1 951 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Vad är användningsområdet för dessa tänger?
A
Amarace
Medlem
· Dorotea (Lapplands Sydport)
· 405 inlägg
Amarace
Medlem
- Dorotea (Lapplands Sydport)
- 405 inlägg
Som rubriken, har inte hittat nån info nånstans om dessa Bahco med gula skaft/skydd och skulle vilja veta vad dom används till?
Med röda handtag är dom ju till för el upp till 1000v iallafall (handtagen ser precis likadana ut förutom färgen), sen är ju dom här med svarta huvuden vilket borde tyda på något också? Käften på avbitaren ser ut som på en bultsax, V-skär mot varandra alltså.
Skulle va kul att veta
Såhär ser dom ut:

Med röda handtag är dom ju till för el upp till 1000v iallafall (handtagen ser precis likadana ut förutom färgen), sen är ju dom här med svarta huvuden vilket borde tyda på något också? Käften på avbitaren ser ut som på en bultsax, V-skär mot varandra alltså.
Skulle va kul att veta
Såhär ser dom ut:

avbitare...den högra även med ett allroundgrepp
A
Amarace
Medlem
· Dorotea (Lapplands Sydport)
· 405 inlägg
Amarace
Medlem
- Dorotea (Lapplands Sydport)
- 405 inlägg
TorpAnders skrev:
Jo, det förstår jag ju så klart, men det jag undrar är inom vad dom används iomed att dom har dessa tjocka o gula plastskydd samt att dom verkar vara svarteloxerade el liknande.
En avbitare kan ju ha otroligt många användningsområden och det är för just dessa tänger jag vill veta vad dom används till. Är ju inte en vanlig standardavbitare direkt.
Den vänstra har jag till elektronik typ ben på komponenter som ska kapas..
Dom är avsedda för elektronik eller el det är sällan en tång tillvekas för ett enda område utom rena specialare förstås..typ presstänger osv..
en radiodoktor elektriker eller fabriksmontör är tänkbara användare
färgen är just vad det är..färg
Dom är avsedda för elektronik eller el det är sällan en tång tillvekas för ett enda område utom rena specialare förstås..typ presstänger osv..
en radiodoktor elektriker eller fabriksmontör är tänkbara användare
färgen är just vad det är..färg
Produkter som diskuteras: "presstänger"
Crimptänger
Crimptänger, även kända som kabelskotänger, är specialverktyg som används för att fästa en kontakt på änden av en kabel eller ledare. Dessa tänger pressar metallhöljet runt kabeln för att skapa en robust, tillförlitlig och långvarig
Läs mer
Det sluliga svaret direkt från Bacho själva:
"Dessa tänger tillhörde serien "Handfast" som tillverkades mellan 1978-1983. Det var en lågprisserie för "gör det självare" som lanserades som en test kan man säga."
"Dessa tänger tillhörde serien "Handfast" som tillverkades mellan 1978-1983. Det var en lågprisserie för "gör det självare" som lanserades som en test kan man säga."
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden