Efter att ha dödat slagborrmaskinen har jag nu införskaffat en borrhammare i stället. Då jag inte har några problem med min könsidentitet så inledde jag med att läsa instruktionsboken. Där står att man aldrig ska använda standardchucken till slagborrning (maskinen har både SDS- och standardchuck).

Innebär detta att jag kan säga adjö till mina gamla vanliga stenborrar och blir tvungen att köpa nya borrar för SDS-fäste? Vad händer om man kör vanliga borrar i standardchucken när man borrar i betong i stället? Sabbar man maskinen på nolltid då?
 
Ja, du måste ha sds-borrar. Om du hammarborrar med chucken som är avsedd för cylindriskt fäste kommer chucken att bli skrot. Maskinen klarar sig.


Skickat med Ett knepigt tangentbord
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.