15 029 läst ·
3 svar
15k läst
3 svar
Elektrisk spikpistol till vettigt pis.
Renoverare
· Stockholms län
· 165 inlägg
Köpte en elektrisk spikpistol på Hornbach för att spika fast taklister, dörrfoder, golvsocklar m.m. Lite sådant enkelt och okomplicerat. Fastän den kostade 750 kr så orkar den på högsta styrka inte dra spiken på 16mm genom listen och in i träet bakom utan sticker ut ½-1mm. Trist.
Är det någon som har tips på var man kan köpa en vettig elektrisk spikpistol till en lika vettig prislapp?
Det är det väl tänkt att jag ska kunna arbeta runtom i huset när ungarna sover. Kompressorn för ju lite liv när den fyller på luft. Elektrisk är ju något tystare...
Vet att många förordar trycklyft hela tiden, och jag har använt det och det har funkat bra. Men det känns dels smidigare med elektrisk för den är bara att plaocka fram om man ska dra en spik eller två, kompressorn ska pumpa upp sig och hålla på, man ska koppla slangar och hit och dit...
Är det någon som har tips på var man kan köpa en vettig elektrisk spikpistol till en lika vettig prislapp?
Det är det väl tänkt att jag ska kunna arbeta runtom i huset när ungarna sover. Kompressorn för ju lite liv när den fyller på luft. Elektrisk är ju något tystare...
Vet att många förordar trycklyft hela tiden, och jag har använt det och det har funkat bra. Men det känns dels smidigare med elektrisk för den är bara att plaocka fram om man ska dra en spik eller två, kompressorn ska pumpa upp sig och hålla på, man ska koppla slangar och hit och dit...
Gasdriven då, betydligt bättre men du hittar inget som funkar för de pengarna.
Kör med längre slang och ställ kompressorn nånstans där den inte stör? Pris/prestanda för det du har är ju svårt att slå.
/Kent
Kör med längre slang och ställ kompressorn nånstans där den inte stör? Pris/prestanda för det du har är ju svårt att slå.
/Kent
Försök få tag i en beg 18v dewalt dyckertpistol på traderar eller blocket. Spika upp listerna och sälj den när du är klar. Är den i bra skick och med lite tur kan du få tillbaka pengarna du gav för den + att du slipper svära över sladden/tryckluftslangen.
Renoverare
· Stockholms län
· 165 inlägg
Tack för synpunkterna. Blev en kortlivad tråd det här... Gick och köpte mig en 24l kompressor med spikpicka sedan jag läst på lite om alla "fördelarna" med en kompressor.
Mvh
Mvh
Klicka här för att svara