Hej,
Har en AEG skruvdragare köpt på Classe för drygt 2 år sen (dvs ingen garanti kvar) som börjat "glappa", trycker man in avtryckarn så går den kanske en halv till en sekund och stannar. Någon som vet vad det kan vara ? Värt att lämna in någonstans, tips på ställe i så fall ? Den kostade iaf 2 papp.
Har fått nya batterier av Classe för något år sen på garantin ( de la av helt bägge två, 14.4V-li-ion)

Tack på förhand
 
http://www.aeg-powertools.se/warranty
3 år om du registrerade dig.

Är du toppennöjd med din maskin så kan du söka reda på någon verkstad annars kanske en ny maskin inte skulle sitta fel?
 
Tackar för svar!

Jag har varit väldigt nöjd med maskinen när den har fungerat...men lite besviken på att den verkar gå sönder lite lätt. Kanske har förvarat den i lite för utsatt miljö iofs.

Det där med att registrera sig hade ju varit bra nu.... Minns inte om jag var medveten om möjligheten då.

Nej en ny maskin är ju aldrig fel :)
 
Borde inte vara något bekymmer att köpa en ny avtryckare och byta.
Har bara erfarenhet av Hilti och Bosch i dom lägena, men AEG borde inte vara något problem.

Kolla om du har något ÅF i din närhet
http://www.aeg-powertools.se/distributers/se
 
Tackar, ja om det bara är själva avtryckaren kanske det inte behöver bli så dyrt. Ska kolla iaf.
 
Det kanske är kontakterna vid batteriet som är dåliga?

Min Hilti gör sådär om jag inte klickat i batteriet helt......
 
ok ska testa putsa på dem lite...
tack!
 
I värsta fall, lämna in den till Classe och be om en prisuppgift för att laga maskinen.
 
Det är knappast värt om du inte vet exakt vad som är fel. Det kan vara fel på styrningen också. Jag tog isär min bosch i tron om att motorn/kolen var slut men när jag belastade motorn i bänk så fungerade den ypperligt. Det var styrningskretsen som var knas på min så jag la ner....
Prova ta isär den och kolla om knappen ser ok ut. Prova mät på den för då får du ju fram funktionen. men
annars är det nog mer värt att lägga pengarna på en ny dragare...
/
M
 
Putsade på kontakterna på batteriet / dragaren med en tops och kan inte inte längre återskapa felet! Hoppas det håller i sig...tack för alla svar!
/David
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.