M
Martin_Blomberg: Tack för alla toppensvar och ideér. Även om jag i slutändan fick ut dem enligt Byggarens förslag kom alla förslag och info till nytta när jag tillsammans med en kompis demonterade expanderbultarna och monterade dit fläkten.
20 svar · 29,9k läst
G
GunnarAndersson: Eller www.theofils.se som säljer frässtål från Cobolt...
5 svar · 8,3k läst
MathiasS
MathiasS: Jag och Ebba hade vägarna förbi idag. Ebba hade skitkul och flyttade exakt 23 isolerade skruvmejslar från ena änden av affären till den andra. Hon han också byta plats på diverse askar och andra småsaker så att ingen hittar dom igen.... Spontant kändes det mesta rätt "dyrt" även om det förstås rörde sig om "proffssaker". Listpriserna kändes rätt feta så även med ordentlig
9 svar · 2,1k läst
Y
ywg: Hej Felder, kan rekomendera din namne. Har själv en Felder AF-22 mobil, väl värt pengarna. Har även en Proofy 3/4 Hp men den duger i mitt tycke bara till bandsågen, om ens det.
2 svar · 5,3k läst
B
borge: Jag köpte först en billig Kina kap Einhell på Bauhaus typ 400 kr , men jag vred sönder anhållets vred. Jag bytte den till en lite kraftigare Italiensk kap på samma ställe för ca 1000 kr och den är jag nöjd med. kommer inte ihåg namnet.
11 svar · 23,8k läst
jojjeblom
jojjeblom: Blanda iordning en 5lit dunk så du får lika blandning. Blir det något över efter vintern kan du ju använda det i någon moped/båtmotor om dom är 2t.
2 svar · 3,1k läst
M
mikko: Skulle nog utvärdera hur stort ditt byggprojekt är, till vilka verktyg som behövs. jag höjde taket i sovrummet samt byggde en 13Kvm lösvirkesbod med en 999kr Kap gersåg från coop, den glappar nu ca 1/2 cm åt varje håll så den är nu dedikerad till att kapa vedpinnar med. så är det slutarbetat efter det så - ok köp en billig. Jag skall nu bygga till 90 Kvm som skall fästas i det
14 svar · 7,1k läst
M
Mats: Köp och sälj är inte tillåtet på forumet.
10 svar · 2,4k läst
S
sanne78: tackar! :)
2 svar · 2,5k läst
N
nomis: Kan hålla med snickarboden. Ett enkelt sätt som jag sett är en "låda" i plywood med suguttag på, som fästs mot anhållet med en snabbtving. När du planhyvlar alltså. Inte perfekt, men det funkar :)
2 svar · 9,0k läst
·
S
Styx: Det var just Tanos jag köpte, inte Festools - utan Tanos egna, med blå spännen..
5 svar · 6,7k läst
ornet
ornet: Yes! Idag kom en pall med verktyg. Dock hade ett nytt pris satts dagen före beställningen på 303:an. Kostar nu 6395:- Nu heter den dock Metabo och med dess färger. Skruvdragaren är bytt till Metabo BSZ 12 Tog även jag snikbordet och får väl som perkele börja med en iläggsskiva. Provkörde lite och eftersom jag aldrig haft annat än nån cirkelsåg typ rusta kändes det som en
16 svar · 7,8k läst
pernitta
pernitta: Jag hittade det här på Google http://www.millstar.com/techarticles/article_011.htm per
3 svar · 3,5k läst
T
Tomtebo: [citat] Ser kanske lite hög ut för en 1,5 åring.   ;)
5 svar · 9,5k läst
T
Tomtebo: Har nån av er kört något annat liknande program, hur står sig Sketchup i konkurrensen (frånsett pris)?
23 svar · 13,6k läst
·
O
oehlin: Mitt tips! Mindre stubbar/buskar typ 1o-15 cm diameter plockar man lätt bort med en tigersåg försedd med långt "trädsågsblad". Starta en bit utifrån med ca 45 graders lutning mot stubben. Kör ner bladet i jorden och såga runt "stubben/busken" Gå varvet runt och lyft sedanbara bort "hatten". resten av rötterna kan vara kvar. Göran
3 svar · 9,8k läst
I
inkognito: tack för tipsen, precis ett sånt jag letat efter p-plats.se
3 svar · 5,0k läst
S
stark1: Ni som skruvar mycket trall kan jag tipsa om att det finns bandad trallskruv för att köra med automat, inga problem med orken där bara för den som skall bära fram och kapa trallen. ;D
26 svar · 5,9k läst
K
kimtommy: Hur gick det med batteri bytet? blev det av?
6 svar · 2,5k läst
S
saltrulle: Det är väl ingen nyhet att det svenska näringslivet delvis utgörs av smått giriga människor...:) Ta min elgrossist t.ex, som även säljer till privatperson om han betalar med kreditkort, där kostar en 12v inf. riktbar spot ca 70kr för privatpersonen. Mitt pris med bearbetad rabatt är 25kr. Inköpspris? 8kr (!). Alla priser inkluderar ljuskälla. Inga 30-35% påslag där inte... :) Så
12 svar · 2,2k läst
·
pernitta
pernitta: Leif! Delar Din uppfattning. 3,0 Ah avger dubbelt så stor mängd energi som ett 1,5 Ah. Full uppladdning kräver omvänt att det större, i förhållande till det mindre, tillförs dubbelt så mycket energi. Om laddningen sedan sker med låg amperestyrka under lång tid eller med snabbladdning verkar inte ha annan betydelse än att antalet möjliga snabbladdningar minskar om man väljer det
10 svar · 2,3k läst
pernitta
pernitta: Jag tipsade om Coverspray AB för att Du skulle kunna läsa Dig till lite baskunskaper. Alternativt... har Du funderat på en bred roller på långt skaft?? Ger bättre täckning med en, kanske två rullningar. Du skall veta att sprutmålning med tryckluft och utspädd färg på sugande underlag är i stort sett hopplöst. Vad Du egentligen skulle ha är en luftlös högtrycksspruta (färgfat och
3 svar · 11,5k läst
BuDDHa
BuDDHa: [citat] en skillnad är att luften i dyktuberna är avfuktad.. den typen av avfuktingsutrustning man har på dykkopressorer har man inte på våra verkstadskomressorer.. (dom lämnar inte 300kg heller)
9 svar · 11,9k läst
F
Farzan: Jag har ett kinesiskt as till bordscirkel som jag köpte på Bauhaus för 995 bagis. Den har många brister och jag skulle säkert tycka att den var öken om jag någonsin hade använt en bra bordscirkel. Men den funkar faktiskt till att klyva reglar med hyfsat resultat - och det vara bara det jag köpte den för, jag har bra sågar för andra jobb, skivor kapar jag t ex helst med handcirkel.
1 svar · 3,4k läst
S
stark1: Bästa är ju en Hilti TE56 men den kanske kostar 15' +m men jag tror att Hilti TE16c grejar det utan problem om den är för dyr ny köp en beggad... http://www.hilti.se/holse/modules/prcat/prca_navigation.jsp?OID=-14763&fview=1
9 svar · 5,2k läst
mattiasp
mattiasp: Uppdatering: Det står nu en nyligen uppackad CS70 EB i garaget/verkstaden. Jag har inte hunnit prova något ännu, men det skall bli till helgen. Den här kvällen blev det till att byta till vinterhjul i stället. Det skulle tydligen bli oväder. Nu skall ni höra gubbar! (för det är väl mest såna här på verktygsavdelningen?) Min hustru köpte den till mig för sin bonus! Hon till och med
6 svar · 8,4k läst
pernitta
pernitta: Hej! Det är förmodligen vanligt att den kära skruvdragaren börjar tappa orken. Så hände med min, det gamla NiCa batteriet behövde ersättas. Köpte ett nytt från Midas, ett NiMH, på 2500 mAh. Innan användning skall ett sådant laddas, men tyvärr fungerade inte originalladdaren. Och inte tänkte jag köpa en ny. Det blev att plocka ihop en egen enligt bild [bild] Nästa bild visar
0 svar · 2,2k läst
I
inkognito: jonsered,partner,husqvaRNA är i princip samma maskiner
7 svar · 6,1k läst
S
sthe: [citat] Kan bara säga att jag inte har upplevt dessa problem med CoTech 2000 wattaren. Skillnaden mot andra fräsar jag har kört är att det går undan duktigt om man vill. Stark motor. Mjukstart men dock inte konstantvarvhållning. Benke01, vad menar du med att "fräsen skall centrera stålet"? Det är en finess som jag inte har hört talas om tidigare... Det är klart att det finns bättre
13 svar · 4,2k läst
E
Englund: Martin_Blomberg; har du en länk till den sammanställningen? //e
9 svar · 9,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.