Jag är inne på att bygga ett eget bord på en befintlig stålram och vill använda mig av festools lösning med hål. Funderar på festools egna hålplattor, men jag hittar inga mått på dem varesig på hemsidan eller någon annanstans.

Någon som vet vilka mått de har?

Eller vad tror ni om att göra en själv. Hur får man hålen exakt i linje?

Har inte måtten i huvet.

Du har väl en sänksåg med skena? Kan du inte göra ett fräsanslag till handöverfräs och köra med skenan och distansklossar?

Har inte yttermåtten men hålen är 20mm, c-c avstånd hål är 96mm, dvs 3 x euromått (32mm). Har du ett LR32 kit så fixar du en skiva på no-time.

1165 x 725 är måtten på skivan i MFT1080 fast det är väl ointressant om du skall göra på en befintlig ram...

Edit/ skivan är 19mm

Jag har köpt 2st 2m Festool MFT skenor som jag ska ha till egenbyggt bord. Men när jag tittar på bilder av MFT bord så verkar hörnorna ganska lämpliga, eller är det en ram som man "slajjdar" skenorna på? Om ngn skulle kunna ta av sin Hålskiva och ta några bilder på hur ramen är uppbyggd så hade det hjälpt enormt mkt!

sköt om er!

/Masse

Tackar alla. Även för yttermåtten. Så man vet hur många man ska beställa hem, men nu lutar det åt att göre en egen...

Masses skrev:
Jag har köpt 2st 2m Festool MFT skenor som jag ska ha till egenbyggt bord. Men när jag tittar på bilder av MFT bord så verkar hörnorna ganska lämpliga, eller är det en ram som man "slajjdar" skenorna på? Om ngn skulle kunna ta av sin Hålskiva och ta några bilder på hur ramen är uppbyggd så hade det hjälpt enormt mkt!

sköt om er!

/Masse
Gå in på festool.se Service>Reservdels katalog, där hittar du sprängskisser på MFT (finns under Workplace organisation) om du tittar på sida två så ser du hur ramen är uppbyggd.

Schysst tack Ottot!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.