Tycker mig ha börjat känna av ett stort behov av en planslip och har fastnat lite för en Bosch GSS 23 AE http://www.bosch-professional.com/se/sv/ocs/verktyg/101287/16879/planslipar/gss-23-a/ som verkar vara ett bra alternativ (budgeten är runt 2000:-). Planslipen ska användas för att slipa bort färg på fönsterkarmar, dörrkarmar, utsadlingar mm. Tycker nämligen inte att vare sig trekantsslip eller excentern känns riktigt avsedda för detta ändamål. Trekantsslip använder jag numer endast till detaljarbeten och excenterslipen å andra sidan känns inte riktigt som första valet för rak kantnära slipning på mindre ytor. I mitt fall så ska planslipen användas som komplement till en Fein multimaster och excenterslip Bosch GEX 150 turbo.

Hur står det egentligen till med planslipsanvändningen?

En Bosch GSS 23 AE är beställd. Tror det blir en lagom kompromiss på en planslip (effekt vs vikt), ville även ha en maskin med varvtalsstyrning. När det gäller smidig övergång till verktygsadaptern på grovdammsugaren (Nilfisk) så står förhoppningen även denna gång till Bosch slangstuts (1 600 499 005).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.