Någon sa att en gammal GSR 12 hade så jag kan väl passa på att inflika att jag har en sprillans ny GSR 12-2 och den har motorbroms.

Innan jag köpte min så var jag på Järnia och klämde på en annan GSR 12-? och den hade också motorbroms.

Det kan väl inte finnas någon semi-proffs - proffsskruvdragare som saknar motorbroms?

Det är såååå enkelt med broms så "alla" fixar det. När man släpper avtryckaren så kortsluts motorns anslutningar, motorn går som generator och "kortslutningen" tar ut maximal effekt ur motorn.

Prova att vrida i chucken och tryck in avtryckare lite så går det lättare att dra runt.

Och visst kan maskinen vara utan broms, min gamla oerhört plågade med stelopererad momentbegränsning kortsluter inte alltid motorn när jag släpper avtryckaren.

Protte

prototypen skrev:
Det är såååå enkelt med broms så "alla" fixar det. När man släpper avtryckaren så kortsluts motorns anslutningar, motorn går som generator och "kortslutningen" tar ut maximal effekt ur motorn.

Prova att vrida i chucken och tryck in avtryckare lite så går det lättare att dra runt.

Och visst kan maskinen vara utan broms, min gamla oerhört plågade med stelopererad momentbegränsning kortsluter inte alltid motorn när jag släpper avtryckaren.

Protte
Hmm.... finns det andra lösningar?

Min Bosch GSR 12 går knappt att vrida runt chucken på för hand, det ligger ju helt i linje med det du beskriver. På min Makita 6271 däremot så går det lätt att dra runt chucken., båda har såklart motorbroms.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.