DeWalt DW907K2 (skruvdragare) - den är 2,5 år gammal och ej använd yrkesmässigt - bara till hybbyarbeten hemma.
Något har hänt med momentinställningarna: I läge Ett orkar den ingenting innan den börjar hacka, på tyngsta läget kan jag hålla fast den med handen så att den börjar hacka.
Den hackar även i borrläget då man kör tungt.
Vad har hänt ? Är det något som jag kan åtgärda själv?
Alla förslag tas tacksamt emot

/ Christer

Har en DW980 med samma problem.
Väntar också på svar 8-) .

Mvh Putte

tyvärr är det npg så att det kanske inte är så himla bra ändå de där gul-svarta maskinerna ändå..... ;)

Har kört alldeles för stora skruv
och frestat på maskinen.
Har haft DeWalt några år och
dom tål en hel del.

Mvh Putte

DW907 finns ju på Rusta för 995:- om det är samma maskin ?

Isf köp en ny, det lönar sig kappast att reparera en så gammal maskin.

Såga att nån knäppskalle sålde 907:or på Tradera för 1500:-, och det sjukaste av allt är att någon hade bjudit på auktionen ! ;D

Det lönar sig visst beroende på vad som är trasigt...

Inte för att jag har DeWalt utan jag har Makita som inte direkt är kända för att vara ett billigt märke.. så jag utgick från att det skulle vara dyrt att köpa en ny motor till en 3 år gammal 6227 12V dragare. Den var en av de som inte har utbytbara kol, en tradeoff man kunde få göra mot ett bättre pris.

Hursom, så kontaktade jag min favorit Makita reparatör och hörde mig för om motorn: 240:-!!! Inte dyrt direkt, snuskigt billigt skulle jag säga för en splirrans ny orginalmotor.

Det var busenkelt att byta och allt passade utan problem och dragaren blev som ny. Reparatören beklagade att han inte kunde få hem den innan helgen (ringde på en torsdag) eftersom Makita har denna garanterade servicetid på tre dagar. Denna garanterade tid har dock inget med Garanti att göra.. Fast vad gjorde väl detta då det blev så billigt.

Provade att maila DeWalt men dom hänvisar bara till serviceverkstad - till vilken jag har 30 mil... Mailade även den verkstaden på söndagkväll men har ännu inte fått svar.

/ Christer

• Gilla
MattiasN89
  • Laddar…
Kan du ge en ungefärlig siffra på vart det kan hamna , om det är värt det eller ska jag satsa på en ny maskin ?

/ Christer

hej
köp en ny maskin, dc 756 12v med 3batterier kostar 2370kr på hyresbutiken

Jotack - det var egenreklam så det sjunger om det.
Nejtack säger vi till sådant.

/ Christer

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.