GSR 10,8 V-LI mot GDR 10,8 V-LI

2k läst  3 svar

1. J
    Medlem Nivå 6
    Om man är ute efter en liten skruvdragare för lite allt möjligt, varför ska man välja en GSR 10.8 V-Li när det finns en GDR 10.8 V-Li (om man bara ser till dragarnas egenskaper och bortser från prisskillnaden)? Är en GSR bättre på något än en GDR?

GDR ser ut att klara mycket högre moment än GSR, högre varvtal vilket borde vara bättre för borrning, etc. Eller går det inte att borra med en slagskruvrdagare kanske? Min enda erfarenhet av skruvdragare är min egen GSR 12 VE-2 (?) som är minst fem år gammal.

Vad tycker ni proffs därute?

2. J
    Medlem Nivå 6
    Jamen kom igen därute..! NÅGON måste ha en åsikt att bidra med här..?!?!

3. D
    Medlem Nivå 3
    Jag har den tidigare modellen, det jag stör mig på som skall vara ändrat till den nya är att den stannar dirrekt när man släpper trycket vilket den inte gör i min.

Jag använder min var dag i jobbet men även nån gång hemma då den offtast ligger i byxfickan och är till hands än att plocka upp den vanliga ur dess låda.

Är faktist väldigt nöjd med den skruvar mest inredningar ju så där är den grymmt bra men jag borrar aldrig nåt med den har ju både en större skruvdragare och en slagis till det.

Skruvar, det längsta jag skruvar är 50mm skruvar och det finns där inga problem med.

Massa svamel dock en åsikt! :)

4. J
    Medlem Nivå 6
    Okej! Tack för det!

Du har alltså koll på skillnaden mellan en "vanlig" dragare och en slagskruvdragare? Om du får gissa lite fritt, tror du att en GDR gör ett lika bra jobb som din GSR, eller har slagskruvdragaren nackdelar som att den låter mycket eller inte är lämplig att dra i små skruvar med (typ finlir/montera garderober i dyrt faner som man inte vill riskera att dra något för hårt i)? Jag har som sagt ingen aning, men läser man bara specifikationerna för de båda apparaterna så får man för sig att det är betydligt bättre att lägga till lite och satsa på en GDR (slagskruvdragare) istället.

Eller har jag missat något grundläggande här? Det känns nästan så, och det är lite det jag fiskar efter här...

Har någon provat en GDR 10,8VLi?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: