Jag kör med skruv, funkar utmärkt och går snabbt, har klyvit 80m3 i 120cm längder iår
 
Majgårdarna
Passa händerna.
Skruv är väl inte direkt kända för hög säkerhet ;)
 
Mm jag vet men en ombyggd hydraulklyv är nog lika farlig, sen tror jag att det är farligare och köra 30cm ved då man kommer så nära skruvenm nu när jag klöv 120cm bitar så var jag ju 1 meter ifån den. Nu har jag ju en panna för 75cm ved så nästa år kommer jag lite närmare skruven så jag får känna lite på det, kanske skaffar en hydraulklyv för 70cm nu när det går och få tag i tilll hyffsat vettiga pengar.
 
På tal om för små och klena maskiner, med denna kanske det löser sig ?
 
  • vedklyv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
TorpAnders skrev:
På tal om för små och klena maskiner, med denna kanske det löser sig ?
Var köper man en sån då ... :o

Beijers ??? ;)
 
Mikael_L skrev:
Var köper man en sån då ...    :o

Beijers ???  ;)
Ja kanske det, säg till om du hittar till deras butik :o

Bolinder har ju stängt... ;)

Men nog vore det en tanke..fan vilket ljud!
 
Haagbard skrev:
Vedklyvar ska inte vara onödigt stora, denna räcker gott:

[länk]
Gött sound på den med :D
 
Kör med en Hakki Pilke 2X. Fungerar utmärkt :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.