7 893 läst ·
13 svar
8k läst
13 svar
Borrhammare Bosch vs Hitachi
Har blivit svag för Hitachi efter cirkelsågsköpet, C6BU, som går som en dröm. Sen påstår en kille på Woody att man får mer kvalitet för pengarna om man köper en Hitachi jämfört med Boschen. Hilti har jag inte kollat upp närmre, vad hamnar man i för prisklass om man ska ha en jämförbar maskin. Har helt enkelt trott att de är för dyra, utan att ta reda på fakta.
Tror faktiskt inte att det spelar någon större roll om du kör med bosch eller hitachi.. dom är ju båda proffsmärken och har funnits med ett tag.
Däremot vad gäller hilti tycker jag personligen att maskinerna är bra.. men otroligt överdebiterade. Dom har producerat bra borrhammare på löpande band MEN dom kostar ju 3 gånger så mycket som en bosch/hitachi och det är dom inte värda.
Ett varningens finger för att köpa gamla hiltimaskiner.. många gamla TE- maskiner har absolut inga delar alls att få tag i! Verkar precis som om Hilti bara slängt ut alla delar som fanns till maskinerna för att få mer plats?
Däremot vad gäller hilti tycker jag personligen att maskinerna är bra.. men otroligt överdebiterade. Dom har producerat bra borrhammare på löpande band MEN dom kostar ju 3 gånger så mycket som en bosch/hitachi och det är dom inte värda.
Ett varningens finger för att köpa gamla hiltimaskiner.. många gamla TE- maskiner har absolut inga delar alls att få tag i! Verkar precis som om Hilti bara slängt ut alla delar som fanns till maskinerna för att få mer plats?
Hitachi är vad jag som försäljare av verktyg skulle rekomendera. Bosch, javisst, men inte en grön Bosch, de blå maskinerna håller högre kvalitet, samt att garantin också kan förlängas till tre år om försäljaren bara är villig att meddela dig detta.
maskinspec skrev:Tror faktiskt inte att det spelar någon större roll om du kör med bosch eller hitachi.. dom är ju båda proffsmärken och har funnits med ett tag.
Däremot vad gäller hilti tycker jag personligen att maskinerna är bra.. men otroligt överdebiterade. Dom har producerat bra borrhammare på löpande band MEN dom kostar ju 3 gånger så mycket som en bosch/hitachi och det är dom inte värda.
Ett varningens finger för att köpa gamla hiltimaskiner.. många gamla TE- maskiner har absolut inga delar alls att få tag i! Verkar precis som om Hilti bara slängt ut alla delar som fanns till maskinerna för att få mer plats?
okej det kanske inte ska gå att repa en gammal TE72 från 1973........men är den 10 år så finn det nog delar, mer än till de flesta andsra märkena på marknaden
Klicka här för att svara