Demmpa
Demmpa: Om det blir för tätt beror på hur och med vad du bygger. Så länge som du inte tätar bygget med byggplast och tejpar alla skarvar (eller liknande) så blir det inte för tätt.
1 svar · 1,2k läst
A
AndréLindahl: Tack för råd. Jag knackade och lyckades få ett rep runt kopplingen så jag kunde dra upp den.
5 svar · 4,6k läst
·
B
BSOD: Jag har nog använt flytspackel ovanpå locket, om fallet närmast brunnen ska trollas bort. Man kan ju med fördel senare skriva "golvbrunn" uppepå flytspacklet så det blir supertydligt om väggen tas ner.
9 svar · 4,8k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Strid sand ja! Det är sån där sand som inte packar sig, den innehåller inte så mycket fint material. Vattnet rinner igenom den utan att den sätter igen över tiden. Numera är den poppis på lekplatser också, den är mjukare att ramla på.
3 svar · 1,7k läst
J
jonaserik: Överledning i brännelementet till jord, kan ni koppla ur elementet själva och köra en förbränning, löser inte JFB ut då, så är det med säkerhet elementfel. Fel kan bli när elementet lir varmt och värmespiralen rör sig av värmen. Kallt inget fel, värme felet kommer.
1 svar · 2,5k läst
J
jonaserik: Pinnen menar du då den del som den blanka muttern vid ventilen som är skruvad mot plastbiten ovanför och hela röret upp i tanken snurrar
3 svar · 3,7k läst
·
J
jonaserik: Jag köpte en på bauhaus för ca 5 månader sen. Du får kolla om det finns i din närhet, det ska vara den som har mässing i botten, finns en plast med. Ta det försiktigt med plastmuttern så den inte gängar snett. Här lite att spåna i
3 svar · 1,9k läst
·
K
Kalle_Banan: [citat] Okej tack då var jag inne på rätt spår ändå, får kika på det senare och se om man får rätsida det.
2 svar · 851 läst
·
L
Lunarfredde: Behöver ej vara backjobb eller reklamation. Om spolning ej är gjord på många år, finns det stor risk för att det byggts på med kalk/urinsten i ledningarna. Görs då en spolning så kan det här lossna, och det är inte alltid det märks förrän ett par dagar efter. Man kan därför inte hänga spolfirman för sitt eget bristande underhåll. Har däremot spolfirman filmat alla ledningar
9 svar · 5,1k läst
M
Marcus mackan: [citat] Kan bekräfta och tacka Balubba att detta fungerade. Installatören hade använt en nippelanslutning på toppen för att koppla på diskmaskin. Varje gång denna tömde lät det som fan höll på att drunkna. 5åringen sprang från köket första veckan det hände. Vvsarna borde ju förstå detta som installerat. Har samma uppställning och nog samma saker. Lillviken från Ikea och en
7 svar · 10,7k läst
·
S
SueCia: Ungefär såhär blir det då :) Ska snyggas till lite bland kablarna och monteras en genomföring för diskmaskinsslang/kablar. Men i övrigt är det nog klart. [bild]
3 svar · 1,5k läst
·
H
hackatall: [citat] Det slutade med att jag sågade två spår ca 30mm ner i plattan och sen gick lös med storsläggan, då såg jag vilka bitar som slangen satt fast i och kunde bila kontrollerat med maskin. Det var värre i början innan jag såg hur slangarna låg.
6 svar · 7,9k läst
·
Rolexkopia12
Rolexkopia12: [citat] Stort tack för tipset. Jag tror att jag kör en rörmokare. Trevlig helg
17 svar · 3,8k läst
·
K
Kjell Ramberg: Hei alle, jeg - en nordmann - er ny i forumet, men håper at det er noen som via egen erfaring eller ekspertise kan kommentere mitt problem. Saken er som følger: Jeg har et minirenseanlegg som benytter aluminiumsulfid som kjemi (Wallax). Avløpsvannet fra dette renseanlegget som fungerer fint ledes til en egen pumpekum (brønn) hvor en nedsenkbar pumpe som er koblet via en
0 svar · 662 läst
·
raveper
raveper: Menar du att du vill flytta handfatets klägg till diskbänkens vattenlås istället?
3 svar · 851 läst
S
Spett1: https://www.beulcoarmatur.se/beulcoarmatur.se/inriver/Publish/SchemaBasedChannelListener/Resources/Original/DOS%2008%20Bjornfilter.pdf
1 svar · 1,1k läst
Manganbangan
Manganbangan: [citat] Eftersom slangen skall sitta med en slangklämma vill du väl ha så mycket gummi kvar att klämma åt?
8 svar · 2,3k läst
·
useless
useless: [citat] Vilken detalj är det du kallar gängor?
41 svar · 5,2k läst
·
B
birdman 2: Vilken dragning av avlopp A eller B är att föredra vid grundläggning . Se bifogad ritning
0 svar · 564 läst
B
Bondra: Hittade ingen som var så pass lång. Hittade däremot en 12mm spärrblocknyckel som vinklas. Funkade hur bra som helst! [bild] Gällande läckaget. Lossade blandaren ikväll igen och kladdade på silikon på o-ringen och runt blandaren (innanför). Skruvade dit den igen och lät silikonet härda lite. Nu rinner det inte ner något vatten i komoden längre 👍
2 svar · 1,3k läst
·
yonna
yonna: Jag har satt en lapp vid bägge utkastare med tydlig ritning i vilket läge stängningarna ska vara. Har en för varmvattensdusch och en för trädgårdsbevattning. Detta just för att "folk" envisas med att dra för hårt - gäller både hantverkare (😠) och familjemedlemmar (❣️).
4 svar · 1,4k läst
M
mogge_73: Om du PM mig utanför tråden så ska du få lite olika filter som har den funktionen. Jag får inte göra reklam och rek. Produkter.
12 svar · 3,0k läst
·
J
jonaserik: Den typen av VVB har ett emaljhölje och kanske det beror på ditt vatten, kalkhaltigt så är det bara emalj som gäller. Nu är den 10 år så någon garanti för hur emaljens tillstånd är, går inte att säga. Att tuben ser ut som den gör, är nog för att den har blivit värmd och emaljen fått sprickor och börjat rosta. steatiten börjar att glöda när det värms. I tanken blir det inte
3 svar · 1,0k läst
·
J
jonaserik: Kan gå med en sådan pump, lite problem bara att få fart på den att suga vatten, då ska det vara en backventil i brunnen på slangen ner. Detta för att kunna fylla slang och pumphus som måste göras.
5 svar · 1,5k läst
K
KimAA3: [citat]
3 svar · 1,1k läst
·
J
jonaserik: Normalt så är det en ratt på ventilen under, sitter nog en ventil nertill med, för att stänga nivåröret. Ventilen stänger mot tanken, skruva loss manometern och sätt dit en ny, inte fel att se trycket. Vill du vara riktigt säker så stäng ventilerna och se om det slutar läcka, annars tappa ur tanken och byt trycklöst.
1 svar · 571 läst
·
P
Patzie: Brunnen ser även ut att sitta för nära väggen med.
2 svar · 2,1k läst
·
D
Daniel 109: En kranen är sannolikt för att fylla på radiatorvatten. Jag tror inte att nödkylningsventilen öppnar för tidigt. Men du kan kalibrera den genom att värma sensorn i en gryta varmvatten med känd temperatur.
46 svar · 4,0k läst
·
S
Samuel E: Åkte på att bila upp vårat källargolvet och byta ut gjutjärnsrören. Tänkte att det håller några år till dom är säkert ingjutna i platta.. plötsligt hade ena röret rostat av under golvet. Inte lika kul när det blir akut byte, ser de ut så ta in någon som kan filma rören under golvet och se hur dom ser ut, innan det händer något
11 svar · 3,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.