Feins egna bimetall-blad som ska klara metall är ganska värdelösa tycker jag, de klarar inte många spik eller skruvar innan de blir slöa. Vet dock inte hur det är med deras hårda HSS-segmentklingor, tror de håller något bättre. Hann aldrig prova den på annat än aluminium innan den gick av då jag tappade maskinen på golvet. Så det vore intressant och se om det finns någon tillverkare som kan erbjuda blad som klarar att såga i alla fall 20 skruvar.... Men vad är Piranha för någonting? De har ju samma namn som B&D´s "borr& bits leverantör" men inte samma logotyp så det är väl inte samma företag?
 
Tycker att Feins egna blad är bara skit. Klarar inte att såga av en spik. Måste finnas bättre.
 
Peter2400 skrev:
Är det någon som provat Boschs blad?

[länk]
De passar ju inte Multimaster med stjärnfästet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.