4 618 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Bessey tvingar
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
Planera att lägga en större beställning på bessey tvingar i helgen (hos den lokala handlaren) Är det någon som anser att det finns bättre val, annat fabrikat med samma prestanda/pris?
Jag tror att Bessey är ett säkert val. Jämför gärna de priser du får med www.gerschwitz.net
Självbyggare
· Stockholm
· 10 280 inlägg
Eller Axminster som har kampanj på dem nu.
http://www.axminster.co.uk/page/find/?name=bessey&page=1
(Vissa mod iaf.)
http://www.axminster.co.uk/page/find/?name=bessey&page=1
(Vissa mod iaf.)
Bessey har bra tvingar. Men det är stor skillnad mellan deras olika modeller, inte alla är bra.Thomas_snickare skrev:
--- Mats ---
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
Mats, vill du utveckla det där lite kanske, vilka är inte bra och vilka är bra
Köpte 4 st KliKlamp för nån vecka sedan. Underbart lätta och lätthanterliga men kanske något veka. Jag tycker inte att dom spänner så hårt. Det räcker för att hålla fast mindre saker men absolut inte för grövre jobb.
Jag hade två ribbor av 34x70 L-1200 som hade slagit sig lite och skulle limmas ihop kant i kant. Bär blev det till att ta fram en gammal hederlig skruvtving för att få ordentligt fäste på mitten.
Jag hade två ribbor av 34x70 L-1200 som hade slagit sig lite och skulle limmas ihop kant i kant. Bär blev det till att ta fram en gammal hederlig skruvtving för att få ordentligt fäste på mitten.
De har ett par sorter. De som är riktigt bra som jag ser det är de som hjälper en att få vinkleräta passningar. Det är de stora klamparna med rejäl anliggningsyta. Av dem är de svarta med trähandtag västenligt svårare att spänna, och lim fastnar lättare på dem.Thomas_snickare skrev:
K-Body är riktigt bra. Ger rejäl spännkraft genom att bra handtag.
--- Mats ---
Har ett par KliKlamp och använder dem endast till att hålla fast saker i jiggar samt vid mindre limningar. Min tanke var att de skulle ersätta Festools 120mm-tvingar som jag använder till det mesta på arbetsbordet och vid smålimningar. Tyvärr tycker jag KliKlamp är mycket svårmanövrerade med en hand vilket gör att Festooltvingarna fortfarande används mycket mer.vojma skrev:
Klicka här för att svara