Verktyg & Maskiner
AntonAnimalen: [citat] Får bli en PLL360 då, inte så många kronor att jag ska orkar fundera över köpet desto mer.
jrdisman: Har nu fått ta del av originalfakturorna och konstaterar att vi blivit dubbelfakturerade! Medvetet eller inte så har entreprenören lovat att justera det. Kostnaden kommer alltså att hamna på ca 60000kr, vilket iofs är högt men (enligt ett antal svar här i tråden) kan anses rimligt. Vi har flera andra frågor att hantera med byggfirman så it ain't over yet... Men tack för all respons i
tobben87: Verktygsset och skruvdragare kan betyda olika beroende på dina önskemål. Vad har du för behov? Vad förväntas du kunna göra med ditt verktygsset och skruvdragare? Mecka bil, bygga om huset, eller bara montera ikeamöbler?
Mek72: Ska lägga en beställning på en ny i veckan! Återkommer när den e på plats!
___EM: Dom sitter kvar. Känns som jag lokaliserat ljudet till det lagret närmast i bild. Rycker jag lite i kutterns förlängning där så känns ett litet glapp. Kan inte se något annat som tar i/skrapar emot
BiLarsson: Några år senare undrar jag hur det gick med tillbehören? Hittade du rätt?
Sturmtiger: [bild] [bild] Har nu lackat färdigt bordet. Det är av ask.
bulleribock: [citat] Syftar du på skjutmåttsbilden? Det är att räkna som tur, sen skulle jag inte läsa förbi 1:a decimalen på ett skjutmått, men som skrivet så kan man nog räkna med inom 0,5mm
Daniel_N: Tack @jac och @erikssonjorgen! Nu har jag utrustning och är undervisad i hur den fungerar. HDMI, VHS, RGB, JVC, Super-8 - det spelar ingen roll, jag kan koppla in vad som!
bulleribock: [citat] Makita bo6040 är en annan "rotex"
Niq: [citat] Om man använder rapsolja till kedjan så borde det väl inte vara ett problem ?
Lime113: [citat] Skulle även vilja rekommendera Quad Dogs med krage. [MEDIA=youtube]34xLbnTHv_Y[/MEDIA]
Maximarcus: [citat] Diskussionen gällde väl gipsskarvar? Till det använder man inte en multimaskin, även om batteriet skulle räcka hela dagen.
hempularen: Jag har en mask med "förfilter". Även efter 5 minuter med vinkelslipen, så får man ta ut och skaka bort dammet från förfiltret.
fahlis: [citat] UNC ½" har 13 tpi, W ½ har 12 tpi (threads per inch), vidare är toppvinkeln på profilerna olika, 55° för W, 60° för UNC, UNF och M
kallabaz: Det blev en Metabo KGS 216 M med 250 cm bord. Kommer på fredag så det blir spännande. Tack för tipset!
P-G H: Det där har jag också undrat, om jag har 18V AEG maskiner med batterier och laddare, kan jag köpa lösa 18V Ridgid maskiner från USA då och använda AEG batterierna i dom? Det framgick inte riktigt i tråden här ovan..
mexitegel: Det enda vettiga jag kan tänka mig är att EU fonderar pengarna för att subventionera elbilar på ett eller annat sätt. Men det lär inte hända, istället ”snor” man pengarna med effekten att bilägande endast blir möjligt för höginkomsttagare eftersom dessa har råd att betala tillverkarnas utvecklingskostnader och EU-böter då allt detta hamnar på priset på bilen.
Träbåt: Jag är intresserad av ett UJK fräsbord. Jag vill ha ett stabilt fräsbord men samtidigt ska det vara smidigt. Jag vill inte ha en tung stationär fräs. Är det någon som har erfarenhet av UJK fräsbord? Vad tycker ni om det?
Rabbithole: Tycker blåsfunktionen blåste så klent på WD6an så tänker nog lämna tillbaka den och köpa en Nilfisk istället. En Buddy eller en Multi är frågan, ska bara ha den i garaget egentligen. Är det tillräckligt med sug och blås i en Buddy för att suga upp gipsdamm från golvet. Min tidigare Buddy visade sig ha lite problem men den var bevisligen defekt
Danii KD: Sågade ut samma mönster i en mdf fast någon mm större och kopierade med hjälp av kopieringsringen. Ska bara hänga upp den och måla spår. Nästa gång kanske jag använder fräsen till att sammanfoga hörnen snyggare. Några tips? Kex eller lax?
anders07: [citat] Det blev bättre när jag kört ett tag så antagligen lite "ojämnt" innan den har slipats ner lite... Dessvärre så är den inte speciellt effektiv där det finns mer limrester kvar utan fungerar bara där det är minimalt med lim så det blir nog att ta till betongslipen i alla fall... :(
Frustrator: [citat] Hej Precis som over&out skrev i den andra tråden du startade så underlättar det om du bifogar en bild på loggan. Gärna en på hela hyveln också så är chanserna goda för identifiering.
ceson: Jag köper dessa här [bild] [bild] Kanske dessa passar din maskin
Blå baronen: Det har glappat ett tag men nu har den gett upp helt. Gissar att man måste skära av slangen om man ska fixa nya kontakter uppe vid handtaget. Är det nån som har gjort detta? Det är en gammal lux slang
Silver78: [citat] Jula Men i ett fåtal varuhus då Dewault inte längre skall ingå i sortimentet.
berne88: kom fram till en lösnign till mitt problem, efter jag såg det här klippet [MEDIA=youtube]vp47iGactyY[/MEDIA] Han har satt skenor på anhållet som han sedan sätter i t-track (antar jag) vad heter såna skenar, har ujk så motsvarigheten till t-rack https://www.axminster.co.uk/media/downloads/502716_TechnicalDataSheet_1.pdf Tror jag hitta det. motsvarigheten är Mitre Slot Bar