Nimajneb
Nimajneb: Jag har noterat att tvättmedlet klumpar sig oftare på vintern när inkommande vatten är mycket kallare. Om min slutsats är rätt eller inte vet ja inte.
1 svar · 2,5k läst
cubix
cubix: Woods avfuktare fungerar perfekt och du källarlukten försvinner. Enfa problemet är att frugan klagar över att tvätten blir för torr....:-)
10 svar · 14,8k läst
nino
nino: ja det ska du göra!
39 svar · 17,9k läst
nino
nino: ska du lägga klinker så vore det kanske bäst att lägga den direkt på betongen, annars måste du förstärka spångolvet med flytspackel eller limma en gipsskiva (golvskiva)
1 svar · 3,1k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] En torktumlare är ju oftast snabbare än att köra en tvätt i en tvättmaskin.
18 svar · 8,0k läst
bearpower
bearpower: [citat] Tusen tack för bilderna. Det var riktigt fint. :-D jag har ju även tänkt något utseendemässigt samma som staket till trädäck i sommar. Stilrent. :-)
4 svar · 8,6k läst
Nimajneb
Nimajneb: IKEA har ju nu annars ett nytt sortiment för just tvättstuga.
8 svar · 12,9k läst
A
AnnelieT: Går det inte att dra om avloppet och ansluta det till en PUM spilltratt från t ex Purus? Den har "inbyggd" luddavskiljare i spilltratten. (kolla länken: http://www.purus.se/sv/Produktdatabaser/SE/Produktdatabasen_Inomhusavlopp/)
6 svar · 3,3k läst
H
Henrietta70: man tackar - det stämmer Nimajneb!
18 svar · 18,4k läst
S
soe: [citat] Jag har sett att Bauhas har 20 mm fyrkantrör med hörnbitar i svart plast som ska bankas in i rören för att bygga ihop dom. Det borde vara enkelt att bygga en ram på det sättet. Någon som har använd dom? Tänkte också på en hiss men tycker att Thules är lite för stor och klumpig för tvättstugan. Jag har en sådan i garaget för takboxen. Någon som har sätt en lite enklare
16 svar · 32,9k läst
E
essends: Mattor kostar minder än 200:-/kvm om man inte ska ha en halksäker sak då är det runt 300
3 svar · 4,0k läst
T
tinatorn23: Tack för de... Tina
10 svar · 8,3k läst
·
saturnus
saturnus: Jag har ingen ventilationsslang från torktumlaren, och inte i förra huset heller (även det ganska nytt). Som jag förstår det, är det endast torkskåpet som har en medföljande vit slang, med hållare, så att slangen hamnar ca 10cm under takdonet. Takdonet funkar därmed som vanligt, och suger in fukt/värme från tumlaren/tvättmaskin, och annat i våtutrymmet.
2 svar · 5,5k läst
Anna_H
Anna_H: Precis som på många badhus och andra ställen då, toan brukar vara ute i omklädningsrummet, eftersom folk ändå inte vill gå blöta på toaletten ;-)
4 svar · 4,1k läst
D
danieldiesel: Hej! Drog söner den befintliga vattenlps och bottenventil till tvättstugediskhon. Kpte ny på biltema med sil. Den nya silen har en större diameter än den gamla. Finns det något smidigt verktyg att skära upp diskhon för lite större dimensioner som denna? Brukar det bli tätt efteråt? MVH dAniel
0 svar · 3,7k läst
E
eviljava: Det är bättre att ha fuktstyrning, än rörelsestyrning. Det är nämligen inte alltid man skapar fukt i ett badrum bara för att man befinner sig där. Omvänt kan det finnas fukt kvar även om ingen rör sig inne i rummet (även efter eftergångstiden). "Pax passad multi" eller "Fresh intellivent" är två modeller som erbjuder den funktionalitet du vill ha. Den första reagerar även på
5 svar · 6,1k läst
M
Mazchi: Inga problem!
4 svar · 3,7k läst
M
4 svar · 3,7k läst
Byggjanne
Byggjanne: Nope, inte hålla inne med vad man tycker. Det är ju poängen med forum - att dela tyckande, fundera och kanske omvärdera. Hos oss hänger tyget alltid nere till vardags. Men när maskinerna går så slänger vi upp det på bänken. Kul liknelse med överkast, den funkar ju bra. Men nu hänger vi inte upp oss mer på det här. TS vill säkert få fler tips och har fått våra olika inputs om
26 svar · 11,3k läst
·
Byggjanne
Byggjanne: Jag kollade efter svar i en vecka sisådär. Men nu såg jag din kommentar... Tvättstugan är klar och invigd. Det gick riktigt bra att måla direkt på ett komplett tätskikt. Fint blev det också. Här finns ett par bilder: http://www.byggahus.se/forum/ventilation/180483-rad-vid-val-av-pax-flakt.html
2 svar · 4,9k läst
D
Draedon: Här är man snabb med att svara... Anledningen till att jag var tvungen att flytspackla var att jag flyttade golvbrunnen från ena hörnet på rummet till det andra. Flyttade en mellanvägg så att vi får större badrum (när man väl tar tag i/får råd med den renoveringen...). Struntade faktiskt i klinker och lade in en matta istället. Det är ju ändå bara en tvättstuga så klinker +
6 svar · 8,3k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: Jag hade tänkt att bygga själv, men min fru han sätta fast en vanlig trådback på den överblivna "lära-gå" vagnen med några buntband, och den har gjort tjänst som tvättvagn i något år nu. :)
4 svar · 7,2k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: Den smartaste planlösning jag har sett irl , var en med alla 4 sovrum på övervåningen, liten tv hörna och tvättstuga med förvaring, liten wc/dusch.
6 svar · 2,7k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Läste fel, trodde tvättstugan låg i källaren och inte i markplanet.:blushing: Men om vi nu utgår ifrån att plastmattan är tät och klarar en översvämmning så ser jag inte problemet med att bara köra på. Risken för fuktskador gentemot golvbrunnen är ju nästan obefintlig då vi pratar betongplatta, plast och keramik i en torr miljö. Skulle man få ett läckage så kommer ju
29 svar · 77,0k läst
Nimajneb
Nimajneb: Ta två vanliga stålhålband och fäst ihop tullare o tvätt. Du hittar säker några lämpliga skruvar på baksidan av chassina.
7 svar · 7,5k läst
R
Rosi: Tack så mycket för att du tog dig tid att tipsa! Skall genast kolla upp detta tror att det är vad jag letat efter.
2 svar · 3,4k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Aningen OT kanske men citronsyra är kanon för att fräscha upp diskmaskinen också!
15 svar · 55,8k läst
M
mattzon: På väggen bakom tvättmaskinerna körde ja med våtrumsfärg,på dem andra väggarna bidde det vanlig färg.
3 svar · 16,7k läst
B
b8q: Hmm, om du inte hittar något skulle man ju kunna tänka sig att bygga något av några sådana här (hittade på www.smarthem.se): [bild] Eller kanske något av IKEAs Komplement byxhängare http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90106785
3 svar · 7,3k läst
G
gaia: troligtvis pvc - billigt, hållbart, slitstark, enkelt att svetsa vattentätt, mjuk och varmt att gå på jämfört med sten och laminat, lätt att hålla rent och utan giftiga tillsatser :). Är man ute efter dom egenskaper så finns det inget bättre idag gaia
1 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.