Hej!

Packade precis upp min Bosch GCM 8 SJL och det verkar vara en bra och stabil såg. Blev dock lite förvånad över hur dålig finishen var på den. Nu är det ju en såg och inget prydnadsobjekt men reagerade ändå på att det var slarvigt limmat på ställen, dåligt skuren plast, torkat lim på sågbordet, skavmärken med mera. Är det normalt för dessa eller har jag bara fått ett dåligt ex?

Mvh J

Min hade inga tecken på detta. Nöjd. Har för mig den är tillverkad i början på året.

J Janne82 skrev:
Hej!

Packade precis upp min Bosch GCM 8 SJL och det verkar vara en bra och stabil såg. Blev dock lite förvånad över hur dålig finishen var på den. Nu är det ju en såg och inget prydnadsobjekt men reagerade ändå på att det var slarvigt limmat på ställen, dåligt skuren plast, torkat lim på sågbordet, skavmärken med mera. Är det normalt för dessa eller har jag bara fått ett dåligt ex?

Mvh J
Låter inte likt Bosch, har aldrig stött på något av det du beskriver under mina 14 år som husägare och Bosch användare.
Har du möjlighet så påtala detta för stället där den köpts.

Kan du lägga upp ett par bilder så att man kan se vad du menar?

Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Kan du lägga upp ett par bilder så att man kan se vad du menar?
Kanske är jag som är petig. Men hade en Meec innan och den hade betydligt bättre finish. Bifogar bilder med några av grejerna

• Närbild på verktyg med lägre finish, synbar söm och strömbrytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av en blå elverktygsdel med detaljer på finishen.
    Skapa konto
  • Närbild på en otillfredsställande finish på en blå och svart maskindel med synlig skarv.
    Skapa konto
  • Närbild på en strukturerad metallisk yta med en röd kant och en skruv.
    Skapa konto
Nä det där känns inte okej.
Tycker du skall kontakta både återförsäljare samt Bosch Sverige, se till att bifoga serienummer.

Det ser ut som man försökt laga ett trasigt ex i efterhand med lite superlim.

Jag har skickat bilderna till återförsäljaren så får vi se. Jag ska ju såga med den, inte sitta och titta på den men detta tyckte jag var väl slarvigt.

• Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Hej!

Lite återkoppling. Fick förslag på 30% avdrag på priset vilket jag tog. Har klämt och kännt och använt sågen och det verkar bara vara kosmetiskt. Så 30% off kändes som en bra deal

Mvh J

• Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
J Janne82 skrev:
Hej!

Lite återkoppling. Fick förslag på 30% avdrag på priset vilket jag tog. Har klämt och kännt och använt sågen och det verkar bara vara kosmetiskt. Så 30% off kändes som en bra deal

Mvh J
Låter väl helt ok, om ett tag är den täckt i damm.(y)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.