Jag har nyligen köpt en DW333K, är grymt nöjd med den !
Stod och valde mellan den och Bosch GST 135, jag tyckte att DW´n kändes mer balanserad, fast den ÄR tyngre så upplevs den lättare. Låter kanske knasigt men så är det.
Har sågat laminat med den till trappan och den fungerar klockrent, bra mjukstart, obefintliga vibrationer samt bra blåsfunktion för sågspån.
Kan varmt rekomendera den.
Mvh Tobbe
Stod och valde mellan den och Bosch GST 135, jag tyckte att DW´n kändes mer balanserad, fast den ÄR tyngre så upplevs den lättare. Låter kanske knasigt men så är det.
Har sågat laminat med den till trappan och den fungerar klockrent, bra mjukstart, obefintliga vibrationer samt bra blåsfunktion för sågspån.
Kan varmt rekomendera den.
Mvh Tobbe
Bladstyrningen styr bladet. Den är det absolut viktigaste på en sticksåg. Om den är kass är det omöjligtatt såga rakt.
Pratade med olika "proffs", både snickare och elektriker, innan jag valde boschen. Den är suverän. Dessutom är den vanligast =>borde vara enklare med reservdelar (vad man nu ska med dom till
)
Pratade med olika "proffs", både snickare och elektriker, innan jag valde boschen. Den är suverän. Dessutom är den vanligast =>borde vara enklare med reservdelar (vad man nu ska med dom till
Hur den nya DW-stickisen är vet jag inte men den gamla modellen var helt värdelös. Fästet för bladet var omöjlig att få att funka på de jag testade.
Har tillgång till en Festo EQ300 på jobbet men vägrar använda den, jag föredrar min gamla Bosch GST 60 PE istället så nej, jag är ingen anhängare av Festo's stickisar heller. Däremot så funderar jag på att uppgradera till just GST 135, men min gamla får väl hänga med ett tag till, man får liksom ett litet förhållande med maskiner som hängt med i 20 år *ler*
För mig är valet enkelt, Bosch gör de bästa stickisarna men jag är lite skeptisk till de nya gjutna plattorna, tappar man en stickis med en sån lär plattan spricka medans en GST 85 med en vanlig plåtplatta håller för det mesta.
/Kent
Har tillgång till en Festo EQ300 på jobbet men vägrar använda den, jag föredrar min gamla Bosch GST 60 PE istället så nej, jag är ingen anhängare av Festo's stickisar heller. Däremot så funderar jag på att uppgradera till just GST 135, men min gamla får väl hänga med ett tag till, man får liksom ett litet förhållande med maskiner som hängt med i 20 år *ler*
För mig är valet enkelt, Bosch gör de bästa stickisarna men jag är lite skeptisk till de nya gjutna plattorna, tappar man en stickis med en sån lär plattan spricka medans en GST 85 med en vanlig plåtplatta håller för det mesta.
/Kent
Ser att Bosch har jubileumserbjudande på en model som heter GST 500 PE, känner inte till denna modell faktiskt men den har samma feature som min GST 85 PE som förmodligen är det bästa köp jag gjort.
Med rätt blad sågar den allt med utmärkt resultat, smidiga bladbyten, kan inte hitta något minus med den. GST 135 verkar vara ett fint köp även den.
http://www.bosch-pt.com/se/sv/gw/newdeals/media/doc_s5.pdf
Verkar vara en sweet deal vad tror ni andra?
Med rätt blad sågar den allt med utmärkt resultat, smidiga bladbyten, kan inte hitta något minus med den. GST 135 verkar vara ett fint köp även den.
http://www.bosch-pt.com/se/sv/gw/newdeals/media/doc_s5.pdf
Verkar vara en sweet deal vad tror ni andra?
Vet inte så mycket om den så något säkert kan jag inte säga...däremot TROR jag att det är något skumt på gång här. Kanske är det precis som med dewalts billiga 12V skruvdragare någon form av "kampanjvara", med rätt färger och stil, attraktivt pris men inte riktig proffskvalitet.andmag skrev:Ser att Bosch har jubileumserbjudande på en model som heter GST 500 PE, känner inte till denna modell faktiskt men den har samma feature som min GST 85 PE som förmodligen är det bästa köp jag gjort.
Med rätt blad sågar den allt med utmärkt resultat, smidiga bladbyten, kan inte hitta något minus med den. GST 135 verkar vara ett fint köp även den.
[länk]
Verkar vara en sweet deal vad tror ni andra?
Att kommer med en ny sticksåg, i proffklassen, med plåtsula verkar i mina ögon konstigt. 85an har visserligen plåtsula, men det är en gammal konstruktion som lever mycket på att konstruktionen i sig var stryktålig, och faktiskt, dess kultstatus. Såvitt jag vet har alla modeller efter denna fått alu-sula (100, 120 och 135).
Vill tillägga att allt ovan är rena spekulationer, jag har inte ens kännt på sågen i verkligheten.
//Daniel
