BirgitS
BirgitS: [citat] Skvallerröret ska inte mynna ut i en golvbrunn utan på ett ställe där man ser att det läcker, alltså väl synligt och på ett ställe som brukar vara torrt.
7 svar · 1,3k läst
·
S
sebbeosv: Kikade på guiden nu, då är det bara att mäta och köra därefter https://www.rinkabyror.se/sida/hjalp/storleksguide/
5 svar · 958 läst
·
Christer G.V.
Christer G.V.: [citat] 😂
8 svar · 1,5k läst
·
O
Odi et Amo: Nollåtta fastighetsjour är duktiga. https://08jour.se/
12 svar · 1,8k läst
·
J
julsara: [citat] Tack! Jag kontaktar dem direkt.
2 svar · 3,4k läst
·
Rickard.
Rickard.: https://www.bauhaus.se/kulventil-vatette-rak-dy16xdy15-krom#go-to-description https://www.bauhaus.se/planadapter-vatette-dy15 Planadaptern mot anslutningsslangen.
1 svar · 1,3k läst
X
xxargs: [citat] Vad är det exakt som går sönder i dem ?? - korrosion och något som släpper ?? kallvattenrör med kranar och ventiler är typiskt någon som är kallt och i många fall också drar på sig kondens i långa perioder - är det icke rostfria detaljer i en ventil så kan man få sådana verkan efter mer eller mindre lång tid när saker rostar av. - tex. spår-låsringar, fjädrar och
12 svar · 2,2k läst
·
T
Tompafix: [citat] Sök på anslutningsslang tvättmaskin.
1 svar · 1,6k läst
·
K
kramkonsult: [citat] Vi har samma problem, men har inte laddat ned appen. Jag börjar med det. Vi har haft våran igång sedan December och förra veckan gav jag upp och ställde fram vår Sodastreamer igen. 😬 Många bra tips du kom med här, som jag ska testa. 👍🏻
29 svar · 16,2k läst
·
Larsa
Larsa: Är det här ett seröst inlägg, eller troll? Börja annars med att beskriva/fota vad det är för typ av rör…
1 svar · 604 läst
J
jonaserik: Ta stålborsten och borsta bort avlagringarna, sen ut med en tidning under och det syns ganska väl om det droppar.
5 svar · 963 läst
·
P
peroande: Avloppsslangen ska hänga löst ned i tratten men via en upphängningsbygel. T ex https://www.bauhaus.se/bygel-for-avloppsslang
4 svar · 1,4k läst
·
Totte_72
Totte_72: [citat] Tack för svar. Då gör jag ett försök!
2 svar · 1,2k läst
·
B
BSOD: Är det inte exakt samma tätning som sitter i nya rörkopplingar i 110mm rör? I sådana fall är det ju bara att köpa en muff och ta ut en av tätningarna och montera i en ny. Om man nu tror att den blivit gammal...
2 svar · 873 läst
·
A
ajn82: Jag tänker mig att et ser ut något sånt här i väggen, så förstår inte riktigt problemet, men på dem så lätt det som ett allmänt problem med att ha avlopp gå ut in i väggen istället för genom golv. Jag tycker annars det verkar utmärkt att ha det i väggen med tanke på tätskikt också, färre genomföringar i golvet. [bild]
5 svar · 2,8k läst
·
J
JohanLun: [citat] Ja, elektrokemiska problem är inte kul. jag skulle kolla VVB (varmvattenberedaren) noga, kanske överväga sätta en vattenfelsbrytare på hela systemet om ni inte förstår orsaken och inte byter allt...
75 svar · 12,9k läst
·
M
martinradbo: [citat] Tack för svar, men det här är historia nu för min del så jag vet tyvärr inte hur det gick heller.
6 svar · 4,2k läst
·
P
ptk: [citat] Relinat och klart nu.
7 svar · 2,0k läst
·
S
Sernando: Den sitter ju inte centrerad på bilden, så det är steg ett, sedan bara dra ihop ordentligt. Rucka på den lite under medan, för att den ska sätta sig.
1 svar · 854 läst
·
Demmpa
Demmpa: Bauhaus har Vatette, https://www.bauhaus.se/kulventil-vatette-rak-dy12xdy10-krom Ja, du behöver ingen reduceringshylsa om kulventilen redan har rätt dimension. Kontrollmät befintliga inkommande rör för att säkerställa att det är 12 mm och inte 15 mm. Är det 15 mm så är det följande du ska ha, https://www.bauhaus.se/kulventil-vatette-rak-dy15xdy10-krom
4 svar · 1,5k läst
·
I
in2kma: [citat] Jag fick ett flott erbjudande, (ihopkrafsat vid köksbordet), om 170k för att relina vårt 1 1/2 plan och 170 kvm stora hus byggt 1970. Hade inte tänkt mig den prislappen. Efter att filmaren frågat; "är inte din fru hemma", "när kommer hon hem då" och "är hon verkligen inte hemma" så tyckte jag det kunde räcka. Tyvärr har han lämnat ett läckage från en inspektionslucka han
1 svar · 4,9k läst
robbannnnn
robbannnnn: Slutade bra, fick ersättning och är nöjd.
3 svar · 3,1k läst
A
Apol: Värt att tillägga är att det tjutit sen installation. Så det är inte något som dykt upp senare utan det har varit där hela tiden
1 svar · 1,3k läst
G
Gunnar Gunnarsson: [citat] Ingen krypgrund, det är en funkislägenhet. Men avloppsröret är 50 år gammal.
3 svar · 1,1k läst
·
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Lyfter den här tråden. Har en likadan blandare som droppar ur kran, har bytt insats, droppar ändå. Bara byta blandare eller kan det vara samma packningar som ovan?
4 svar · 4,0k läst
·
S
star_daddy: Jag gillar engreppsblandare med horisontell rörelse vänster-höger. Men inte de som "spar energi" avsedda för skolor och dagis, och som bara ger varmvatten i läget allra längst till vänster. Vissa nya blandare är i stället justerbara så att det blit lagom varmt när spaken står exakt rakt fram. Min pratglade rörmokare säger att han installerar bara fabrikat Mora, annars måste han
12 svar · 13,9k läst
·
L
Anonymiserad 405730: [citat] Ok då får du gräva upp och täta utifrån med att laga det som är trasigt och sedan typ värma på ett lager asfaltspapp eller liknande..
4 svar · 2,1k läst
T
tergo: borde funka
1 svar · 823 läst
·
T
1 svar · 823 läst
·
J
jonaserik: [citat] Dragen i taket, hur lång väg. Från säken direkt ska det vara nedförsbacke och sedan lutande mot en brunn nere vid golvet.
17 svar · 1,4k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Naturvårdsverkets avloppsbyråkrater hade drömmar att privatpersoner skulle betala tiotusentals kronor till avloppskonsulter som skulle inspektera och konsulta för privatpersoner när miljöbalkens nya regelverk för små avlopp implementerades efter 90-talet. Naturligtvis ville vi konsumenter inte lägga pengar på en ny avloppskonsultklass som driver runt i bilar och skriver utredningar till
23 svar · 6,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.