Tvättstuga
BirgitS: [citat] Då kommer försäkringsbolaget fortsätta att tycka att du har en tvättstuga från 1990 och då blir det ingen ersättning eftersom åldersavdraget är så stort.
Anonymiserad 137805: [citat] Går inte på den modellen
Småbrukaren: Finns en spray som dödar möglet man kan spraya på skivorna. På den synliga sidan skulle jag sätta nytt gips och eventuellt se över hur väggen möter yttervägg så inte kall fuktig luft kommer in den vägen.
BirgitS: [citat] Det finns bra beskrivet i branschreglerna från BKR tycker jag så följ dem i stället för att lyssna på olika åsikter.
Anonymiserad 137805: [citat] byt båda samtidigt kollektorn ser fin ut, har du ingen kollektorsten så gör inget med den
hhallen: [citat] Tack för uppmuntran, men jag tror jag passar på det projektet 😅. Tanken var att den gamla Husqvarnan skulle få leva vidare eftersom den gjort god och trogen tjänst i sommarhuset och verkade vara av god mekanisk kvalitet. Men det är klart att rör och bälgar av plast och gummi är känsligare... vid närmare inspektion av maskinen märker jag även att gummitätningen runt luckan
Antemoo: [citat] Maskinen/ maskinerna har uppdaterat sig. Det räckte med att köra en tvätt och sedan poppade upp någon kod på displayen. Undrar om det inte var ”Upd” som visade sig. Oavsett så krånglade jag med Wi-Fi och fick inte till det med mitt original 2.4 utan jag körde med en extender som jag har till ventilationsaggregatet och då gick det bra.
exxy19: Jag hade samma problem som ovan men det försvann när jag tog bort de dämpande gummifötterna. Maskinen sänkte då varvtalet om vibrationen blev för stark och vandrandet upphörde.
Anonymiserad 137805: [citat] Kör 90 så ofta du får...
Anonymiserad 137805: [citat] Ödmjuk? Överreklamerat!
AndersS: [citat] Vilket vatten ska cirkulera? TS hade märklig och rörig information inledningsvis och sedan inte återkommit efter sina första tre inlägg, kanske trollade, men tolkningen av den är att det är inkommande vatten som kan frysa och att huset inte har vattenburen värme.
Skalhamn: [citat] Vår Miele tvättmaskin har högerhängd lucka.
yonna: [citat] Duschkabin blir lätt muggig i sådan källare. När jag renoverade min las klinker i hela oisolerade källaren. I tvättstugan en hörna (plus extra golvbrunn med extra fall) med tätskikt drygt 1 m runt och med tätskikt en bit upp mot väggen. Draperi runt. Det var lätt att hålla rent och fräscht.
Dag Marcus: [citat] Tack för svar, C-bruk blir det! Men vad menas med stocka i det här fallet?
jonaserik: Följ rören som är värmen ut till huset, på ett av dom är kanske en ventil, som är kopplat till ett kallvattenrör. kan även sitta nertill bakom frontplåten. öppna och se vd som finns där.
Farstatjej90: Jag fattar fortfarande inte hur den fäster i diskhon.
Anonymiserad 137805: Om så LG var den enda tvättmaskinen på marknaden så skulle jag gå över till tvättbräde och klappträ.
Niklas Norén: Körde du bara vanligt gips eller våtrumsgips? Läste någonstans att man skulle undvika standardgips med papp på baksidan pga fuktrisken. Kanske inte spelar sån stor roll? VI har rivit en vägg i källaren av trä, varav träet var extremt tort och fint även direkt emot betongplattan. Finns inga tecken på att de någonsin har funnits fukt där.
Torpfröken: [citat] OSB+ gips är det i väggarna. Men en regel gör nog jobbet 😊
Anonymiserad 137805: [citat] Mm Det hade electrolux ett tag men passade inte ens fabrikatets alla modeller, var dessutom oftast felmonterade. Många konstiga lösningar när de försökt att para ihop tvätt med tork som inte hörde ihop
Krabbeluring: [citat] Jättebra att du sysslat med något som hållt dig kvar i 20 år men din erfarenhet spelar ingen roll när du har fel. Du kan inte bedöma på en bild vad limmet innehåller och bara säga att det är färgen som avgör. Det finns tex. svartlim både med och utan asbest. Och även ljusare limmer.
Anonymiserad 137805: [citat] Nu är det ju så att det virvlar damm i torktumlare hela tiden, detta damm brinner helt naturligt upp i elementet konstant, så man kan säga ett det blir en kontinuerlig kontrollerad brand varje torkprogram. om det nu vilket är väldigt sällan det luktar beror detta bara på att det slarvats med rengöringen så att det först fastnat och byggts upp blött damm för att sen det torkar
mattiasborger: Det känns som ett onödigt stort ingrepp men ett tips kan ju vara att strunta helt i masonitskivan och lägga in ett sånt plastunderlägg man har under diskmaskinen i skåpet och kapa till framkanten om det behövs. Och få upp ett hål för avloppet
ola_augustsson: Hej Vi har ett hus med källare byggt 1947. Väggarna är putsade och målade med silikatfärg. Finns väldigt lite putssläpp som troligen kommer från en översvämning för 8 år sedan (precis när vi flyttade in) Vi vill nu putsa väggarna och jag tänkte testa att göra det själv Tanken är att försöka få det ok slätt så ville bara kolla följande tanke 1) primer på väggen 2)
Mr King: [citat] Ser att det är ett gammalt inlägg. Jag hoppas att det blev bättre med en ny maskin. Annars är tipset att du testar med lite sköljmedel.