S
jupp. vi har tipsat om tätning, värme och cirkulation. välfungerande verkar det va för det ingår ej i frågan
 
Hej. tack för alla svar. Centifugen verkar fungera som den ska, går upp till 1400 varv beroende på program. har ställt avfuktaren på 45% luftfuktighet. Har bara en ventil och den är stängd. Läcker väl in lite runt dörren men övrig luft i källaren är ganska torr så det borde inte vara ett problem. avfuktaren är en Woods 12-någonting. Avfuktaren värmer inte någonting vad jag kan känna, borde den värma? Det ger kanske 2-3 liter på ett dygn. Ang tipsen om torktumlare så blir det nog en så småningom när vi renoverar. Är det effektivare än ett väl fungerande torkrum?
 
I ett tidigare hus jag hade så var det bara frånluft och en stor fläkt i torkrummet....ca 18-20 grader varmt.....kunde hänga 2 fulla maskiner på kvällen som var torra på morgonen....
 
MrKarlsson skrev:
Ang tipsen om torktumlare så blir det nog en så småningom när vi renoverar. Är det effektivare än ett väl fungerande torkrum?
En torktumlare är ju oftast snabbare än att köra en tvätt i en tvättmaskin.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.