vara extra besvärligt, om limmet är vattenfast, typ PU. [bild] I tidigare tråd sattes pluggen på plats, och det såg ut så här. [bild] Denna gång gäller det att avlägsna pluggen. Rikta in cylinderborret noggrant över pluggen och
0 svar · 6,2k läst
pernitta
pernitta: Tack Mathias, nu när jag vet vilken skruv engelsmannen pratar om tycker jag att valet är dåligt. Själv skulle jag använda en fingängad 5 mm, den drar sig fint ner i hålet. per
15 svar · 8,0k läst
teed
teed: Hittade svaret själv  :) Det skall vara samma som DW9091. http://www.batteries.com/productprofile.asp?appid=350893 Batteriet jag har heter PS140. Men jag har en fråga till, är DW9091 det vanliga 14,4v batterie som sitter på Dewalts XRP 14,4v tex DC948KB? mvh Tobbe
1 svar · 3,7k läst
B
Bergabo: På deras startsida står: "Företag som vill bli kund hos oss och få tillgång till våra priser vänligen ta kontakt via vår e-postadress eller per telefon enligt nedan. Därefter får ni era inloggningsuppgifter." På sidan Bakgrund och filosofi står att man började komsumentinriktat men nu vänder sig till proffs.
8 svar · 5,6k läst
pernitta
pernitta: Hej Kent! Jag förstod inte att det handlade om korta ändträ. Det framgick inte av Din beskrivning. Själv skulle jag varken använda släde eller kullager för att fräsa ändträ, där litar jag på anhållet, u.f.a. styrkant finns och att påskjutning sker med passbit. Styrskena, den är inget man dyrkar, den anskaffar man när man inser att den ger raka snitt, med Festools såg, fräs och
19 svar · 7,0k läst
·
TorpAnders
TorpAnders: Det sluliga svaret direkt från Bacho själva: "Dessa tänger tillhörde serien "Handfast" som tillverkades mellan 1978-1983. Det var en lågprisserie för "gör det självare" som lanserades som en test kan man säga."
7 svar · 2,0k läst
Z
zankan: och vips så vart diskussionen dyrare än deponin :-)
5 svar · 15,6k läst
ByggPutte
ByggPutte: Tror att det fanns att köpa till till dom äldre dustcontrol dammsugarna. Mvh Putte
3 svar · 4,1k läst
O
obo: ppalm! Ser i den länken bilder på ELU MOF 177 och klonen DW 625, även klonad och såld som CMT, Trend T10 eller T11 och Würth OF 1850. Jag vet inte om dessa skiljer sig åt vad beträffar delar eller byggkvalitet. Själv har jag Würthvarianten, och den ger ett gediget intryck in- och utvändigt. Ärligt talat tycker jag inte dessa liknar B&D KW850E mer än två människor som båda har
13 svar · 7,2k läst
Pingler
Pingler: Ja båda varianterna finns som sagt. Men som gammal Hilti-nötare måste jag ändå säga att Festool C12 är betydligt trevligare att arbeta med. En orsak tror jag är att den är så kort. Avståndet mellan handen och bitsen är mindre än på andra dragare. Ger grym kontroll. Och man kommer in i trånga utrymmen (utan att behöva sätta på vinkelchucken). Fast bäst är ändå de snabba
52 svar · 10,5k läst
V
verktygsgurun: Min erfarenhet är som eran...dyckertpistol tar väldigt lite luft och då räcker det med liten kompressor, kolla in sencos minsting tex....grymt liten ! men skillnad mellan en billig och lite dyrare kompressor som jag har märkt är att lågprisvarianterna inte fungerar så bra i minusgrader....om man e ute på vintern o spikar förstås...Dom blir väldigt tröga o svårstartade får stoppa in
10 svar · 6,0k läst
H
husolle: HEJ Skil kommer med en ny hyvel 1560 pris c:a 600kr Någon som vet var den finns att köpa i GBG ? MVH
27 svar · 10,0k läst
·
T
theHoff: DH 24PC3, 1695:- +moms. www.plantins.se
13 svar · 7,9k läst
Pingler
Pingler: Festoolmaskinerna ger en fyndkänsla varje gång man tar fram dem. Men annars så är nog min Fein i låda med olika tillbehör totalt oumbärlig när man väl haft den i bruk. Det är ett fynd på så sätt att den spar tid och ökar kvaliteten i jobben man utför.
19 svar · 5,6k läst
Pingler
Pingler: Nej något slipdamm kommer du inte att lida av med en riktig dammsugare. Oavsett om du slipar spackel, glasfiber eller trä. Och en annan viktig faktor som försvarar kostnaden lite för en riktig dammsugare är att papperen varar mycket längre. Har Rotex 150 och ES 150 och på båda så blåser den ut luft i mitten och suger in slipdamm i hålen i kanterna av papperet. Håller f ö med
13 svar · 34,3k läst
D
DME: Kör med en Hakki Pilke 2X. Fungerar utmärkt :)
68 svar · 22,3k läst
·
G
grunch: kan bara hålla med om att www.insplanet.se hittar de billigaste försäkringarna, de halver min med.
3 svar · 1,9k läst
Kemi
Kemi: Förresten ! Är det någon som använder eller har använt Sencos skruvautomater ?? De har en bra kampanj just nu på Duraspin 200 med 12000 skruv för 3500:- exmoms Kan det vara något ?
16 svar · 10,7k läst
E
elof: Handla från USA är bra. Dock är det svårt att komma ifrån moms och tull. Det enda säkra sättet är om avsändaren är en privatperson och det står "Gift" i innehållsrutan. Står paketet som från ett företag men utan värde så finns risken att tulltjänstemännen själva uppskattar värdet som momsen sen skall beräknas på, och då kan det bli dyrt. Men oftast är priserna i USA så
2 svar · 4,8k läst
J
jcoboy: Jotack - det var egenreklam så det sjunger om det. Nejtack säger vi till sådant. / Christer
9 svar · 4,1k läst
G
gds4me: Ok, tack! När har man nytta av varvtalsregleringen? Några tillbehör som "kräver" lägre varvtal?
2 svar · 3,8k läst
torbeno
torbeno: Ser snyggt ut. Hade ett liknande uppdrag för en tid sedan där jag ville ha knivskarpa kanter och så 09gradigt som bara möjligt men fick inte till det riktigt. Försökte köra med geringssåg då. Detta skall jag prova vid tillfälle. Hur blev verktygstavlan sen då, eller den kanske inte är klar ännu? Dina tips och beskrivingar uppskattas! Keep em coming :)
1 svar · 7,8k läst
L
Lambr1: Jag tror att alla Bosch-återförsäljare kan beställa tillbehör, jag har iallafall fått Bauhaus i Uppsala att ta hem specialgrejer. Till min gamla GST 100 CE står alla artikelnumrena för tillbehören i bruxen.
26 svar · 3,7k läst
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Ja, jag har inte kommit på hur det funkar ännu. Endast med stor list kan man ta sig ur en sådan knivig situation....
6 svar · 2,2k läst
A
Alfons_Helikopter: Sedan jag köpte kitet med större diameter på slangen och lite rör och munstycken är jag riktigt nöjd med CT-Mini. Med originalslangen är det svårt att suga golv, men perfekt till verktygen, både TS55 och Rotex125. Till sågen skulle jag säga att 90% av spånen försvinner, till Rotexen 98-99% Nu med nya slangkitet är verkstaden renare än köket. Letar nu bara efter lite övergångar
8 svar · 4,0k läst
T
trampa: Aha okej.. Tack för svaret!
2 svar · 2,2k läst
Fein
Fein: Du vet att vi egentligen nog klassas idioter. ;D [citat]
31 svar · 9,7k läst
pernitta
pernitta: Hej! Behöver hjälpa min svärson med hyllor. För att det skall bli snyggt behöver vi klyva, hyvla och limma ihop igen. Det handlar om gamla 20 mm  Lundkvist-hyllor av vilka en del behöver breddas. Tidigare idag rikthyvlade jag med finsidorna emot varandra, två och två, och efter att ha dragit ihop dem med limknektar blev resultatet hyggligt. Men det finns en bättre metod för att få
0 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.