Verktyg & Maskiner
JPW: Okej! Tack för det! Du har alltså koll på skillnaden mellan en "vanlig" dragare och en slagskruvdragare? Om du får gissa lite fritt, tror du att en GDR gör ett lika bra jobb som din GSR, eller har slagskruvdragaren nackdelar som att den låter mycket eller inte är lämplig att dra i små skruvar med (typ finlir/montera garderober i dyrt faner som man inte vill riskera att dra något för
Styx: [citat] Det är den också.. :) Vi har en sådan och även en Leica Disto A5. Det som jag upplever som bättre med Boschen är att den är betydligt rappare i mätningarna. Leican har dock lite fler funktioner så de är inte riktigt jämförbara - priset skiljer också en hel del..
Carnivore: Var uppenbarligen lokal felskyltning då den kostade 1195:- på både silvan och Bauhaus. Måste vänta lite och fundera på om jag verkligen behöver den... köper den nog senare i veckan.
galento: Hej,tänkte bara höra om det är nån här som kör tungreggad pickup.Funderar på att registrera från lätt till tung lb. Bilen har varit registrerad som tung lb tidigare så det borde väl gå att registrera om den igen. Detta blev väl lite mer aktuellt efter skattehöjningen vid nyår,skulle väl få mindre än en tredjedel i skatt och kunna lasta mer.Vore intressant med lite synpunkter om
Trivsel: Hej/ Någon som har erfarenheter av Festools skydd. Dammar det mindre? Finns det några nackdelar? /Pelle
P-plats: Man får vad man betalar för och det är inte dom bästa klingorna som följer med sågarna. Sen ska man se till att slipa dom också!!!
Norell: Nu har det varit kontakt, Kaj på Geloma i Njutånger söder om Hudiksvall säljer Tamolines sortiment.
Baritz: Okej...Vad menar du med VÄLDIGT segt?? Tar det flera dagar,eller ett par timmar om nu berget är av "bra" kvalite?? MVH/Baritz
Cheesus: Hm...Frugan hade för bråttom igår...:( Men det finns en dag i morrn med. Slipmaskiner har jag, skruvdragare har jag...undrar vad jag ska dit o göra egentligen??? Fanns nå´t annat kul?
Uffe_Ulrika: Jag köpte dessa och i veckans reklamblad dyker det här upp: http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&%40where.ItemID%40EQ=189016 Detta är, trots vad texten säger, samma set fast i Bahco-orange och med en liten hylsnyckel-/torxsats för 699:- Så snål som jag är tog jag med och lämnade tillbaka min oanvända jubileumsversion till Jula och fick en orange sats och
hahel: Har både tigern och cirkeln, har skrivit om mina erfarenheter tidigare. Prova söka på mitt namn så bör du hitta lite Makita-LXT trådar. /Håkan
Magnus i E-tuna: Hej ! Jag har använt en sådan här såg med bågfilsblad vid skarvning av blymantlad telekabel. Med denna såg är det ingen risk att skada blymanteln när man sågar av plåtbandsarmeringen på kabeln. MVH Magnus i E-tuna
pernitta: Placerade ämnet i svarvens trebackschuck. Vred chucken så att EN back vilade mot anslag. Filade som jag upplevde det vågrätt. Vred nästa back mot anslaget. Filade. Och ytterligare en gång. 3 x 120 gr. Och det gällde att fila med gott ögonmått. Kollar Din fråga, greppet hade tre ytor, och då blir det ju faktiskt sex kanter. Idag skulle jag naturligtvis skaffa grejer enligt inlägg 14.
Cinolin: [citat] 707an är från början en ELU-konstruktion, redan den säkert 15 år gammal, men still going strong - varför ändra något som fungerar... Köpte min för 3500:- för några månader sedan, that's life! Ska åka bort till Europris på lunchen o kolla, de säljer visst nån passande sågklinga också. Edit: Nu har jag kollat, det är en riktig DW707, made in Italy, serie 60-klinga, rätt
olni65: Fantastiskt snyggt. Hur mycket tid har du lagt på det, om du skulle uppskatta?
Pingler: Jaha, ett nytt bord alltså. Suck... Aldrig får man vara nöjd o glad med det man har förrän det kommer nya flashigare modeller. Men å andra sidan, jag har funderat på att köpa en MDF-skiva och göra ett riktigt stort MFT. Det finns en del lull lull på http://festoolownersgroup.com/index.php?board=25.0
Mellanbarn: [citat] Och på vilket sätt motsäger du Beppo ??? Ni verkar ju vara överens om jag tolkar era inlägg rätt.
Milkshaken: Logiman: du har rätt i det du skriver sist.... Lågpris duger oftast gott... Grejen är att många hemmapulare använder sina batterimaskiner så lite så batteriet ligger och drar ur... alltså att dom glöms bort, ... batterier ska underhållladdas med jämna mellanrum... och då e de självklart bra med billiga saker.. Vad gäller billighetsmärken så finns det tester på att Rustas BRUKSBO
Cinolin: [citat] Kan moderatorn fixa över denna begynnande diskussion till en ny tråd? Mvh / CinoLin
teed: En stor skilnad är att dewalt har två stycken sänksågar som är batteridrivna, en 18 volts och en 28 volts.
phl: Ja, det var på drivsidan men lagret på den andra sidan verkar vara nyare så det är nog utbytt redan. Såg väldigt blankt ut med SKF-logga och allt ;)
pär h: Hej kolla med SWEDENDRO dom har Z16 går att köpa på löpmeter kolla under WoodMec på nyheter
Christer_123: Sågade fyrkantsrör (30*30*2) men makitas tiger i 407 kittet, fungera utmärkt
wagon: Ett tips på en järnaffär som fortfarande har kvar ett gammalt lager , och en butiksinredning från första halvan av förra seklet, med mängder av små lådor, innehållande mycket udda saker och även en del bult med tumgänga, är Lindvalls i Broby, givetvis en bra bit ifrån ifrån Malmö, men det finns ju post .....och butiken i sig är värd ett besök för en nostalgiker........
Byggarn: Jag använder endast 600,900 och 1200 skena till min libella 2000. tycker att 1800 skenan inte är tillräckligt stabil. Har en MST1800 som jag använder när jag behöver ett längre pass.
Styx: Såg att Jula hade någon slags Giraff-kopia.. Bra mycket billigare än originalet så är utmärkt. Hur kopian står sig kvalitetsmässigt vet jag inte, men den är i alla fall bra mycket billigare.