Medlem
· västra götaland
· 139 inlägg
Hej. tack för alla svar. Centifugen verkar fungera som den ska, går upp till 1400 varv beroende på program. har ställt avfuktaren på 45% luftfuktighet. Har bara en ventil och den är stängd. Läcker väl in lite runt dörren men övrig luft i källaren är ganska torr så det borde inte vara ett problem. avfuktaren är en Woods 12-någonting. Avfuktaren värmer inte någonting vad jag kan känna, borde den värma? Det ger kanske 2-3 liter på ett dygn. Ang tipsen om torktumlare så blir det nog en så småningom när vi renoverar. Är det effektivare än ett väl fungerande torkrum?
I ett tidigare hus jag hade så var det bara frånluft och en stor fläkt i torkrummet....ca 18-20 grader varmt.....kunde hänga 2 fulla maskiner på kvällen som var torra på morgonen....
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden