2 858 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Hålplattor till Festool MFT
Jag är inne på att bygga ett eget bord på en befintlig stålram och vill använda mig av festools lösning med hål. Funderar på festools egna hålplattor, men jag hittar inga mått på dem varesig på hemsidan eller någon annanstans.
Någon som vet vilka mått de har?
Eller vad tror ni om att göra en själv. Hur får man hålen exakt i linje?
Någon som vet vilka mått de har?
Eller vad tror ni om att göra en själv. Hur får man hålen exakt i linje?
Produkter som diskuteras: "Hålplattor"
Hålplattor
Metallplattor med hål är flexibla infästningskomponenter som används i en rad olika konstruktioner och projekt. Dessa plattor kan bidra till att förstärka förbindelser, fördela laster jämnt, och ge en säker förankring eller fästpunkt
Läs mer
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har inte måtten i huvet.
Du har väl en sänksåg med skena? Kan du inte göra ett fräsanslag till handöverfräs och köra med skenan och distansklossar?
Du har väl en sänksåg med skena? Kan du inte göra ett fräsanslag till handöverfräs och köra med skenan och distansklossar?
Jag har köpt 2st 2m Festool MFT skenor som jag ska ha till egenbyggt bord. Men när jag tittar på bilder av MFT bord så verkar hörnorna ganska lämpliga, eller är det en ram som man "slajjdar" skenorna på? Om ngn skulle kunna ta av sin Hålskiva och ta några bilder på hur ramen är uppbyggd så hade det hjälpt enormt mkt!
sköt om er!
/Masse
sköt om er!
/Masse
Tackar alla. Även för yttermåtten. Så man vet hur många man ska beställa hem, men nu lutar det åt att göre en egen...
Gå in på festool.se Service>Reservdels katalog, där hittar du sprängskisser på MFT (finns under Workplace organisation) om du tittar på sida två så ser du hur ramen är uppbyggd.Masses skrev:Jag har köpt 2st 2m Festool MFT skenor som jag ska ha till egenbyggt bord. Men när jag tittar på bilder av MFT bord så verkar hörnorna ganska lämpliga, eller är det en ram som man "slajjdar" skenorna på? Om ngn skulle kunna ta av sin Hålskiva och ta några bilder på hur ramen är uppbyggd så hade det hjälpt enormt mkt!
sköt om er!
/Masse
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden