P
Letar efter ett hyrsläp som har en totalvikt mellan 1250-1390kg med kåpa eller stort kapell men det verkar vara mission impossible att hitta. Hästsläp finns men de verkar inte ha några lastöglor för att säkra lasten

http://www.slapcentralen.se/

Har ingen egen erfarenhet, men dom verkar ha de flesta storlekar och modeller för uthyrning och finns i Stockholm.

P
Missade det i rubriken. Kåpan eller kapellet måste vara minst lika bred och hög som dragbilen. Mailar och frågar.

Redigerat:
Peter_K skrev:
Missade det i rubriken. Kåpan eller kapellet måste vara minst lika bred och hög som dragbilen. Mailar och frågar.
Lite nyfiken... Varför måste det vara så???

P
Tyvärr. Ska väl inte vara för lätt :)

Peter_K skrev:
Letar efter ett hyrsläp som har en totalvikt mellan 1250-1390kg med kåpa eller stort kapell men det verkar vara mission impossible att hitta. Hästsläp finns men de verkar inte ha några lastöglor för att säkra lasten
Du kan använda ett hästsläp men du får jobba lite mer med att surra genom förstängning.

P
Jo det går iof men det svåra blir ju att hitta något vettigt att lasta i, typ tunga säckar eller liknande kanske. Hade tänkt sno ihop en stor trälåda och fylla med betongplattor och marksten men den blir nog svår att förstänga.

kan du inte hyra via en körskola? så gjorde jag, kostade iof 500:- för uppkörningen men jag tänkte som så att ska man greja med egen last osv så har det snart gått en hel dag som man kunde gjort nått roligare på :)

P
Körskolorna verkar inte vara så villiga att hyra ut här i Stockholm.

nej då är det ju lite värre...

Ta en prepp-lektion på körskolan och kör sedan upp med skolans bil+släp. Så gjorde jag för BE. Inte skitdyrt. Bra tips. Tullinge Trafikskola.

P
Ja där fanns det faktiskt möjlighet att hyra även om det var ganska dyrt, 2400kr inkl. 60 min uppvärmning. Antar att framkörningen ingår också för annars blir det svårt.

P
Peter_K skrev:
Jo det går iof men det svåra blir ju att hitta något vettigt att lasta i, typ tunga säckar eller liknande kanske. Hade tänkt sno ihop en stor trälåda och fylla med betongplattor och marksten men den blir nog svår att förstänga.
Jag körde upp för BE med hästsläp. Jag ställde en sandlåda (som ställs ut på vintrarna) full med sand i släpet och lyckades spänna det med spännband genom att fästa banden under släpet i balkarna och dra det genom luckorna. Det krävdes lite kreativitet men det gick. Jag fick redovisa lådans storlek, sandens volymvikt och så för att visa att lasten var ok för uppkörning.

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.