O
Old_Nick: Min GSR 14,4V gör likadant.
1 svar · 3,1k läst
V
verktygsgurun: Annars kan man göra så här....kolla in länken. http://www.lindorstrand.se/runo_nord.html /Staffan
14 svar · 13,9k läst
pernitta
pernitta: Hej Trampa! Upp mot 3000 grader. I övrigt råder jag Dig att skriva in ordet pulverskärbrännare i adresssfältet och klicka. Sedan kan Du hitta svar på Dina frågor.  ;) per
1 svar · 1,7k läst
hecke
hecke: Batteri till Makita 12V - 3,0 Ah: 585 kr http://www.midas.nu/Shop/Application/Article/ArtPreviewPage.php?Id=160
3 svar · 2,2k läst
·
vespaman
vespaman: Duracraft, verkar vara lite i billigaste laget, men ser OK ut, både på jorden och i specifikationen (som dock är i snålaste laget). Någon som kan dela med sig av erfarenheter?
0 svar · 1,6k läst
pernitta
pernitta: Hej Vi enas om benämningen skev. Och så måste hänsyn tas till plankans längd. Inledningsvis talades det om plankor med längden 5 m. Om en sådan har skevhet på några mm så finns det knappast anledning att rikta. Personligen skulle jag, som jag skrev tidigare, söka rikta kanterna så att de är vinkelräta och plana, inte nödvändigtvis raka. Och tänker då fortfarande på
21 svar · 3,6k läst
N
NiklasA: Några som har Festools är www.smsservice.se www.lindarn.se
10 svar · 21,2k läst
W
WeeBe: Kan instämma med Davethepirate, Metabo är mycket duktiga på just Borrhammare. De ligger också skapligt till i pris.
6 svar · 3,3k läst
P
para: ..och här kan den köpas i sverige för 2995:- ink moms http://www.molnlycke-tra.se/
4 svar · 1,6k läst
R
RealElwood: Håll koll om dom ska riva en skola i närheten. Där brukar det finnas gamla fina snickarbänkar. Eller kolla på blocket. Jag hittade en 2m bänk från 40-talet för 500kr.
10 svar · 10,9k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Detta borde defintivt vara ett alternativ, 3050T hade jag valt för dewalt vilken dag som helst...
7 svar · 3,2k läst
Marta
Marta: Hallo. Hur går det med nya bottenplattan? Är lite nyfiken på en sån faktiskt.. Kan du få fram lite bilder tro? Det skulle vara riktig intressant MVh // Marta
14 svar · 2,9k läst
·
M
maskinspec: Den du köpte kan nog vart i kraftigaste laget för din användning ;) FS200/FS250 låter mer som en rimlig storlek för det du skall använda den till! Sälja på blocket eller kolla om du inte kan byta in den på något sätt kanske mot en FS200/250 på något sätt. Det bästa är väl kanske dock att sälja den som nyskicksmaskin på blocket. Har svårt att tänka mig att du skulle behöva
1 svar · 3,0k läst
N
nvpetlin: Borde ändra rubrik till "För sant för att vara bra"
4 svar · 2,6k läst
snickarboden
snickarboden: Sen finns ju även Men in Black III på DW's sida *S* Vete tusan om jag inte hade valt vapnen ifrån ettan och tvåan ändå *S* http://62.146.25.231/videos.asp?mktid=8&lid=11&section=36Volt# <edit> Det är den översta filmen som avses /Kent
2 svar · 1,7k läst
snickarboden
snickarboden: Ta det lugnt med småbitarna bara, de kan lyfta och flyga, plank går som du säger mest sönder i änden om de är långa icg tunga nog. Kolla gärna bultarna till stålen med ibland. Skyddet till rikten är ingen fara, kolla lite på amerikanska siter på "jointer" och kolla hur deras skydd ser ut. Det är ofta en triangel som svängs undan och det funkar. Sen får du ju utforma det så den
49 svar · 40,3k läst
·
Marta
Marta: Håller med föregående talare. Har en GKS54Ce Där är det f.n inga vibrationer.... Det måste vara nåt fel... // Marta
3 svar · 6,7k läst
snickarboden
snickarboden: *skäms* Jäkla associationer till olika namn, jo, jag tänkte på Porter Cable. Jag vill förresten ha en sån fräs *S* /Kent
8 svar · 10,1k läst
N
nvpetlin: Jag håller med om det som någon sa tidigare, det bästa är nog en kombination av både konventionell dammsugare och centraldammsugare.
8 svar · 2,2k läst
N
nvpetlin: Med andra ord är den 21 graders? Eftersom k-rauta inte har 27-graders spik?
8 svar · 2,1k läst
M
maskin_johan: den svarta laddaren har inte "uttag" för mittenstiftet på batt,dvs det går inte att ladda 3.0 ah batt,dom är nimh och den svarta ska bara ta nicd mittstiftet sköter laddstoppet på något sätt.... har provat med en svart på 3.0ah nimh,och det resulterade i att batt pajjade efter ett par ggr,och garantin täcker ju inte batt ,så .... leta en gul laddare....
3 svar · 4,5k läst
mattiasp
mattiasp: [citat] Det blir gärna litet begreppsförvirring när man talar mikrometrar. Det mätinstrument som vi kallar mikrometer heter egentligen bygelmätskruv enligt TNC:s rekomendationer (TNC=Tekniska NomenklaturCentralen, finns de kvar?) En vanlig bygelmätskruv har en upplösning på 0,01 mm, och en bra sådan har också en 0,01 mm i noggrannhet. En riktigt högkvalitativ digital bygelmätskruv har
22 svar · 4,8k läst
Fotografen
Fotografen: Kikade på den men den föll på att inte kunna ta grova rör, så det blev en gassvets istället.
8 svar · 2,1k läst
P
perkele: Har nu klämt på snikbordet och ett som det står DW7023 på... Och jag vill påstå att det är likadana bord, förutom märkningen och några delar har andra färger. Snikbordet är fullt utdraget lite drygt 385 cm. Ihoptryckt ca 170 cm.
7 svar · 1,9k läst
snickarboden
snickarboden: Ursäkta politiken men husen blir väl automatiskt större nu i och med regimskiftet *S* /Kent som bara inte kunde motstå
15 svar · 12,8k läst
·
Masses
Masses: Låter fint BAN! La en beställning igår på en 10SD med Bosch sågbord(Plus massa massa Festool grejer ;D) . Kostade 5995+moms, så det torde bli 7500:- med moms.
9 svar · 24,9k läst
S
star_daddy: Vanlig motorgräsklippare med uppsamlare. Kör i litet gräs först, ställ den sedan över spånhögarna. Efter 5-10 min har det mesta torkat, sugits upp och ligger i uppsamlaren. Jag har tagit upp 5 cm tjocka kakor efter en vedkap på detta (nästan arbetsfria) sätt.
4 svar · 2,1k läst
M
Misse_o_Mojje: Det blev en AEG KS66S. Främsta skälet till det är att AEG erbjuder den för halva priset som Good Will-kompensation för att min gamla såg bara överlevde drygt två år.
21 svar · 7,7k läst
J
JockeR: Jag tror inte att du kommer att bi missnöjd! Bra grejer är bra grejer helt enkelt! ;) Lycka till och se till att maskinen får gå varm nu.
7 svar · 6,4k läst
galento
galento: Hej,när vi hade Huskvarna Ridern för några år sen hörde jag mej för ang.det du skriver och fick då rådet att köpa en ny motor som då skulle kosta 5,500:- för en 12hk hos en återförsäljare.Hade jag behållt denna hade jag nog gjort detta istället för att renovera och speciellt om den varit skuren.Du kanske kan köpa en motor utan "kringutrustning" som förgasare t.ex och flytta
1 svar · 6,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.