Det är dags att byta min nuvarande King Cab -01 mot någon starkare och mindre törstig rackare. Nissans nya Navarra verkar jättefin, men den ligger ju nästan 100 000 högre i pris än Mazda BT-50 , Ford Ranger, Toyota Hilux och Isuzu D-max. Det får nog bli någon av dessa fyra. Är det någon som har erfarenhet av någon av de här och kan ge lite synpunkter?
Och nix, jag vill inte ha en skåpbil istället.
Och nix, jag vill inte ha en skåpbil istället.
Jo, och om inte annat är ju Isuzus närvaro som bilmärke här i landet lite fladdrig, så det kan ju också vara ett skäl att inte köpa den. Blir ju strul med service och andrahandsvärde om de lägger ner igen. Vad hade det varit för strul som du hört talas om?
Jag tror på Hiluxen.
Där har du ju allt standard med, tex ac och sånt. Altt är ju verkligen extra på King Cab. Ändå att priset är högt. Sen skiljer det väldigt mycket i bränsleförbrukning mellan dom två. Fördel Hiluxen
Där har du ju allt standard med, tex ac och sånt. Altt är ju verkligen extra på King Cab. Ändå att priset är högt. Sen skiljer det väldigt mycket i bränsleförbrukning mellan dom två. Fördel Hiluxen
Det räcker inte i sig..
Betyder det någonting konkret eller är det bara allmänna inställningar till vilka märken som är bra? Motorn är vad jag förstår så gott som identisk mellan de tre, precis som många andra lösningar. Mazdan och Forden är väl i princip samma bil?
Om nu inte bilsäljaren (tjejen) egentligen är pygme så verkar det inte vara pickupen för en kakelkille.ACME skrev:
Tänk att lasta kakel, klinker för ett stort badrum, nästan 2 meter över marken, huga ...
Annars helt OK, fin färg ...
Tyvärr kan jag inte ge några vettiga råd, om vi snackade personbil skulle jag ha sagt INTE en Ford, men nu är det väl andra prylar ...
Okej, det verkar råda någon sorts konsensus om att Ford är skräp. Men finns det någon som kan ge ett skäl till varför..? Och i så fall, gäller detta också Mazdan?
Ska ge mig ut och provköra lite idag, får se hur de känns att köra.
Ska ge mig ut och provköra lite idag, får se hur de känns att köra.