Våran vattenutkastare läcker när vattnet är på, den är tät när jag stänger av den.
Jag kan tyvärr inte hitta vad den heter, tänkte om det kanske gick att köpa reservdel.
Så vet någon märke och eventuellt vad jag skulle behöva köpa för reservdel så hade det varit guld 😊
Jag kan tyvärr inte hitta vad den heter, tänkte om det kanske gick att köpa reservdel.
Så vet någon märke och eventuellt vad jag skulle behöva köpa för reservdel så hade det varit guld 😊
Redigerat:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 399 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 399 inlägg
Och när vi ändå är inne på ämnet är ju detta ändå lite kul svensk industri historia.T tergo skrev:
*Lanseras en blandarserie med förenklade funktioner. Namnet blir en ordlek med VA (Vårgårda Armaturfabrik) och lätt = Valette. En termostat som säkerställer rätt temperatur får namnet Varette. När den nya täta kopplingen ska namnges blir det självklart att den ska heta Vatette.*
Jag har en likadan som läcker ut en bunt vatten ner på fasaden när man stänger av den. Droppar även när man har på den. Jag tror det är för att den är självdränerande. Men känns så dumt att vattnet dumpas inåt istället för utåt
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 767 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 767 inlägg
Stäng av vattnet och skruva loss den yttre delen och se om du kan byta o-ringarna. På min möjligen ännu äldre satt som på bilderna.
Annars finns nog reservdel här: https://www.byggahus.se/forum/threa...tkastare-maerke-reservdel.379923/post-3742465
En helt ny vattenutkastare är inte heller speciellt dyr.
Annars finns nog reservdel här: https://www.byggahus.se/forum/threa...tkastare-maerke-reservdel.379923/post-3742465
En helt ny vattenutkastare är inte heller speciellt dyr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hoppar in här med denna.
Den är väldigt trög att skruva upp. Fick den och öppna en gång men nästa vända så vågar jag inte ta i tillräckligt. Kan man skruva isär och kalka av eller byta nån packning, även på min modell?
Logga in
Skapa konto
Den är väldigt trög att skruva upp. Fick den och öppna en gång men nästa vända så vågar jag inte ta i tillräckligt. Kan man skruva isär och kalka av eller byta nån packning, även på min modell?
Klicka här för att svara