hsd
Jag råkade ut för ett udda problem med motorsågen, den tog dåligt utom när jag sågade nerifrån
Det hade nötts på svärdet så ded var gupp, vände svärdet så gick det bra (numera utbytt)

Köpte den billigaste på jula för många år sedan, ett träd sen var den trasig. Jag blev arg och det slutade med att frun såg den komma studsande genom trädgården.

Jag köpte också en motorsåg på Biltema. Skulle inte såga så mycket, och så dålig kunde den inte vara tänkte jag. Men det kunde den tyvärr. Den var svårstartad, och när soppan i tanken var slut efter några minuters sågande så var den tvungen att stå och svalna någon timme. Att få igång den när den var varm var helt omöjligt. Riktig skitmaskin som bara gjorde mig arg över min dumsnålhet.

Billiga verktyg är generellt obrukbara. Jag köpte för 10 år sedan en Partner där ramlagret skar. Bauhaus vägrade ta det på garantin. Köpte så en HVA242 på Tradera som såg ut som något man hittat på en soptipp med sprickor i kåpor och en handtag med slut bussningar. Fungerade hur bra som helst och bråkar aldrig.

Sensmoralen är att begagnade proffsverktyg alltid är bättre än skit. Biltema har många bra handverktyg men dessa är inte gratis. Är något mycket billigt så finns det en anledning till detta. Även bra kinesprodukter kostar en slant.

N
F Fredrik_Lerum skrev:
Blir inte älgköttet sådär med kedjeoljan ? trodde man oftast använde tigersåg till styckningen där

Om man använder rapsolja till kedjan så borde det väl inte vara ett problem ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.