3 384 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Spikpistol till 48*2,8mm panelspik?
Medlem
· Västra Götaland
· 38 inlägg
Hej
Jag ska sätta upp panel på mitt hus och jag har 21mm hakfalspanel som ska spikas på 28mm spikläkt. Därför vill jag använda 48*2,8mm panelspik. Verkar dock som de flesta spikpistoler som tar 2,8mm spik går från 50mm och uppåt i längd. Är det någon som vet vilken spikpistol som tar 48*2,8mm spik?
Jag ska sätta upp panel på mitt hus och jag har 21mm hakfalspanel som ska spikas på 28mm spikläkt. Därför vill jag använda 48*2,8mm panelspik. Verkar dock som de flesta spikpistoler som tar 2,8mm spik går från 50mm och uppåt i längd. Är det någon som vet vilken spikpistol som tar 48*2,8mm spik?
Produkter som diskuteras: "panelspik"
Panelspik
Panelspikar är särskilt utformade för att användas vid montering av paneler, såsom träpaneler, gipsplattor eller liknande. De är oftast lite längre och har ett mindre huvud, vilket gör att de kan sjunka in i panelen och bli mindre synliga.
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 38 inlägg
Vill ju helst inte göra 1000tals hål i pappren. 48×2,8mm säljs ju så någon maskin måste ju kunna ta dom!
Medlem
· Västra Götaland
· 38 inlägg
Fick tag i en Basso 38/90 A1 på Bauhaus och spik ifrån Hornbach. Maskinen ska ta spik ifrån 45-90mm, 2,5-3,8mm i diameter. Blir till att prova den i morgon
Tack för tipset JWSV
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden