Byggahus.se

Tips om billig bordsåg

1. S
    Självbyggare · Nivå 6
    Tja.
    Har redan en modell större av bordsåg och vill ha en mindre för lite geringssågning och klyning av klenare material såsom skivor,bräder, lister etc. Finns det någon vettig för max 4000 kr som du duger till det?
    Anhållet är viktigt och att den skall vara smidig.
    Tips och erfarenheter?
    Tack på förhand.

2. nanowire
    Hobbysnickare · Nivå 19
    Vanligtvis brukar större betyda bättre precision när det gäller bordssågar och för 4000kr får du bara något mindre av plåt/plast (iaf nytt). Beroende på vad du redan har tror jag du riskerar att bli besviken.
    Dewalts små sågar brukar få bra recensioner, små så inget för stora skivor men ok anhåll.

3. S
    Självbyggare · Nivå 6
    Jag har Gjerdesågen 1603 och den står för den står. Vid enklare jobb känns det väldigt jobbigt att behöva släpa materialet fram och tillbaka från snickarverkstan. Därav min fråga. Har även en sänksåg men tycker det inte är helt optimalt.

4. nanowire
    Hobbysnickare · Nivå 19
    Ok, då funkar nog en DW bra. Tror jula hade en på rea för ca 4kkr.

5. S
    Självbyggare · Nivå 6
    Dw 745 är okej med andra ord?

6. J
    Husägare · Nivå 11
    Jag har den med stativ är är nöjd. Bra anhåll. Jag har visserligen bara klyvt lite med den men tycker den gör sitt jobb.

• Laddar…
  7. S
    Husägare Nivå 2
    DW745 ligger på 4999:- på jula just nu, om jag inte missminner mig kan du köpa den på Bauhaus och nyttja deras prisgaranti gentemot julas pris vilket då blir 4399:-

8. S
    Självbyggare · Nivå 6
    4000 kr går den att få tag i.

9. P
    Verktygstokig Nivå 12
    Vart då?

10. S
    Självbyggare · Nivå 6
    Jula
    Men i ett fåtal varuhus då Dewault inte längre skall ingå i sortimentet.