3 087 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Järnia Uppsala 50% på allt
Litet tips för er som bor i krokarna. 50% på allt pga flytt. Köpte själv Blå Bosch-fräs och vinkelslip, samt Dewalt-fräs (klart man behöver två fräsar...
) och en del annat. Sista/enda Bosch GEX 150 Turbo gick mitt framför näsan på mig för 2095 inkl moms utan väska eller ens kartong dock.
Elverktygen gick ju åt som smör, men Dewalt cirkelsåg, tigersågar, vanliga borrmaskiner Blå Bosch och mycket av deras 14,4 V maskiner (även uppställt utanför kassan) fanns kvar idag iallafall liksom en hel del Grön Bosch och nån Kärchersugare som såg seriös ut. Och förstås borr, slippapper, skruv, Elfa, Grovisavskiljare, stegar etc.
/A
Elverktygen gick ju åt som smör, men Dewalt cirkelsåg, tigersågar, vanliga borrmaskiner Blå Bosch och mycket av deras 14,4 V maskiner (även uppställt utanför kassan) fanns kvar idag iallafall liksom en hel del Grön Bosch och nån Kärchersugare som såg seriös ut. Och förstås borr, slippapper, skruv, Elfa, Grovisavskiljare, stegar etc.
/A
Redigerat:
Jag har varit där, ganska urplockat idag.
Lite maskiner av deras eget märke, fixa eller vad det nu hette.
Sen några blå bosch, men då Järnia har relativt högt ordinariepris så blev jag ju inte riktigt sugen. Jag hade dock hoppats hitta en laseravståndsmätare, som är det enda verktyg jag fortfarande inte har ...
(Ljug ljug ljug
)
Men tji, ingen avståndsmätare.
Halva priset för en 12000:- espressomaskin är förvisso en imponerande rabatt, men jag kände mig rätt kall i alla fall.
Man kan tjacka en postlåda, lite Elfa-grejer eller en hårfön också för halva priset, men inte jag.
Jag gick ut och betalade för två paket bosch sticksågsblad (varav ett är för keramik, ska bli kul att testa - för halva priset) och en 18mm flatborr, ty de två jag har är välanvända och lite slöa efter all eldragning.
Lite maskiner av deras eget märke, fixa eller vad det nu hette.
Sen några blå bosch, men då Järnia har relativt högt ordinariepris så blev jag ju inte riktigt sugen. Jag hade dock hoppats hitta en laseravståndsmätare, som är det enda verktyg jag fortfarande inte har ...
Men tji, ingen avståndsmätare.
Halva priset för en 12000:- espressomaskin är förvisso en imponerande rabatt, men jag kände mig rätt kall i alla fall.
Man kan tjacka en postlåda, lite Elfa-grejer eller en hårfön också för halva priset, men inte jag.
Jag gick ut och betalade för två paket bosch sticksågsblad (varav ett är för keramik, ska bli kul att testa - för halva priset) och en 18mm flatborr, ty de två jag har är välanvända och lite slöa efter all eldragning.
Produkter som diskuteras: "avståndsmätare"
Avståndsmätare
Avståndsmätare med laser är ett mycket exakt och effektivt verktyg för att mäta avstånd. De kan användas i flera olika situationer, från att uppskatta dimensioner av ett rum för renovering, till mer komplexa uppgifter inom byggbranschen,
Läs mer
När en järnaffär här i Västerås lade ned sin butik i stan blev det snabbt mycket utplockat, men vitrinskåpen med Cobolts frässtål var fortfarande hyfsat välfylld. Eftersom jag är snål väntade jag tills det blev 70% på allt i butiken, och gick då och köpte allt vettigt i frässtålväg de hade kvar. Tyvärr hade många andra varit mindre snåla, eller snabbare. Det blev 5-6 st till mig i alla fall. Jag tror att jag har använt alla.
Jo, kan nog vara värt att vänta lite till, de har ju bestämt sig för att tömma lagret (lite konstigt när de bara flyttar, men sortimentet byts väl ut eller nåt).
Hittade dock bara Bosch-frässtål, men de borde vara bättre än Jula/Biltema-stålen.
Ångrar lite att jag inte slog till på en Dewalt-tigersåg, säkert (?) pendling vilket inte min nuvarande Makita har.
Visst, deras ordinariepriser är förstås inte bland de lägsta, men t.ex. en fräs som de tar 3990 för ordinarie, men ligger kring 3390 billigast på prisjakt (mer skiljer det inte) tycker jag ändå blir prisvärd för 1995...
(Eventuellt har jag förresten en ouppackad blå Bosch fräs till "självkostnadspris", pm:a om intressant.)
/A
Hittade dock bara Bosch-frässtål, men de borde vara bättre än Jula/Biltema-stålen.
Ångrar lite att jag inte slog till på en Dewalt-tigersåg, säkert (?) pendling vilket inte min nuvarande Makita har.
Visst, deras ordinariepriser är förstås inte bland de lägsta, men t.ex. en fräs som de tar 3990 för ordinarie, men ligger kring 3390 billigast på prisjakt (mer skiljer det inte) tycker jag ändå blir prisvärd för 1995...
(Eventuellt har jag förresten en ouppackad blå Bosch fräs till "självkostnadspris", pm:a om intressant.)
/A
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden