Byggahus.se
Hej!

Jag har en deformerad takkrok i taket som jag behöver ta bort. Någon som har en idé på hur?

Har försökt vrida och dra men den sitter (givetvis) som berget. Tänker i stället att jag ska försöka såga av den - men det behöver göras väldigt nära inpå taket så att jag kan dölja alla spår med ett lager puts efteråt. Innertaket består av träpanel, vassmatta och puts.

Vinkelslip? Risk att det börjar brinna i taket (tänker framförallt på vassmattan)?
Bultsax? Röret har en diameter på 20mm
 
  • Deformerad takkrok i ett skadat tak med synlig träpanel och vassmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
D dam-dam skrev:
Hej!

Jag har en deformerad takkrok i taket som jag behöver ta bort. Någon som har en idé på hur?

Har försökt vrida och dra men den sitter (givetvis) som berget. Tänker i stället att jag ska försöka såga av den - men det behöver göras väldigt nära inpå taket så att jag kan dölja alla spår med ett lager puts efteråt. Innertaket består av träpanel, vassmatta och puts.

Vinkelslip? Risk att det börjar brinna i taket (tänker framförallt på vassmattan)?
Bultsax? Röret har en diameter på 20mm
Koben. Antingen kommer den ut eller knäcks.
Låt det vila i kroken. Dra moturs.
 
Har du multimaster med metallblad är det att föredra. Annars ett vanligt bågfilsblad. Du behöver inte såga igenom hela, efter mindre än halva lär du kunna bryta av den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.